طراحی سایت مبنا
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





طراحی سایت و باید ها و نباید های آن : در مقاله ی امروز از سری مقالات آموزشی طراحی سایت " سایت کد " قصد داریم شما کاربران عزیز  را با نکاتی کلیدی مربوط به محتوای وب سایت در راستای دست یابی به بهترین نتیجه در بازار رقابتی موجود آشنا نماییم . در واقع طرف گفتگو در این مقاله اشخاصی که قصد دارند طراحی وب سایت شان را بهینه سازی کنند و افرادی که در حوزه ی طراحی سایت به نتیجه ی  مورد نظرشان نرسیده اند می باشد ، از این رو تا انتها با ما همراه باشید .

شناخت کافی از بازدیدکنندگان سایت :

این مورد را با یک مثال برای شما شرح خواهیم داد . فرض کنید می خواهید یک وب سایت اسباب بازی طراحی نمایید . مسلما رنگ ها و کلماتی که در این وب سایت استفاده می کنید نسبت به یک وب سایت آنلاین بانک داری کاملا متفاوت می باشد . در نهایت می توان نتیجه گرفت شناخت کاربران وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .

به کار گیری جملات کوتاه :

در متن تان از جملات کوتاه اما مفهومی استفاده کنید . همان طور که می دانید شبکه ی اینترنت شبکه ای با سرعت بالا می باشد . بازدیدکنندگان یک طراحی سایت توقع دارند اطلاعات را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایند از این رو سعی کنید مطالب تان را چندین  بار مرور کرده و تا حد امکان کلمات غیر ضروری را حذف نمایید .

دقت در املاء صحیح کلمات :

وب سایت شما به هر زبانی که می باشد می بایست بدون اشتباه های املایی و دستوری باشد . برای اطمینان در این موضوع می توانید از کنترل کننده املاء استفاده نمایید البته نباید به طور کامل به آن متکی شوید و برای اطمینان کامل از خواندن و محک انسان نیز استفاده نمایید .

عدم استفاده از اصطلاحات حرفه ای در محتوا :

از به کار گیری اصطلاحات حرفه ای بپرهیزید چرا که بسیاری از مخاطبین تان را از دست خواهید داد . تنها در صورتی می توانید از اصطلاحات حرفه ای استفاده نمایید که وب سایت تان دارای مخاطبینی از گروه متخصصین باشد .

عدم استفاده از عبارات بی معنی در متن :

ممکن است در برخی از طراحی سایت ها استفاده از این گونه عبارات نتیجه ای مطلوب به همراه داشته باشد اما به طور کلی سعی کنید از  استفاده از این کلمات اجتناب نمایید .


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 29 فروردين 1396برچسب:, توسط زهرا مرزبان

پرستاشاپ (PrestaShop) یکی از چندین فروشگاه ساز در جهان است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سایت با استفاده از پرستاشاپ نسبت به طراحی سایت با سایر فروشگاه سازهای موجود دارای طرفداران بیشتری است.

محبوبیت استفاده از پرستاشاپ به موجب سئو پیشرفته و قابلیت های گسترده و حرفه ای است که در این نرم افزار طراحی شده است. پرستا شاپ یک فروشگاه ساز منبع باز یا اصطلاحا OpenSource است که به دلیل طراحی حرفه ای توانسته در طول سال های متوالی از سال 2010 تا سال 2014 جایزه بهترین و برترین فروشگاه ساز رایگان جهان را به خود اختصاص دهد.

طراحی سایت فروشگاهی بر پایه پرستاشاپ

استفاده از پرستاشاپ به منظور طراحی سایت و راه اندازی تجارت الکترونیک در سال های اخیر در ایران نیز بسیار افزایش پیدا کرده و در حال حاضر سایت های زیادی از این نرم افزار برای راه اندازی بخش فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنند. علاوه بر امکانات پیشرفته و ماژول ها و ابزارک های حرفه ای، نصب این نرم افزار بر روی هاست لینوکس بسیار آسان و سریع است. بنابراین با استفاده از پرستاشاپ شما می توانید به راحتی با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن صاحب یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکانات شوید و اقدام به کسب درآمد نمایید.

در پرستاشاپ ماژول ها و ابزارک های زیادی به صورت رایگان ارائه شده اند که امکانات زیادی را در طراحی فروشگاه اینترنتی ارائه می کنند. از جمله این امکانات در طراحی سایت با پرستاشاپ به شرح زیر است:

• امکان تنظیم نامحدود شاخه و زیر شاخه به منظور دسته بندی محصولات در تعداد نامحدود
• قابلیت ثبت نام و عضویت در سایت و خبرنامه
• قرار دادن مشتریان در گروه های مختلف
• تنظیم تخفیف و حراجی 
• امکان اعمال تخفیف برای گروه خاصی از مشتریان
• برخی از برنامه های مدیریتی
• قابلیت پرداخت وجه به روش های مختلف
• وجود بخش هایی نظیر پرفروش ترین ها، محبوب ترین ها، محصولات ویژه و غیره در طراحی سایت
• ویژگی هایی تعاملی همچون ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات که موجب جلب رضایتمندی مشتریان می شود.
• وجود قالب و پوسته گرافیکی با قابلیت تغییر آسان
• طراحی سایت چندزبانه
• تنظیم تعداد نامحدودی تصویر برای یک محصول با ویژگی بزرگنمایی و همچنین نامحدود خصوصیات برای محصول
• قابلیت فروش محصولاتی نظیر فایل های صوتی و متن


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 فروردين 1396برچسب:, توسط زهرا مرزبان

امروزه با توجه به افزایش وب سایت ها در همه ی زمینه ها لازم است تا با انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری وب آشنایی پیدا کرد بنابراین آشنایی با انواع وب  سایت بیشتر موردتوجه قرار می گیرد.می دانیم یک سایت می تواند از نظر گروهی از بازدیدکنندگان بسیار خوب و حرفه ای به نظر رسد و از طرف دیگران بسیار بد و ابتدایی. طراح سایت خوب، وبسایت را با سلیقه ی خود نمی سازد بلکه بنابر گروه مخاطبین سایت و آنچه مدیر سایت تمایل دارد طراحی می کند.

طراحی سایت سایت های نامنظم که امروزه یکی از پر طرفدارترین طراحی های جدید دنیای گرافیستان هستند، به سایت هایی گفته می شود که از خصوصیات زیر برخوردارند:
لبه های نامتقارن و نامنظم،رها و کهنه.این نوع خصوصیت سایت را از دیگر وب سایت ها جدا می کند اما باید به این مورد توجه داشته که با وجود این خصوصیات نظم و هارمونی خاصی در این سایت ها وجود دارد که باعث اذیت شدن مخاطب نمی گردد. درواقع این سایت ها با وجود بی قانونی در طرح گرافیک چهارچوب خاصی برای پیاده سازی دارند.

این گونه سایت ها برای هنرمندان ، افراد خلاق و دوستداران طراحی های مدرن و متفاوت مناسب است و برخی از پزشکان، مهندسان، مرتبان و کسانی که با خط کش و نظم ساخت انسان، میانه ی خوبی دارند اصلا آن را نمی پسندند.

طراحی سایت خلوت:اینگونه وب سایت ها در عین ظاهر زیبا بسیار مفهومی هستند از خصوصیات دیگر این گونه وب سایت ها استفاده از المان های کم و گرافیکی و دو یا سه رنگ می باشد به طور کل دارای نظم می باشند و به تمیزی معروفند.و سایت های خلوت متمایز، حرفه ای و مدرن هستند، همچنین پیام "صاحب این سایت مشتاق است" و " صاحب این سایت قابل اعتماد است" را به بازدیدکننده القا می کند.  این گونه سایت ها برای همه مناسب است غیر از کسانی که دوست ندارند تفاوت شایانی با بقیه داشته باشند.

طراحی سایت پر المان:این طراحی طرفدارانش در ایران بیشتر از طراحی سایت دسته های دیگر می باشد. موضوع سایت تعیین می کند وبسایت از چه المان ها و رنگ  هایی تشکیل شده یاشد. مثلا اگر موضوع سایت شرقی ، سنتی هنری و ایرانی باشد از انواع المان های بوته جقه، فلورال یا انواع گلیم و بافت آن در سایت استفاده می شود. یا اگر موضوع سایت کودک یا فضایی فانتزی باشد، آیکون های مختلف در جای جای بک گراند و هدر بکار می رود. این سایت ها اگر به درستی طراحی شوند فضایی گرم، پر هیجان را ایجاد می کنند و صاحب سایت را فردی با پشتکار، خونگرم و پر مشغله معرفی می نمایند.

طراحی سایت ساده و استاندارد: این طراحی را خوب می شناسید. اغلب سایت هایی که می بینید از این نوع طراحی بهره بردند. هدری مستطیلی در بالای صفحه، منو در زیر هدر یا به صورت عمودی، همه قسمت ها در سایت قاب و محدوده دارند، معمولا از رنگ های رایج خاکستری، سفید برای بک گراند با طرح های خط یا شیار استفاده می شود. هدر ها شامل جند عکس هستند. البته  این طرح ها می توانند در کمال سادگی زیبا هم باشند و با تلفیق درست رنگ و عکس هدر ، حسی حرفه ای ایجاد کنند. اما ظاهر اینگونه سایت ها یاد بازدیدکننده نمی ماند که برای برخی از صاحبان سایت، اصلا مهم نیست و به مسائل دیگری همچون محتوای با ارزش اهمیت می دهند، که درست هم هست. این سایت ها برای شرکت ها، تجار ، وکلا و مشاغل جدی بسیار مناسب هستند.
با توجه به مقاله بالا و آشنایی پیدا کردن با انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری وب می توانید وب سایت دلخواه خود را براحتی انتخاب و به طراحی وب سایتی  که مربوط به حرفه و خصوصیات شما باشد را انتخاب نمایید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 فروردين 1396برچسب:, توسط زهرا مرزبان

سه رمز موفقیت در طراحی فروشگاه اینترنتی : در حال حاضر تمامی تاجران به این می اندیشند که از چه طریقی می توانند یک را  کسب درآمدی را بوجود آورند که آزادی های زنگی شان را از آنها نگیرد و به قول معروف اختیارشان دست خودشان باشد.همگی این را می دانیم که برای رسیدن به این مرحله نیاز به سرمایه گذاری داریم تا به اصطلاح پولمان برای ما کار کند. اما همانا که نام سرمایه گذاری به گوش می خورد اولین چیزی که به ذهن خطور می کند مقدار کلانی پول است. امروز در این مقاله به شما یادآور می شویم که برای سرمایه گذاری اجباری به داشتن پول زیاد نداریم و با انجام طراحی سایت با مبلغ کم می توانید به سمت یک سرمایه گذاری کلان قدم بردارید.
•    در کار دانش خود را بالا ببرید : شما به عنوان کسی که صاحب آن تجارت است باید دیدی عمیق نسبت به کار خود داشته باشید تا بتوانید وقایع احتمالی را پیش بینی کنید. اگر کمی تحقیق کنید متوجه می شوید که از نظر اکثر صاحبان طراحی وب سایت های فروشگاهی ,  نرم افزار ها مورد نیاز اند.

•    نیاز های خود را بسنجید : باید نیاز های خود را بسنجید تا بدانید که در طراحی فروشگاه اینترنتی و دیگر شیوه های فروش به چه  چیزهایی احتیاج دارید.برای اینکه آن را بسنجید باید موانع و چالش هایی که پیشرو دارید شناسایی کنید و یک مجموعه ای ثابت برای بازاریابی خود انتخاب کنید. مطمئن باشید که تمامی کارها در هنگام شروع پستی و بلندی های بسیاری دارد.

•    مشتریان و مخاطبان خود را شناسایی کنید : شما باید مشتریان خود را بشناسید تا بدانید با چه دسته ای از افراد و مخاطبان در ارتباط هستید و در فکر رفع نیاز های آنها باشید. زمانی که نیاز ها را سنجیدید شما می توانید تمامی آن خدمات را در طراحی سایت خود  بگنجانید و یا اطلاع رسانی کنید

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

امروزه با گسترش تکنولوژی و افزایش علم طراحی سایت و همه گیر شدن این حرفه، کسب و کارها به منظور رونق بخشیدن به حرفه خود به طراحی سایت روی آورده اند. یکی از انواع طراحی سایت که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، طراحی سایت فروشگاهی است. در عصر حاضر مردم به دلیل داشتن مشغله های بسیار، زمان کمتری را برای خرید صرف می کنند بنابراین بسیاری از آنها برای خرید به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کرده اند. طراحی فروشگاه اینترنتی شاخه ای از طراحی سایت است که با به کار گیری ماژول ها و کدهای مخصوص طراحی می شود.

پیدا کردن محصولات و کالاها در زمینه های مختلف کار آسانی شده است. اینترنت!!!

مشتریان و متقاضیان کالاها، به دلیل اشتغال فراوان و یا ترافیک زیاد و آسانی بیشتر، کمتر برای خرید به مکان های حضوری خواهند رفت و سعی میکنند کالای خود را از طریق اینترنت جستجو و از همان طریق نیز خرید نمایند.

طراحی فروشگاه اینترنتی برای صاحبان مشاغل و فروشندگان، از جمله حیاتی ترین مسائل در بازار امروز می باشد. تمامی این افراد باید با طراحی فروشگاه های  اینترنتی و داشتن آن، سهم بازار را در این زمینه بگیرند.

طراحی فروشگاه اینترنتی و سایت خرید و فروش کالا و اجناس، از جمله تخصص های اصلی شرکت طراحی سایت مبنا می باشد.

طراحی فروشگاه اینترنتی

مهمترین نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که سایت فروشگاه شما، یک ویترین 24 ساعته و بدون محدودیت مکانی می باشد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 14 اسفند 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

شرکت ها و موسسات با داشتن یک سایت حرفه ای میتوانند رزومه شرکت و معرفی نامه خود، کالا ها و محصولات یا خدمات خود را بدون داشتن محدودیت مکانی و محدودیت زمانی، معرفی نمایند.

پیدا کردن بازارهای هدف از طریق بازاریابی اینترنتی که لازمه ی آن داشتن یک سایت حرفه ای و کار شده است، از اصلی ترین مسائلی است که میتوان از طریق وب  سایت شرکتی به آن رسید.

در صورتی که طراحی سایت شرکت با توجه به استانداردهای سئو و گوگل طراحی شود، شرکت یا موسسه میتواند در بازه ی زمانی کوتاه به اهداف بازاریابی اینترنتیهدفمند خود برسد. طراحی سایت شرکتی یکی از مهمترین انواع طراحی سایت است که باید با توجه به نوع کار و تجارت شرکت و توجه به بازارهای هدف و در نظر  گرفتن کلمات کلیدی و کلمات هدف آن شرکت و موسسه طراحی گردد.

ظاهر تارنمای یک شرکت باید بصورتی باشد که مشتریان هدف خود را راضی نگه دارد. داشتن یک گرافیک مناسب ولی در عین حال زیبا با توجه به جزئیات آن میتواند در اعتماد سازی مشتریان به آن کمپانی تاثیر به سزایی داشته باشد. امکانات در قالب سایت طوری قرار میگیرند که اهداف اصلی شرکت را در مسیر درستی روبروی کاربر قرار بدهند.

شرکت ساختمانی کنگره هنر سیویل نمونه ای زیبا از شرکت ساختمانی می باشد.

اما تاکید اصلی یک سایت شرکتی، توجه به حضور در صفحه ی اصلی گوگل روی کلمات کلیدی و نام شرکت می باشد. حضور در صفحه اول و لینک های بالای گوگل، با طراحی سایت و بهینه سازی شده برای گوگل امکان پذیر است. استفاده از طراحی های آماده و سایت های کپی مسلما نمیتواند در این راه به شرکت کمک کند. هزینه ی یک باره و درست روی طراحی سایت به صورت اختصاصی و حرفه ای قدم اول برای تحول شرکت از طریق بازاریابی اینترنتی است.

طراحی سایت شرکتی

شرکت طرح و پردازش مبنا با تجربه ی فراوان و بسیار موفق در طراحی سایت شرکتی در خدمت شماست.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 14 اسفند 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

امروزه عبارت طراحی سایت و توسعه دهنده وب سایت در جامعه و در تبلیغات بجای یکدیگر استفاده می شود بنابراین ما در این مقاله می خواهیم تا تفاوت طراحی وب سایت و توسعه وب سایت را بیان  کنیم.یک سایت شامل قسمت های مختلفی می باشد که عبارتند از:

√ شما و طرح : شامل گرافیک سایت،رنگهای بکار رفته در سایت،منوها و غیره می باشد.
√ محتوا : شامل محتوا و اطلاعات و محصولات موجود در سایت می باشد.
 √ عملکرد : شامل ویژگیهای تعاملی سایت با کاربر می باشد که یک وب سایت به کاربران خود ارائه می دهد که نیاز به زیر ساختهای درونی برای ارائه به کاربران می باشد.
 √ قابل استفاده بودن : بازید کاربران از سایت و کیفیت کلی سایت در تعامل کاربران با سایت،منوها و مفیدبودن سایت می باشد.

تفاوت طراحی وب سایت و توسعه وب سایت

  • شما و طرح

شما و طرح شامل ظاهر کلی سایت می باشد.طراح وب سایت تصمیم می گیرد از چه رنگها و فونتهایی استفاده شود و صفحات سایت چگونه آرایش داده شوند.طراح گرافیک باید حس زیبا شناسی خوبی داشته باشد و دقیقا بداند چه ترکیبی از رنگها و عکسها مناسب پروژه ای است که صاحب سایت می خواهد به کاربران سایت ارائه دهد.

  • محتوا

مطالب، تمامی متونی می باشند که در یک سایت یافت می شوند و شامل کلیه مطالبی می باشند که می بایست در سایت قرار گیرند (از خط مشی سایت تا صفحات فروش محصولات). در مواردی شما نیاز به شخصی دارید تا مطالب سایت تان را تالیف کند.

  • عملکرد

عملکرد، شامل همه ویژگیهای تعاملی سایت و همچنین انیمیشن ها می باشد. مخلص کلام آن است که برنامه نویسان با بهره گیری از زبانهای مختلف برنامه نویسی تحت وب که از وب سرور پشتیبانی می کنند، کلیه ویژگیهای تعاملی سایت را طراحی می کنند.
از فلش می توان برای متحرک سازی تصاویر استفاده کرد. Perl، PHP و جاوا زبانهای برنامه نویسی هستند که در وب سرور استفاده می شوند تا صفحاتی با دینامیک پیچیده بوجود آیند. این صفحات می توانند مستقل از یکدیگر کار کنند ولی همه آنها از یک دیتابیس استفاده می کنند تا همه نیازهایی که کاربران از سایت انتظار دارند برآورده شود.

از جاوا اسکریپت برای خلق افکتهای جالب در مرورگرها استفاده می شود نظیر عوض شدن عکسها وقتی موس را روی آنها حرکت می دهید، یا تغییر رنگ لینکها، و غیره. جاوا اسکریپت بر روی مرورگر کابران اجرا خواهد شد و بر روی وب سرورها اجرا نمی شود.
عملکردهای دیگر یک وب سایت، می تواند شامل نرم افزارهایی باشند که کاربران با آنها کار خواهند کرد نظیر فرم ها، مدیریت محتوا (در وبلاگها) و برنامه های مدیریتی دیگر که این امکان را برای کسانی که با برنامه نویسی آشنایی ندارند فراهم می کند تا داده های وب سایت را مدیریت نمایند.
تمامی این برنامه ها می بایست از زبان HTML پشتیبانی کنند تا بتوانند در یک صفحه اینترنتی استفاده شوند.

  • قابل استفاده بودن

قابلیت استفاده یک وب سایت، قابلیتهایی می باشد که از دید کاربران آن سایت قابل مشاهده می باشد و اکثرا شامل موارد آزمایشی می باشند نظیر:
آیا ظاهر سایت واقعا تصویری که می بایست نشان داده شود را نشان می دهد؟
آیا منوهای سایت کاربر پسند می باشند؟
آیا منوهای سایت کاربران را به صفحاتی که صاحب سایت درخواست کرده بود، هدایت می کنند؟
آیا سایت سریع بارگذاری می شود؟
آیا برنامه های سایت بدرستی کار می کنند؟

تفاوت طراحی و توسعه

متاسفانه مبحث طراحی سایت و توسعه سایت با یکدیگر گره خورده است. وقتی صحبت از ساخت متن و آزمایش قابل استفاده بودن سایت مطرح می شود، بوضوح به این مشکل برخورد خواهیم کرد.
آیا یک فرد می تواند به تنهایی همه این کارها را انجام دهد؟ افرادی هستند که به تنهایی می توانند همه این کارها را با هم انجام دهند ولی اکثر مردم می توانند تنها یکی یا دو تا از این وظایف را انجام دهند.

طراحی وب سایت معمولا شامل ساخت مطالب و قالب سایت می باشد در حالیکه توسعه وب شامل ساخت عملکرد سایت و آزمایش قابل استفاده بودن آن می باشد.
طراحان وب سایت می بایست مهارت کافی در استفاده از ابزارهایی نظیر فتوشاپ را داشته باشند. اکثر آنها همچنین با زبان HTML نیز آشنایی دارند بطوریکه می توانند طرح هایشان را پیاده سازی کنند. ولی به هر حال، استفاده از انیمیشن در سایت و قالب سایت و طراحی آنها برای صفحات مختلف نیز از وظایف طراحان وب سایت می باشد.

بسیاری از صاحبان سایت ها، مطالب سایت را در اختیار طراحان سایت قرار می دهند ولی طراح سایت ممکن است نیاز باشد تا در صورت امکان متون سایت را ویرایش کند و در بعضی موارد آنها را از نو بنویسد. طراح سایت معمولا آزمایش قابل استفاده بودن سایت را نیز برای بررسی منوها و سرعت بارگذاری سایت انجام خواهد داد.

برنامه نویسان توسعه وب، عملکردهای یک وب سایت را برنامه نویسی می کنند، ولی تمام برنامه نویسی ها باید در چهارچوب HTML در صفحات جاسازی شوند. و بلعکس، محتویات HTML می توانند درون برنامه ها جا سازی شوند. توسعه دهندگان وب، همچنین سایت را از لحاظ قابلیت استفاده کاربر، مورد بررسی و آزمایش قرار می دهند، حداقل برنامه نویسان، این آزمایش را برای عملکردهایی که برنامه نویسی می کنند مورد آزمایش قرار می گیرد. در نتیجه برنامه نویسان همچنین نیاز به داشتن دانشی در خصوص HTML دارند.

در هر حالت، طراحان وب سایت و برنامه نویسان توسعه دهنده وب، نیاز دارند تا در کنار هم مشغول بکار باشند تا این اطمینان حاصل شود که وب سایت، دقیقا همان چیزیهایی را که مشتری درخواست کرده است را انجام می دهد.
حرف آخر اینکه فقط شرکتهای بزرگ تیمهای جداگانه طراحان گرافیک،مولف متون،برنامه نویس وو را به استخدام درمی آورند ولی ر بیشتر مواقع طراحان وب سایت و برنامه نویسان توسعه دهنده وب، دو تیم جداگانه می باشند که می بایست برای طراحی سایت موفق در کنار هم مشغول بکار باشند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 7 اسفند 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

سئو و بهینه سازی سایت یکی از فاکتور های مهم و اساسی در تجارت و بازاریابی اینترنتی است. طراحی سایت بدون رعایت اصول سئو مانند داشتن یک فروشگاه در  منطقه ای دور افتاده در شهر است که نمی تواند به موفقیت در کسب و کار شما کمک نماید. شما با اعمال سئو می توانید تجارت خود را رونق ببخشید. در واقع یکی از راه های موفقیت و کسب رتبه عالی در نتایج جستجوی گوگل، طراحی سایت سئو بیس است. در این بخش مطالب بیشتری در مورد طراحی سایت سئو محور در اختیار  شما همراهان همیشگی قرار  می دهیم.

سایت سئو محور تلفیقی از دو مرحله است:

  • طراحی سایت به صورت سئو بیس
  • ایجاد محتوا و اطلاعات با رعایت اصول سئو

رعایت این دو مرحله تواما می تواند موجب خلق سایت سئو محور شود که تضمینی برای موفقیت کسب و کار شما است. حال در ادامه در مورد هر یک از این دو مرحله بیشتر توضیح خواهیم داد.

طراحی سایت سئو بیس

گوگل قوانینی را برای کدنویسی سئو بیس اعلام کرده است. کدنویسی وب سایت باید به گونه ای انجام شود که تمام اصول سئو مورد تایید گوگل در آن رعایت شده باشد. رعایت این عوامل تاثیر بسزایی در موفقیت شما خواهد داشت. از این رو توصیه می شود در هنگام طراحی سایت علاوه بر ظاهر و زیبایی وب سایت ، به کدنویسی اصولی نیز دقت کنید. به عبارت دیگر یکی از ویژگی های وب سایت ، صرف نظر از کاربر پسند بودن، برنامه نویسی استاندارد بر مبنای الگوریتم های گوگل است.در برنامه نویسی اصول مختلفی وجود دارد که باید رعایت شوند یکی از آنها به کاربردن صحیح تگ ها می باشند. در حال حاضر یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتور ها در طراحی سایت سئو محور ، رعایت اصول واکنش گرایی و رسپانسیو می باشد.

ایجاد محتوا بر مبنای اصول سئو

از نظر سئو ، محتوا پادشاه است. اهمیت ایجاد محتوای خوب و مناسب برای سئو امروزه انقدر ملموس است که همه مدیران وب سایت ها در صدد تولید محتوای  استاندارد می باشد. به منظور تولید محتوای سئو محور ، چند نکته وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 طراحی سایت سئو محور

طرح ریزی و تولید محتوای بکر

محتوای بکر، محتوایی است که تا کنون در هیچ جایی انتشار نیافته است. این محتوا  باید به گونه ای باشد که نظر مخاطب را به خود جلب کند و اشتیاق خواندن ادامه مطلب را در کاربر ایجاد نماید. محتوای جذاب ، موجب بالا رفتن ترافیک وب سایت شما شده و در نتیجه می تواند در بالا رفتن رتبه وب سایت ، موثر باشد. در نوشتن مقالات و محتوا ، به عنوان آنها توجه نمایید. عناوین باید گیرا و جذاب و در عین حال در بر دارنده کلمات کلیدی باشند. این نکته از دید موتور های جستجو نیز بسیار مهم است.

ویرایش محتوا و مقالات

  • به هیچ وجه در وب سایت خود از محتوای کپی استفاده نکنید. همانطور که در بالا نیز گفته شد، متن باید بکر باشد. برای این منظور شما می توانید مطالب دیگر را خوانده و آن را به طور کامل ویرایش نموده و پس از آن در سایت خود انتشار دهید.
  • در هنگام نگارش مطالب توجه داشته باشید که متن فاقد غلط املایی و نگارشی باشد.
  • عنوان مناسب از دیگر نکاتی است که در نگارش مقالات باید به آن توجه نمایید.
  • سعی کنید مقاله را به گونه ای بنویسید که دارای پاراگراف بندی و زیر عنوان باشد.
  • در نوشتن محتوا همیشه سعی نمایید تا کلمات کلیدی اصلی و مهم را در پاراگراف اول متن به کار ببرید.
  • در عناوین و همچنین در زیر عنوان ها سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده نمایید. این کار در سئو بسیار موثر است.
  • سعی کنید کلمه کلیدی اصلی در هر صفحه را bold نمایید.

لینک داخلی

فاکتور موثر دیگر در ایجاد سایت سئو محور، استفاده از لینک های داخلی است. لینک های داخلی به منظور ایجاد ارتباط بین صفحات مختلف در وب سایت شما ایجاد می شوند و هر کلمه کلیدی را به صفحه مربوط خود متصل می کنند.  این فرآیند موجب گردش بیشتر مخاطب در وب سایت شما می شود. البته به عنوان لینک داخلی توجه نمایید. تنها لینک به صفحات خود وب سایت شما است که می تواند برای سئو مفید باشد. و در صورتی که لینک دهی به سایت غیر صورت بگیرد، به عنوان لینک خارجی محسوب شده و بسیار برای سئو سایت شما مضر خواهد بود.

اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

عامل دیگری که می تواند تاثیر شگرفی در پربازدید شدن محتوای شما و افزایش رتبه داشته باشد، اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی است. بهتر است در انتهای مطالب خود آیکون هایی را برای به اشتراک گذاری مطالب توسط کاربران در شبکه های اجتماعی قرار دهید. با این کار ، مخاطبان شما می توانند مطالب مورد علاقه خود را در شبکه های اجتماعی به راحتی به اشتراک گذاشته و موجب بالا رفتن بازدید مطالب شما شوند.

مطالب ذکر شده در بالا ، در واقع مهم ترین فاکتورهایی هستند که در طراحی سایت سئو محور موثر هستند. البته علاوه بر این عوامل ، فاکتور های دیگری نیز وجود دارند که سعی می کنیم در مقالات بعدی شرکت طراحی سایت مبنا به معرفی آنها بپردازیم.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 اسفند 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

بهترین فونت برای استفاده در طراحی سایت  چیست؟

میدانیم اکثر طراحان بیش تر روی طرح ظاهر وب سایت و چگونه به نظر رسیدن آن هستند اما نوع فونتی که برای طراحی سایت خود انتخاب میکنید نیز حتی برای کسب و کارتان حائز اهمیت است و نیاز به فونتی دارید که در جذابیت سایت موثر باشد. 

پس بهتر است زمان طراحی وب سایت، به طور شانسی فونت انتخاب نکنیم .
چرا انتخاب فونت در طراحی سایت بسیار حیاتی و مهم است؟ 
لطفا سوال ذیل را پاسخ دهید: هدف اصلی انتخاب نوع فونت چیست؟ بله! فونت انتخاب شده برای طراحی سایت ، ارتباط برند شما را با مشتریان و کاربران وب سایت برقرار می کند. 
اما تارگت واقعی چیست؟ تارگت اصلی فونت این است که خوانا بوده تا مطالعه محتوای سایت برای کاربران ساده باشد. پس به نظر شما فونت بدون نقص در طراحی سایت چیست؟ بله ! فونتی است که به سادگی خوانده شود و اگر تنها جذاب بودن برای طراح در زمان طراحی سایت مهم باشد، اشتباه است. 
خواهید دید که وسعت متن های موجود در وب سایت شما کاربران را نسبت به محتوا و سایت دلسرد یا دلگرم می کند و به همین اندازه فونت متن های به کار رفته در وب سایت زمان طراحی می تواند موثر باشد. نمی توان گفت که تنها یک فونت درست وجود دارد بلکه گروهی از فونت ها هستند که بهتر است در طراحی سایت به کار گرفته شود. 
خوشبختانه دو گروه فونت داریم : 1. ساده 2. تفننی 
بهتر است از هر گروه در کجا و برای چه وب سایت هایی استفاده شود؟ برای فهمیدن این موضوع باید روانشناسی پشت هر دسته از فونتها را بدانید: 
1.روانشناسی فونتهای ساده: 
 افرادی که فونتهای ساده را انتخاب می کنند،اگر تخمینی،8.2 دقیقه زمان میبرد تا متنها را بخوانند در حالیکه افرادی برای مطالعه متن باز فونتهای پیچیده استفاده میکنند تقریبا دو برابر زمان نیاز دارند. یک تغییر ساده در فونت، تخمین زده شده است که تا 86% روی هدایت کاربران موثر است. زمانی که فونت ساده تر است،حتی محتوای مربوطه و آموزش داده شده به کاربر، ساده تر به نظر می رسد. بعلاوه وقتی کاربران فونت ساده تر می بینند برایشان بی تکلف تر بوده و برای خواند ساده تر به نظر می رسند.
2.روانشناسی فونتهای تفننی : 
 فرض میکنیم افرادی که از منوی فونتهای تفننی استفاده می کنند، مانند سرآشپزی هستند که غذا را با مهارت بیش تری آماده می کندد. این به چه معنایت ؟
 زمانیکه شما محصولاتی با فونتهای تتفننی انتخاب می کنید این نوع  فونتها باعث می شوند کاربران یا خوانندگان محتوا  باید تلاش  بیش تری برای فهمیدن  متن و مفهوم محتوا کنند.
 پس حال که روانشناسی انواع فونت در طراحی سایت را متوجه شدید می دانید که چقدر انتخاب فونت در میزان ماندگاری کاربران و سهولت مطالعه محتوا برایشان بیش تر می شود. همچنین لازم به ذکر است که فونتهای به کار گرفته شده در تیترها برای محتوای طراحی سایت باید متفاوت از فونت پایه باشد و در انتخاب نوع آن دقت لازم به کار گرفته شود.

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 23 بهمن 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

دوباره سال جدید داره میرسه و صنایع بخاطر اونچه که طی سال گذشته کسب کردند جشن میگیرند. ما هم اینجا تو دارکوب بخاطر چیزهایی که سال جدید با خودش به همراه میاره خوشحالیم. تو محیط دائما در حال رشده اینترنت، بروز بودن و استفاده از آخرین گرایش های طراحی سایت برای شرکتهای دیجیتالی خیلی مهمه.
همینطور که طراحی سایت داره همچنان طراحی اسکیومورفیک رو به نفع طراحی فلت کنار میزنه، یه چیزی هر روز روشن تر میشه و اون اینه که محتوا پادشاهه سایته. الآن بیشتر از هر وقت دیگه ای اهمیت نمایش محتوا در بهترین نور ممکن برامون روشن شده. ما بعنوان طراح باید اطمینان حاصل کنید که ترکیب سایت و طراحی سایت نه تنها محتوا رو بهتر میکنه بلکه به درک بهتر کاربر از برند و صدای شما و روش ارسال پیامتون کمک میکنه. تو این مقاله قصد داریم نگاهی به گرایشهای سال 1396 بندازیم تا مطمئن بشید که محتوا تاج گذاری کرده.

  • تو چشم باشید

استفاده از عنوان های بزرگ و رنگهای تو چشم تو طراحی سایت خیلی هم تازه نیست اما خیلی بیشتر رواج پیدا کرده و حالا تو همه صنایع داره بکار میره. چون دوره توجه همیشه پایینه، جلب توجه کاربر و دادن یه خلاصه سریع در نگاه اول به کاربر برای نگهداشتن کاربرها اهمیت پیدا میکنه. 
در حالی که ما به محتوا تمرکز داریم و به روشهای طراحی فلت و مینیمالیسم چسبیدیم، باید یه چیزی رو تو فرهنگ تجارت در نظر بگیریم و اون شخصیت سایته. یکی از روشهای شخصیت دادن به سایت استفاده از رنگهای جذاب و تو چشمه. 
یه چیز جالب در این رابطه اینه که صنایع مختلفی برای درگیر کردن کاربر با محتوای سایت و تبدیلشون به مشتری از همین روش استفاده کردند. یعنی از تیترهای بزرگ و رنگهایی که کاربر بهتر بتونه هدف و مدل سایت رو درک کنه. اما اگرچه فرمول کار یکسانه اما هر کدوم از این سایتها و برندها در نوع خودشون خاص و بی نظیرند.
یه نکته ای که باید اینجا اضافه کنم اینه که منظور از تیترهای بزرگ، اندازه نوشته نیست بلکه بیشتر منظور میزان فضاییه که تیتر اشغال میکنه.

طی سالهای اخیر، بخاطر معرفی طراحی فلت، عناصر کادربندی شده زیادی روی سایتها بوجود اومدند. یه عده در مقابل برای خاص بودن میون سایتهای استاندارد شده و با بهبود قالب CSS از بلوک های محتوا استفاده کردند و این طرح مد شد. پینترست مثالی از کاربرد این روشه. طراح ها میتونن با خنثی سازی و یکی کردن تایپوگرافی یا عوامل گرافیکی روی سایت، سایتهای جذابتری بسازن و چشم کاربر رو از طریق محتوای صفحه به سمتی که خودشون میخوان هدایت کنند.

  • عملکرد

احتمالا این یکی مهمترین مد سال جدید میشه. چون گوگل صفحات سرعتی موبایل رو در دستور کار خودش قرار داده و تو نتایج جستجوی موبایلی این صفحات رو در نظر میگیره و کاربرها هم میخوان محتوا سریعتر از قبل به دستشون برسه، بنابر این برای نگهداشتن کاربرها روی سایت، عملکرد خیلی مهمه. یعنی باید تأکید بیشتری روی بهینه سازی فضای سفید، تایپوگرافی و رنگهای برند داشته باشیم و استفاده از تصاویر سنگین رو محدود کنیم. با اینکه تصویر برای جذب کاربر و نمایش بصری محصولات اهمیت زیادی داره، اما انتظار داریم تصاویر کمتر و کوچیکتری روی سایتها ببینیم. 
حالا آماده اید از این گرایشها برای سایتتون استفاده کنید و مشتری رو در سطح جدیدی با خودتون همراه کنید؟ میخواهید محتواتون تاجی رو که شایستگیش رو داره به سرش بذاره؟ اگه جوابتون به این سوالها مثبته، با شرکت طراحی سایت مبنا تماس بگیرید و از گروه خلاق ما برای مدیریت محتواتون کمک بگیرید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 بهمن 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

گرایشات طراحی سایت دائما بسته به بازخورد کاربرها، روشهای کدنویسی و سئو در حال تغییرن. تو سال 2016 خیلی ها برای طراحی سایت ایده های جدید دادن، به نظرتون سال آینده چه مدلهایی تو طراحی سایت قراره مد بشه؟ تو این مقاله میخواهیم با هم چند تا از این مدلها رو پیش بینی کنیم.

  • زیبایی ظاهری با طراحی فلت

طراحی فلت سال 2016 خیلی محبوب شد و در سال 2017 محبوبتر هم میشه. تو طراحی سایت فلت همه بخش های سایت تر و تمیز کنار هم قرار میگیرن، برای همین برقراری ارتباط با سایت راحت میشه.

  • طراحی واکنشگرا همه گیر شده

با توجه به مزایای سایتهای واکنشگرا، توسعه دهنده ها از دو سال پیش به این سمت رو آوردن. دیگه الآن به ندرت سایتی رو میشه پیدا کرد که واکنشگرا نباشه، چون دیگه طراح های سایت با در نظر گرفتن حالت نمایش در تلفن همراه نظریه پردازی میکنند. الگوهای رابط کاربری طوری ساخته میشن که به راحتی تو حالت نمایش تلفن همراه به حالت ردیفی دربیان.

  • بنرهای ویدئویی

من خودم زیاد خوشم نمیاد روی سایت ویدئو نمایش داده بشه، اما پس زمینه های ویدئویی خیلی محبوب شدند. یکی از مدهای سال 96 سایتهایی میشه که یه اسلاید ویدئویی و یه اسلاید تصویری دارن.

  • کاهش استفاده از تصاویر آماده

الآن اگه توجه کرده باشید حتما دیدید بعضی عکسها تو همه سایتها هستن. داشتن تصاویر خاص روی سایت خیلی روی انتخاب مشتری ها تأثیر میذاره. مردم خسته شدند از بس تو همه سایتها عکسهای تکراری بوده، برای همین یه عکس جدید قطعا با استقبال روبرو میشه و سایتها به این سمت پیش میرن.

  • فونت ضخیم و رنگهای درخشان

برندها سعی میکنن بیشتر خاص باشن و بهتر خودشونو نشون بدن، بنابراین سال دیگه فونتهای ضخیمتری هم خواهیم داشت. مدل نوشتن میتونه روی گیرایی و وضوح جملات شعاری برندها تأثیر بذاره. تصاویر قهرمان گونه با یه نوشته بزرگ و انمیشینهای زیبا و لایه های نوشته مد خواهند شد.

  • کاهش سایتهای کاملا پارالاکس

این مد بخاطر اثر منفی که روی سئو میذاره دیگه داره کم کم از بین میره. معمولا سایتهای پارالاکس طولانی و یه صفحه ای هستن و برای صفحات داخلی URLهای مجزا درست نمیکنن، برای همین هم موتورهای جستجو این سایتها رو بررسی نمیکنن و نمیخزند. البته پارالاکس همچنان میمونه، چون میشه برای بعضی بخشهای طراحی سایت که نیاز به زیبایی بصری خاصی هست به طور هوشمندانه ای ازشون استفاده کرد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 دی 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

۵ نکته ساده روانشناسی در طراحی سایت

رعایت برخی از نکات ساده روانشناسی در طراحی وب سایت موجب تأثیر مثبت بر عملکرد و بازدهی سایت می شود. تشخیص مسیر دیداری بازدیدکنندگان سایت و علایق آن ها می تواند استراتژی مشخصی را برای طراحان مشخص کند، همچنین داشتن اطلاعات کافی از روانشناسی رنگ ها نیز می‌تواند به بهبود جلب توجه کاربران سایت و افزایش تعداد اعضای سایت،، تماس‌ها، خریدها و … کمک نماید. به طور خلاصه به کارگیری روانشناسی در طراحی سایت می‌تواند موجب افزایش مشارکت کاربران و نرخ تبدیل سایت شود که در ادامه به ۵۵ مورد آن اشاره می‌کنیم.

۱. جلب اعتماد کاربران سایت

امروزه تجربه کاربران اینترنت از بازدید سایت‌ها افزایش یافته و بسیاری از آن‌ها اگر به سایتی اعتماد نکنند، هیچ کاری انجام نمی دهند و حتی ممکن است سریعاً از آن خارج شوند. پس یکی از مهم‌ترین مسائلی که یک شرکت باید بر روی آن متمرکز شود، ایجاد اجزایی است که حس اعتماد را به بازدیدکنندگان سایت القا کند. این اجزای طراحی وب سایت عبارتند از:

  • لوگو شرکت و رنگ سازمانی
  • دسترسی آسان به صفحات مهم سایت با منویی منظم در صفحه اصلی وب سایت
  •  آدرس و اطلاعات تماس شرکت به همراه گواهینامه ها و افتخارات
  • دسترسی سریع به به صفحه “تماس با ما” یا “درباره ما”
  • استفاده از تیترهای واضح و مناسب که مشخص کننده ی هدف هر صفحه باشد و …

در نهایت یکی از اجزایی که وجود آن در صفحه اصلی سایت برای جلب اعتماد بازدیدکنندگان ضروری است، بخش “مشتریان ما ” می باشد که به طور واقعی نشان می‌دهد شما تاکنون با چه شرکت‌هایی کار کرده‌اید و سطح کیفیت محصولات و خدماتتان در چه حدی است. تمامی اجزای ذکر شده باید به شکلی کنار هم قرار گیرند که حس اعتماد کاربران را افزایش داده و تاثیر مثبتی بر بازدیدکنندگان بگذارد.

۲. اهمیت برندینگ

برندینگ یکی از نکات مهم در کاربرد روانشناسی برای طراحی سایت می باشد. ثبات در طراحی نیز عامل مهم دیگری است که اغلب اوقات (مخصوصاً در سایت کسب و کارهای کوچک) نادیده گرفته می‌شود. رنگ لوگو شرکت مهم است و باید در ترکیب رنگی طراحی سایت حتی به طور جزئی مانند رنگ آیکون‌ها یا لینک‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین رنگ‌هایی که در طراحی سایت استفاده می‌شود باید کنتراست خوبی با یکدیگر داشته باشند تا بازدیدکننده به‌ راحتی بتواند آن‌ها را بخواند.

لوگوی شرکت شما باید علاوه بر هدر سایت در جاهای دیگری مانند صفحه  “تماس با ما” و “درباره ما” نیز نمایش داده شود. دلیل این کارها فراتر از ایجاد حس اعتماد در بازدیدکنندگان سایت بوده و هدف اصلی آن ایجاد یادآوری بهتر برند شما در آینده است. این نکته یکی از حقایق پذیرفته شده در دنیای بازاریابی است، و هر چقدر افراد لوگو یا برند یک شرکت را بیشتر به خاطر داشته باشند، زمانی که می‌خواهند خریدی در آن زمینه انجام دهند تمایل بیشتری به خرید از آن برند خاص دارند. پس نمایش لوگو و تلاش برای بهبود برندینگ شرکت‌تان باعث می‌شود در ذهن بازدیدکنندگان سایت بمانید.

کاربرد روانشناسی در طراحی سایت برای جلب اعتماد کاربران

۳. تقویت مفاهیم با تصاویر

بسیاری از طراحان سایت تصاویر مورد نیاز برای سایت خود را از عکس‌های استوکی انتخاب می‌کنند که ارتباط ساده‌ای با موضوع هر صفحه داشته باشد. اما کار بهتر استفاده از تصاویری است که چندین معیار را در نظر گیرد و همچنین اشاره‌ای هم به برند شرکت داشته باشد. برای مثال برای معرفی یک سیستم ایمنی خانگی می‌توان به سادگی تصویر یک قفل یا درب بسته را نشان داد، در حالی که حالت حرفه‌ای تر استفاده از فردی است که در حال استفاده از سیستم ایمنی خانگی بوده و در کنار تصویر هم به طور ضمنی اشاره‌ای به لوگو شرکت شده است. در واقع استفاده از انسان‌ها در تصاویر برای انتقال حس اعتماد بسیار مؤثر است. البته یکی از اشتباهات رایج سایت‌های ایرانی در این خصوص، استفاده از عکس‌های استوک افراد خارجی برای بیان مفاهیم و انتقال احساسات است. ایراد این کار انتقال حس بیگانگی و تقلبی بودن به بازدیدکنندگان سایت می‌باشد، پس حتماً از تصاویر مردم ایرانی در سایت خود استفاده کنید.

۴. روانشناسی رنگ‌ها

یکی دیگر از نکات روانشناسی در طراحی سایت استفاده از رنگ مناسب می باشد.  اهمیت روانشناسی رنگ‌ها و رعایت آن در طراحی سایت بر کسی پوشیده نیست، و استفاده مناسب از رنگ‌ها در طراحی کمک شایانی در انتقال احساسات مختلف به کاربران سایت می‌کند. برای نمونه:

  • رنگ نارنجی افراد را تشویق به انجام اقدامات فوری می‌کند
  • رنگ قرمز انرژی افراد را افزایش می‌دهد و به آن‌ها احساس فوریت و ضرورت القا می‌کند
  • رنگ زرد توجه افراد را جلب می‌کند و سطح پایینی از اضطراب را به آن‌ها القا می‌کند
  • رنگ آبی اعتماد افراد را جلب می‌نماید و به آن‌ها حس امنیت می‌دهد
  • رنگ سبز بیانگر ارتقا، رشد و آرامش می‌باشد.

علاوه بر نکات فوق رنگ‌ها کارکرد فرهنگی مختص خود را نیز دارا بوده و ممکن است هر رنگ در کشوری نماد و بیانگر حس متفاوتی باشد، برای مطالعه بیشتر در این زمینه به مقاله “روانشناسی رنگ‌ها در طراحی سایت” در وبلاگ وبسیما مراجعه کنید.

۵. مفید بودن محتوای سایت

با تغییر اصول سئو از مباحث تکنیکال به سمت تولید محتوا و بازاریابی محتوایی، اهمیت محتوایی که به کاربران سایت اطلاعات مفیدی ارائه کند رو به روز افزایش می یابد. محتوای با کیفیت علاوه بر ارتقا رتبه سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل، به دلیل ایجاد ارزش برای بازدیدکنندگان سایت به آن‌ها حس اعتماد نیز منتقل کرده و شما را به عنوان متخصصی در حوزه کاری‌تان معرفی می کند. به زبان ساده‌تر شما با دادن اطلاعات مفید به بازدیدکنندگان سایت به تصمیم‌گیری آن‌ها کمک کرده و آن‌ها را از مزایا و کیفیت محصولات و خدمات خود با خبر می‌سازید. تحقیقات نشان می‌دهد افراد تمایل بیشتری به خرید از سایت‌ها و شرکت‌ طراحی سایت دارند که اطلاعات مفیدی در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند و خود را به عنوان متخصصی در حوزه کاری‌شانن  معرفی کرده‌اند.

می‌توان در چندین هفته طراحی سایت را یاد گرفت، اما به کار بردن نکات اصولی روانشناسی، گرافیک، برندینگ و … در طراحی که موجب ایجاد حس اعتماد در بازدیدکنندگان وب سایت می شود، نیازمند صرف زمان زیادی بوده و به میزان تجربه طراحان سایت بستگی دارد. با رعایت نکات ساده روانشناسی در طراحی سایت می توانید به طور موثر کاربران زیادی را به سمت سایت خود جذب کنید و موفقیت های بسیاری کسب نمایید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 دی 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

تجربه کاربری (UX) و کاربردپذیری (Usability)

تجربه ی کاربری (UX) از جمله عبارت هایی است که امروزه در هر زمینه ای از آن صحبت می شود، از طراحی سایت و اپلیکیشن گرفته تا طراحی محصولات فیزیکی در کارخانه ها و کمپانی های ساخت ماشین. اما این تجربه ی کاربری که امروزه همه جا اسمش شنیده می شود، چه تفاوتی با کاربردپذیری (Usability) دارد؟

تجربه کاربری و کاربردپذیری به مثابه جاده

در سال های اولیه عصر اینترنت، تفاوت کاربردپذیری و تجربه کاربری (UX) به کمک مفهوم آنالوژی (قیاس) جاده مطرح می شد. اگر جاده ای پهن و مستقیم باشد و کاربر را از نقطه ی A به B برساند، این جاده کاربرد پذیر است.

اما ممکن است جاده ای حوصله سر بر، بدون برانگیختن احساسات فرد باشد. جاده ای که احساسات فرد را بر انگیزد و منظره، هوا و عطر و بوی خوبی داشته باشد جاده ای با تجربه کاربری خوب است.

سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا تجربه کاربری بدون کاربردپذیری ممکن است؟ در جواب باید گفت بله ممکن است. مفهوم کاربردپذیری و تجربه کاربری دو مفهوم مجزا می باشند و با یکدیگر تفاوت دارند. برای مثال ممکن است سایتی حوصله سر بر و کاربردی باشد و یا سایتی زیبا، جذاب و گشتن در آن لذت بخش باشد اما برای کاربر کاربردی نباشد. اما به جای ساختن این نوع سایت ها چرا طراحی سایت ما نباید شامل هر دوی اینها باشد؟

 

نمونه هایی از کاربرد پذیری صفحه یک تبلت

 

کاربردپذیری و تجربه کاربری به مثابه هرم مازلو

برای بررسی رابطه ی بین کاربردپذیری و تجربه کاربری بهتر است نگاهی به هرم سلسله مراتب نیازهای آبراهام مازلو داشته باشیم. بیایید فرض کنیم که تمام وب سایت ها متناسب با این سلسله مراتب هستند.

اولین نیازی که باید سایت شما بر طرف کند این است که درست کار کند و باگی در طراحی سایت شما وجود نداشته باشد.

دومین نیاز، پس از نیاز سایت شما به درست کار کردن مسئله کاربردپذیری است. سایت شما باید کاربردپذیر باشد و کار کردن با آن راحت باشد. باید به کاربران کمک کند که به راحتی به هدفشان در سایت برسند و یا محتوای مورد نظرشان را بیابند.

در پایان نیز عامل جذابیت و لذت بخش بودن نقش گیلاس روی کیک را بازی می کند. آیا کار کردن با وبسایت شما سرگرم کننده است؟ آیا کار کردن با سایت شما برای کاربر لذت بخش است؟

در حالی که کاربردپذیری بیشتر دغدغه اش بر روی سادگی کار با سایت است، تجربه کاربری (UX) در عمل در فضایی بین لذت بخش بودن سایت و کاربردپذیری آن قرار می گیرد. تعامل بین دو عامل لذت بخش بودن و کاربردپذیری تجربه ی کاربری را برای کاربر نهایی تعریف می کند و اگر یکی از عامل ها نقص داشته باشد احتمال به خطر افتادن و ضعیف شدن تجربه ی کاربری بسیار زیاد است.

تفاوت تجربه کاربری و کاربرد پذیری در طراحی

جمع بندی

همانطور که گفته شد، تجربه کاربری و کاربردپذیری دو مفهوم متفاوت با یکدیگر هستند اما تعامل این دو با یکدیگر می تواند سایت هایی عالی به وجود بیاورد. استیو جابز یکی از کسانی بود که به این موضوع پی برده بود و زودتر از بسیاری دیگر این مسئله را درک کرده بود.

استیو جابز از پیشگامان تجربه کاربری بود. او اهمیت ویژه ای برای تجربه کاربری قائل بود و این یکی از عوامل مهم موفقیت او در یک بازار اشباع شده با رقابت شدید بود. خروجی آن هم محصولاتی بود که استفاده از آن ها برای کاربر بسیار کاربردی و لذت بخش بود. این مسئله درسی به ما می دهد که می توانیم از آن در طراحی سایت یا طراحی فروشگاه اینترنتی خود و حتی تمامی تلاش ها جهت توسعه ی یک کسب و کار بهره بگیریم.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 آذر 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

استفاده از تکنولوژی HD در طراحی سایت

با توجه به پیشرفت دنیای تحت وب تکنیک های طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی با سرعت بالا در حال رشد می باشند و روز به روز از روش های نوینی در طراحی سایت رونمایی می شود. تصاویر و ویدئوهای HD جزو جدیدترین ها در این زمینه هستند.

با توجه به این که استفاده از صفحات نمایشی HD گسترش یافته است، یکی از تکنیک هایی که در چند سال آینده در طراحی فروشگاه اینترنتی رواج بیشتری خواهد یافت استفاده از تصاویر، ویدیو و انیمشن هایی با کیفیت بالا در هدر سایت می باشد. صفحات نمایشی High Definition که HD نامیده می شوند، به سیستم تصویری گفته می شود که از وضوح و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و تصاویر را با جزئیات بالا نشان می دهد.

در مقالات پیشین به تکنیک Hero Header در طراحی سایت اشاره کرده بودیم که همچنان نیز مورد توجه طراحان قرار دارد و به تازگی تصاویر HD نیز به آن اضافه شده است. در اینجا به چند راهنمایی برای استفاده از تکنولوژی HD در طراحی سایت پرداخته ایم و با چگونگی ساخت تصاویر، ویدیو و انیمیشن های HD آشنا می شویم.

استفاده از تصاویر HD در هدر سایت

از آنجایی که طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی در آینده به سمت صفحات نمایشی با کیفیت بالا گرایش دارد. تمامی تصاویر پس زمینه خصوصا پس زمینه هدر سایت باید به صورت تمام صفحه ای و با کیفیت بالا در سایت قرار گیرد.

استفاده از تصاویر HD در طراحی سایت سبب می شود کاربران درک بهتری از تصاویر داشته باشند و تجربه کاربری خوبی را از صفحات سایت شما کسب کنند. استفاده از این نوع تصاویر فرصت مناسبی را برای کاربران فراهم می کند تا با جزئیات بیشتری تصاویر را ببینند و دید بصری مناسبی را کسب کنند.

با رعایت نکات کلیدی زیر همواره می توانید تصاویری با کیفیت بالا تولید کنید.

  • استفاده از تصاویر با نقطه کانونی: سعی کنید هنگام انتخاب و طراحی تصاویر، تصاویری را انتخاب کنید که دارای نقطه کانونی باشند تا تمرکز کاربران را روی آن نقطه خاص افزایش یابد. شما می توانید با افزودن المان هایی مانند Button به تصویر پس زمینه سایت خود توجه کاربران را افزایش دهید.
  • استفاده از تصاویر متعدد: در مواردی که سایت شما از محتوای غنی برخوردار می باشد می توانید از چند تصویر HD در قالب اسلایدر و یا قالب های دیگر استفاده کنید.
  • ایجاد افکت در تصاویر: شما می توانید بر روی تصاویر پس زمینه خود افکتی ایجاد کنید تا وضوح و کیفیت تصویر را بالا ببرید. این افکت می تواند لایه ای تار از رنگی باشد که علاوه بر بالا بردن کیفیت تصاویر توجه کاربران را به خود جذب کند.
  • توجه به صفحات نمایشی با اندازه های مختلف: تصویر بک گراند انتخابی خود را در صفحات نمایشی مختلف مشاهده کنید تا از چگونگی تغییر این تصویر در ابعاد مختلف آگاه شوید. تصویر انتخابی شما باید responsive باشد و در صفحات نمایشی مختلف به درستی نمایش داده شود.

تصویر زیر یک نمونه بکارگیری تصاویر HD در هدر صفحه اصلی سایت است که عامل نقطه کانونی و تمرکز را به خوبی رعایت کرده است.

تصاویر HD در طراحی سایت

 

استفاده از ویدیو HD در طراحی سایت

در سال های اخیر استفاده از ویدیو HD در طراحی سایت بسیار گسترش یافته است. استفاده از این ویدیو تاثیر بسزایی بر روی کاربران می گذارد و سبب می شود کاربران احساس رضایت بخشی داشته باشند. به نظر می رسد با توجه به افزایش سرعت اینترنت در ایران و دسترسی بیشتر کاربران به آن، استفاده از ویدیو با کیفیت در طراحی سایت در آینده رواج بیشتری داشته باشد.

ویدیو HD در وب سایت یک تجربه کامل چند رسانه ای با بار اطلاعاتی بالا می باشد که اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

وبسایت Life of Pi که برای فیلمی با همین عنوان ساخته شده است یک نمونه بسیار موفق و زیبا از بکارگیری ویدئوی HD در طراحی سایت محسوب میشود.

ویدئوی hd در طراحی سایت

مشکلی که در استفاده از ویدیو در طراحی سایت وجود دارد این است که ویدیو هایی که در طراحی فروشگاه اینترنتی استفاده می شوند باید دارای کیفیت بالایی باشند ولی از آنجا که مردم کشور های مختلف از سرعت اینترنت یکسانی برخوردار نمی باشند استفاده از ویدیو Hd با محدودیت مواجه است.

  • ساخت ویدیو HD باید با مهارت بالا و توسط متخصصان این رشته انجام شود تاجلوه ای متناسب در سایت ایجاد کند.
  • ویدیو HD باید دارای زمان مشخصی باشد که این زمان معمولا بینی 10 تا 30 ثانیه در نظر گرفته می شود.
  • در صورتی ویدیو شما دارای صوت می باشد بهتر است به طور پیشفرض بدون صدا در نظر گرفته شود.
  • توجه به فاکتور لود ویدیو نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. ویدیو شما باید دارای سرعت لود مناسبی باشد.
  • بعضی از صفحات نمایشی قابلیت نمایش HD را ندارند در نتیجه شما باید روش هایی برای این نوع کار بران نیز در نظر بگیرید.

طراحی سایت با استفاده از انیمیشن HD

یکی از تکنیک هایی که ممکن است در آینده در طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی رواج بیشتری پیدا کند استفاده از انیمیشن HD در هدر سایت می باشد. استفاده از انیمشن ها در گذشته رواج داشته است ولی درآینده استفاده از انیمیشن هایی که بر مبنای تصاویر HD ساخته شده است رواج خواهد یافت.

انیمیشن ها باید دارای طراحی ظریف و روان باشند و ساختاری یکپارچه داشته باشند. توجه به نوع کاربران سایت می تواند در طراحی انیمیشن مهم باشد. بکارگیری تکنولوژی SVG در ساخت المان های مختلف موجب کیفیت گرافیکی بسیار بالا در انیمیشن های امروز گشته است.

  • سعی کنید در حد امکان از انیمیشن های ساده استفاده کنید تا کاربران درک درستی از تصویر پس زمینه داشته باشند.
  • استفاده از رنگ های روشن و افکت های خاص در تصاویر می تواند کاربران بسیاری را تحت تاثیر قرار دهد.
  • استفاده از تصاویر با فرمت های با کیفیت بالا در ساخت انیمیشن ها مفید می باشد مانند vectors
  • از آنجایی که وجود صدا در بسیاری از انیمیشن ها موجب ناراحتی کاربران می شود در حد امکان برای انیمیشن خود صدا قرار ندهید.

وبسایت madebyfieldwork.com نمونه بسیار موفقی از بکارگیری انیمیشن با کیفیت HD در طراحی سایت است.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 13 آذر 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

طبق آمار گرفته شده در سال های اخیر شاهد ترافیک چشمگیری در وب سایت ها بوده ایم .شبکه های اجتماعی تاثیر بسزایی در ترافیک سایت ایجاد کرده اند .از طرفی تلفن همراه منبعی تاثیر گذار در بالابردن ترافیک وب سایت می باشند . بسیاری از مشتریان در جستجو در گوگل برای خرید محصولات خود استفاده می کنند .بوسیله سئو و بهینه سازی سایت می توانید بازاریابی داشته باشید . در طراحی سایت برای بالابردن ترافیک و رتبه گوگل بک لینک عامل قدرتمند و تاثیرگذاری است . در گذشته گوگل فریب لینک های اسپم شده را می خورد و وب سایت و محتوا را در بالاترین سطح گوگل نشان می داد اما در حال حاضر تغییر کرده است و از الگوریتم های جدید استفاده می کند و لینک هایی که اسپم شده را از بین می برد و در گذشته برای افزایش مشتری و کسب و کار موتورهای جستجو بهترین ابزار به شمار می رفت و اکنون نیز همین روال ادامه دارد. نکته دیگری که در طراحی سایت مهم می باشد جلب رضایت کاربر می باشد و برای اینکه دارای کسب و کاری پایدار باشید می توانید به مشتریان خود تکیه کنید و با توجه به این موضوع که با بالا رفتن پنج درصد مشتری با افزایش بیست و پنج درصدی سود همراه خواهد بود.با قرار دادن مطالب مرتبط مربوط به کار و حرفه خود می توانید انتظارات کاربر و بازدید کننده وب سایت خود را فراهم کنید و ظاهر وب سایت نیز می تواند نتیجه معکوس داشته باشد . پس در طراحی سایت دقت زیادی کنید . اگر تعدا کاربران در وب سایت پایین باشد رفته رفته رتبه سایت کاهش پیدا می کند و با دوری از گزافه گویی در سایت می توانید رضایت کاربران را جلب کنید . امروزه تلفن همراه نیز به منبعی با سرعت زیاد برای مرور اینترنت تبدیل شده است و روز به روز صاحبان تلفن همراه هوشمند در حال افزایش می باشد و جستجو در گوشی هوشمند از کامپیوترهای رومیزی بیشتر شده است .


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 29 آبان 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

در این مقاله سعی شده تا رایج ترین اشتباهات در طراحی سایت را به شما گوشزد کنیم  برای اینکه سایت شما ماندگاری طولانی در ذهن مشتریان داشته باشد. بایستی به نکات ریز و درشت زیادی توجه کنید تا طراحی سایت شما از سایر سایت ها متمایز گردد.

  •  استفاده از فونت کوچک

از فونت های کوچک در طراحی سایت استفاده نکنید.امروزه سایت های جدید با داشتن فونت های درشت و منوهای درشت دارای خوانایی خوبی میباشند. استفاده از فونت مناسب به وضوح طراحی سایت شما کمک میکند.

  • استفاده از موزیک در پس زمینه

استفاده از موزیک پس زمینه به راحتی تمام بازدید کنندگان سایت شما را میپراند. طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که نظر همه نوع سلیقه ای را جلب نماید. استفاده از موزیک پیش زمینه ویزیتورهای محدودی را برای سایت شما نگه میدارد.

  • استفاده مکرر از فلش

طراحی کردن هدر سایت به صورت تمام فلش باعث میشود تا در برخی سیستم ها که برنامه فلش نصب نیست هدر لود نشود.علاوه بر هدر سایت ، کل محتوا و دیزاین سایت را نیز نبایستی فلش طراحی کرد. استفاده از سایت های فلش نتیجه خوبی را در رتبه های گوگل را برای شما به ارمغان نمی آورد. استفاده از سایت ها فول فلش سرعت سایت شما را به شدت پایین می آورد.

مضرات سایت فلش را میتوانید در مقاله مزایا و معایب سایت های فلش مطالعه فرمایید.

  • استفاده از فایل های PDF

فایل های PDF سایز بزرگی دارند و برای دیدن تمام صفحه باید اسکرول کرد و همچنین بدون داشتن برنامه PDF Reader ، کاربر قادر به خواندن آن نمی باشد. استفاده از این فایل ها سرعت طراحی سایت را پایین می آورد.

  • چک نکردن در مرورگرهای مختلف

سایت خود را در مرورگرهای مختلف تست کنید تا در نمایش سایت شما در مرورگرهای مختلف مشکلی پیش نیاید و شما بازدید کننده های خود را از دست ندهید. نیمی از ایرانیان هنوز از مرورگر اینترنت اکسپلولر ورژن 7 و 6 استفاده می کنند و اگر صفحات طراحی شده شما در این مرورگرها به خوبی نمایش داده نشوند، شما نیمی از ویزیتورهای خود را از دست خواهید داد.

  • تغییر ندادن رنگ لینک هایی که قبلا بازدید شده

رنگ لینک های بازدید شده خود را تغییر دهید. طوری لینک های خود را طراحی کنید که وقتی یکی از آنها توسط کاربری کلیک می شود، رنگ آن تغییر یابد تا کاربر مطمئن شود کدام لینک ها را دیده است و کدام ها را هنوز ندیده است. این کار، از اشتباه انداختن کاربرجلوگیری میکند و او مجبور به صرف وقت برای این نیست که ببیند کدام لینک (مثلا لینک کدام مقاله) را قبلا دیده است و کدام را ندیده است.

  • استفاده از فونت های یکنواخت

از فونت های گوناگون برای تنوع چشم کاربر استفاده کنید. فونت یکسان، چشم را آزار و خسته می کند. سعی کنید حتی اگر از یک نوع فونت استفاده می کنید، سایز آن را تغییر دهید تا از خستگی چشم ویزیتور جلوگیری نماید.

  • استفاده از رنگ مشکی و چشم آزار در پس زمینه

از پس زمینه با رنگ های بسیار تیره مثل مشکی اجتناب کنید. زیرا این رنگ در نور شب و نورکم، چشم را اذیت می کند و کاربر مایل نخواهد بود دوباره سایت شما را ویزیت نماید.

  • استفاده از alt و Title

برای عکس ها حتما از تگ Alt استفاده کنید زیرا اگر عکس شما به هر دلیلی لود نشد، لاقل متن داخل تگ برای ویزیتور نمایش داده شود. استفاده از تایتل های گوناگون نیز نشاندهنده تنوع محتوای سایت شماست و هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو دارای ارزش می باشد. استفاده نکردن از آنها نوعی نقص در کدنویسی طراحی سایت شما میباشد.

  • وجود خطای 404

کاربران از اینکه لینکی در سایت شما را کلیک کنند و با خطای 404 مواجه شوند، آزرده می شوند. سعی کنید تا وقتی صفحه ای را کامل طراحی نکرده اید و آنرا آپلود نکرده اید از لینک آن صفحه در داخل سایت خود استفاده نکنید. کاربران ایرانی بسیار حساس هستند و با دیدن چنین صفحاتی اعتماد خود را نسبت به سایت شما از دست می دهند و از اعتبار شما نیز کاسته می گردد.

  • استفاده نکردن از متن های تودرتو

باید بدانید کاربر اینترنتی، یک خواننده کتاب نیست . او دوست ندارد با صفحه وب سایتی که مشاهده می نماید، همان رفتاری شده باشد که با یک کتاب یا یک مقاله در یک نشریه ممکن است شود. او دوست دارد صفحه وب دارای جذابیت ها و خلاقیت هایی باشد که ممکن در متن های طولانی و پشت سرهم یک کتاب نتوان به آنها دست یافت. بنابراین بهتر ترفند گذاشتن لینک ادامه مطلب برای متن های طولانی، یا ترفند استفاده از زیر تیترها، برای مجزا شدن موضوعات یک متن از یکدیگر و چیزهایی شبیه این در سایت خود تعبیه نمایید تا کاربر احساس کسالت از خواندن یک متن طولانی را ننماید.

ترفندهای استفاده از متن های تو در تو:

  1. استفاده از عنوان های فرعی یا همان subhead ها برای متن خود
  2. استفاده از لیست ارجاعات
  3. استفاده از کلیدواژه های های لایت شده
  4. استفاده از پاراگراف های کوچک
  5. استفاده از هرم معکوس در تنظیم مطالب
  6. استفاده از نوشتار و نگارش ساده در متون
  • استفاده از آگهی ها

استفاده از هر چیزی که شبیه تبلیغات در صفحه وب می ماند کاربران را آزار میدهد. کاربران و ویزیتورها مثل بیننده های تلویزیون از آگهی های تلویزیونی بیزارند. آنها از هر تصویر متحرک یا همان فلش و یا هر چیزی که معنی آگهی تبلیغاتی را دهد، بیزارند و اجتناب میکنند. کاربران متاسفانه همچنین از هر متن و المان بجایی که شبیه یک آگهی طراحی شده است، بدون خواندن و یا دیدن یا اطمینان حاصل کردن از اینکه این المان فرمهای رایج آگهی است یا یک مطلب مفید، اجتناب می نمایند. بنابراین اگر متن یا المانی که شما طراحی کرده اید اما شبیه آگهی است، هر چقدر هم مفید باشد کاربر از جزئیات آن مطلع نمیگردند و زحمات شما به هدر خواهد رفت. بنابراین بهترآنست از طراحی سایت مشابه یک آگهی اجتناب نمود.

از جمله طراحی های که بنظر آگهی رایج تبلیغاتی میرسد و برای کاربر جذابیتی ندارد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از بنرهای چشمک زن: به این مفهوم که کاربر چشمان خود را فیکس یک بنر چشمک زن نمیکند زیرا تجربه به او ثابت کرده این یک آگهی است.

استفاده از انیمیشن هایی که شلوغ و پلوغ است زیرا این نیز به تجربه به کاربر اثبات گشته با یک اگهی روبروست.

استفاده pop-up یا منوهای جهنده و حساس زیرا قبل از آنکه این منوها کامل لود شوند توسط کاربر بسته میگردند.

  • باز شدن هر صفحه در پنجره جدید

بهتراست لینک هایتان در پنجره جدید باز نگردد. لازم نیست اسکرین یا صفحه نمایش کاربر سایت خود را پر از پنجره های باز شده بگردانید و کاربر هنگام استفاده نداند کدام پنجره را او را به عقب میبرد و در حال ویزیت کدام پنجره بود! عده ای از طراحان سایتها بدلیل اینکه تصور میکند اگر لینک را در پنجره جدید باز کنند به این ترتیب پنجره سایت خودشان از دست نرود و در صفحه باقی خواهد ماند، ترجیح میدهند از این حالت در طراحی خود استفاده نمایند. اما از آنجاییکه یک طراح خوب در طراحی سایت خود، راحتی کاربر را مدنظر قرار میدهد پس بهتر است لینک در همان پنجره باز گردند تا موجبات سرگردانی ویزیتور را فراهم نگرداند.

  • سادگی بیش از انتظار

گاهی اوقات وقتی همه چیز ساده و یکنواخت و راحت است حوصله آدم سرمیرود. مواظب باشید احترام به کاربر تا آنجا در طراحی سایت پیش نرود که کاربر دیگر لازم نباشد حتی مغز خود را برای بازکردن یک لینک نیز، کاربیندازد! کاربران اینترنتی از تکراری بودن بیش از حد صفحات، یا تکرار بیش از حد یک انیمیشن در سایت و یا... چیزهایی از دست نیز، کسل میگردند. خلاقیت و تازگی همیشه باید در طراحی های شما حرف اول را بزند. مثلا کاربر هنگام سر زدن به یک صفحه نباید بداند چه چیزی در آن صفحه، در انتظار اوست و در این صفحه چه آیتمی وجود دارد که او را متحیر خواهد کرد.

 

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 25 مهر 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

مزایای استفاده از نظرات یک فرد جدید، درباره طراحی سایت
اگه میخواهید طراحی سایت عوض کنید، باید اول یه طرح مناسب براش در نظر بگیرید که همه چیزهایی که میخواهید رو یکجا داشته باشه. دلیل این تعویض طراحی هم میتونه هر چیزی باشه. مثلا شاید سایتتون اونقدری که انتظار داشتید مشتری جذب نمی کنه یا اون دسته از مشتری هایی که توقع داشتید رو جذب نمی کنه، یا شاید هم شرکتی که تو حوزه کاری شما حرف اولو میزنه داره کار رو به سمت جدیدی میبره و طراحی هاشو تغییر میده.
متاسفانه حتی اگه با بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل (آنالتیک ها) هم کارتونو تحلیل کنید و یه بررسی کامل از سایتتون داشته باشید باز هم نمیشه دقیق گفت که یه طرح چقدر میتونه خواسته هاتونو تأمین کنه و یا به اصطلاح همونی باشه که میخواهید. و باز هم متاسفانه یه معیاری برای طرح خوب نداریم که با اعداد و ارقام قابل اندازه گیری باشه. نمیشه هم که فقط از نظر زیبایی یه طرحی انتخاب کنیم. اینجا روانِ آدم محدودیت درست می کنه. تعصبات آدما، نقاط ضعف و عادت های رفتاریشون موقعِ نگاه کردن به سایت، همه اینا خیلی وقت ها نمیذاره در مورد سایتمون حقایق رو ببینیم.
خلاصه کلام اینکه: دیدی که شما به ظرفیت های سایتتون دارید، بستگی به مسائل روانشناسانه داره، مثلا به اینکه شما چه درکی از مهارت کسی که طراحی رو انجام داده داشتید، رنگ و مدل مورد علاقه خودتون چیه و تعصبات و عادت های رفتاریتون چیه.
اجازه بدید حرف آخرمو همین اول بزنم: اگه میخواهید طراحیتون نتیجه دلخواه رو براتون داشته باشه، باید یه نفر دیگه تو بازه های زمانی مشخص درموردش نظر بده. خودتون و اعضای گروهتون نمیتونید این کارو بکنید. حتی بازخورد مشتری ها هم بعضی وقت ها کافی نیست. باید کسی باشه که نتیجه کار شما هیچ نفع و زیانی براش نداشته باشه و خیلی هم با کار شما آشنا نباشه. وقتی همچین کسی رو پیدا کردید که از بیرون کارتونو ببینه، باید یه سری سوال ازش بپرسید، مثلا بپرسید:

  • وقتی وارد سایت شدی، اولین چیزی که نظرتو جلب کرد چی بود؟
  • چه چیزی خیلی برات جلب توجه می کرد و دوست داشتی حتما روش کلیک کنی؟
  • به نظر میومد هدف سایت همون چیزیه که میخواستی روش کلیک کنی؟
  • اگه این سایت، سایتِ شرکت خودت بود- مثلا میخواستی همون کاری رو بکنی که ما میخواهیم بکنیم و یکی بهت این سایت رو تحویل میداد- خوشحال میشدی یا ناراحت میشدی یا یه چیزی بین این دو تا؟ چرا؟
  • سه تا از اولین چیزهایی که دوشت داشتی فوری تغییرشون بدی چی بود؟
  • سه تا از چیزهایی که به نظرت خوبن یا حداقل میشه ازشون گذشت و بذاری روی سایت بمونن چیا هسنن؟
  • چیز خاصی روی سایت هست که به نظر خیلی خوب یا بد یا عجیب بیاد؟ (اگه 95% از طراحی عالیه و فقط 5% بد شده، حتما سایتتون تو سرزمین عجایبه، همچین آماری خیلی بعیده.)

شما حتی اگر هم خودتون طراحی سایت رو انجام بدید، باز هم برای بهینه سازیش و برگشت سرمایه باید با برنامه کار کنید و مرتبا اهدافتون رو اندازه بگیرید و در طول زمان سعی کنید اشکالات رو برطرف کنید. برای مشاوره گرفتن از متخصص های سئو و طراحی سایت مبنا، همین امروز باهامون تماس بگیرید. اطلاعات تماس رو میتونید از صفحه اصلی سایت ببینید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 مهر 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

برای طراحی سایت استاندارد و با بازدید بالا استفاده از رنگ در سایت بسیار مهم می باشد.برای انتخاب رنگ مناسب ابتدا باید با رنگ ها و همچنین خاصیت آنها آشنایی داشت.
از آنجایی که رنگ ها تاثیر بسزایی در روحیه ی ما دارند محققان رنگ ها را دسته بندی کرده اند که آن ها را نام می بریم:

√ رنگ های گرم : قرمز،نارنجی،صورتی
√ رنگ های سرد : آبی،سبز،ارغوانی
√ رنگ های طبیعی : سفید،خاکستری،قهوه ای،سیاه

حدود 216 رنگ وجود دارد که در تلویزیون ها،لامپهای خلا و LCD ها به شکلهای یکسان دیده نمی شود.به این 216 رنگ ،رنگ های Web Safe گفته می شود،اگر پیوستگی در رنگ ها برای شما مهم باشد می توانید از رنگهای Web Safe در وب سایت خود استفاده کنید.
شما می توانید برای انتخاب رنگ در طراحی سایت خود از یک رنگ غالب و رنگ دیگر به نقش مکمل را ایفا می کند استفاده کنید همچنین می توانید از رنگ های متضاد که باعث چشمگیر شدن سایت می شود استفاده کنید توجه داشته باشید که در انتخاب رنگهای متضاد رنگهای انتخابی شما باعث ارتعاش نشود زیرا در این حالت به چشم بیننده صدمه وارد می شود.

رنگ ها

به طور کل انتخاب رنگ مناسب برای سایت باید بر اساس موارد زیر باشد:

  • رنگ نوشته شده با رنگ زمینه مناسب باشد برای مثل وب سایتی با رنگ زمینه ی سفید و قلم مشکی می تواند انتخاب مناسبی باشد .رنگهایی از این قبیل به دلیل تضاد به شما در راحت خواندن متن کمک می کند.
  • برای انتخاب رنگ در طراحی سایت بهتر است از رنگ هایی که افراد را به خود جذب می کند انتخاب کرد.
  • برای رنگهای پیوسته در همه مرورگرها، از رنگهای Web Safe استفاده نمایید.
  • از تصاویری با شدت رنگ معمولی برای پیش زمینه استفاده نکنید. این کار سبب خواهد شد تا خوانایی متن کاهش یابد. چنانچه از تصویری استفاده می کنید، آن را با ویژگی watermark استفاده نمایید.
  • بهتر است رنگها در همه ی صفحات یکی باشد این کار به بیننده این امکان را می دهد که بفهمد در همان سایت می باشد.
  • رنگهایی را انتخاب کنید که تصویری را که می خواهید به بازدید کنندگان تان بدهد.

با رعایت اصول بالا می توانید در طراحی وب سایت نمونه و استاندارد در بین سایر وب سایتها از بهترین ها باشید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 شهريور 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

طراحی سایت استاندارد ی که بتواند ما را به اهداف شرکت برساند نیازمند توانایی بالا و دانش کافی می باشد.طراحی یک سایت باید بتواند کاربر را مجذوب خود کند همچنین طراحی سایت باید طوری باشد که در نگاه اول به نوع شرکت و هدف آن دسترسی یافت.
می توان گفت که سرعت لود شدن صفحات وب از مهمترین نکات در طراحی وب سایت می باشد زیرا اگر حجم صفحات بالا باشد زمان بیشتری برای کامل لود شدن صرف می شود در نتیجه امکان فرار از سایت بالا می رود،در نتیجه ما باید از روش هایی استفاده کنیم که حجم صفحات را پایین بیاوریم.
با توجه به این نکته که روز به روز افراد بیشتری به فضای مجازی دسترسی پیدا می کنند باید به این نکته بیشتر توجه داشت زیرا تعدادی با تلفن های همراه از این وب سایت ها بازدید می کنند بنابراین در صورت حجم کم صفحات کاربران بیشتری از وب سایت شما بازدید خواهند کرد و به دنبال آن رضایت از سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

سئو

از عواملی که در کم حجم کردن صفحات تاثیر گزار می باشد، انتخاب عکس هایی با حجم کم می باشد در طراحی سایت است. برای اینکار بهتر است از فرمت هایی غیر از JPEG استفاده کرد همچنین تکه ای از تصویر با تعدادی رنگ در فرمت JPEG حجم کمتری را نسبت به GIF خواهد گرفت و برعکس.برای اینکه یک عکس را در چندین صفحه داشته باشید و آن را پی در پی تکرار نکنید می توانید عکس ها را برش دهید و در قسمت های مختلف آن را تکرار نکنید.

همچنین استفاده از تعداد فایل های زیاد CSS و جاوا علاوه بر کند کردن سرعت سایت در بعضی موارد حتی باعث فشار آوردن به سرور می شود بنابراین سعی کنید به طور معقولانه از CSS و فایل های JV استفاده کنید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 شهريور 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

یکی از مهمترین دلایل برای طراحی سایت افزایش بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش و همچنین جلب رضایت کاربران وب سایت می باشد با توجه به این موضوعطراحی سایت فروشگاهی که بتواند نیازهای شما را برطرف کند لازم است.لازم به ذکر است که طراحی یک فروشگاه اینترنتی بایستی جذاب تر و سازمان یافته تر از وب سایت های دیگر باشد زیرا در غیر این صورت کاربر از خرید کردن و همچنین بازدید از سایر بخش های سایت منصرف خواهد شد.

e-shop

از مهمترین نکات در طراحی فروشگاه اینترنتی تهیه ی امکانات کامل محصول،وارد کردن قیمت محصول و سایر اطلاعاتی که بهتر است راجع به محصول داده شود قرار داده شود همچنین با اضافه کردن بخش راهنما با عنوان سوالات متداول (FAQ) می توان سوالات اساسی که راجع به محصول به نظر می رسد ایجاد کرد در این بخش می توان با پیش بینی و پاسخگویی به مسائل و سوالات اساسی را جواب داد.

برای طراحی سایت فروشگاهی بهتر است از رنگهایی انتخاب شود که روحیه ی کاربران را حین خرید اینترنتی افزایش دهد در غیر اینصورت و کسل کننده بودن وب سایت کاربران سایت خود را از دست خواهید داد.بهتر است در این وب سایت ها محصولاتی را که فکر می کنید مناسب هستند را به مشتریان نشان دهید برای این کار بهتر است مرحله به مرحله پیش رفت یک برنامه نویس خوب می داند که طراحی سایت مناسب با یک یا دو کلیک کاربر را به هدف برساند همچنین آرامش در طول دوره ی خرید حفظ شود تا کاربر را به هیجان آورید.

برای طراحی سایت مناسب که شما را به اهداف خود برساند بهتر است که به این نکته مهم توجه داشت که نگاه ها را به سمت مطلب خاصی جلب کنیم ؛ از آنجا که قسمت وسط سایت و همچنین وسط سمت راست جلب توجه می کند بهتر است از این مکان ها استفاده ی مفیدی کرد. مثلا در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی رعایت این موارد و توجه به این قسمت ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

از آنجا که صفحه اصلی هر سایت از مهمترین صفحات می باشد باید از روشهایی جهت جلب و هدایت مشتری به سایر قسمت ها استفاده کرد یکی از این روش ها لینک دادن به صفحه ی فروشگاه اینترنتی می باشد با این کار کاربر را به راحتی به قسمت خرید اینترنتی و امکانات شرکت مورد نظر می رساند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 شهريور 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

فرآیند بهینه سازی سایت را سئو می نامند.این فرآیند در راستای طراحی سایت بسیار مهم می باشد زیرا بهینه سازی سایت باعث می شود که موتورهای جستجوگران متن موجود در سایت شما را شناخته و لینک آن را در صفحات اول قرار دهد.نوشتن متن نو و خلاق و همچنین انتخاب کلمات کلیدی مناسب در هر صفحه از متن شما در بهینه سازی سایت بسیار حائز اهمیت می باشد.

در مقالات طراحی سایت بخشی را برای آموزش سئو اختصاص داده ایم و در آن تمام روش های مفید برای سئو آورده شده است.

در قسمت سئو مقالاتی را جهت اهمیت سئو و راه های افزایش سئو برای شما قرار داده ایم.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 10 شهريور 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

css بیشتر جهت طراحی  عناصر مانند فونت ،ایجاد پس زمینه و ... استفاده می شود.از این زبان در کنار زبان html ( آموزش Html ) به کار می رود زیرا این دو مکمل یکدیگر می باشند؛هر دو در طراحی سایت کاربرد اساسی دارند.
سی اس اس نیز مانند html دارای دستورات خاص می باشد که در بخش آموزش Css آن ها را به طور کامل توضیح داده ایم.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 10 شهريور 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

برای طراحی سایت به صورت استاندارد و کاربردی سایت باید اصولی را رعایت کند که بتوان از آن استفاده ی لازم را برد.از عواملی که در بهینه سازی سایت موثر باشد طراحی وب سایت بر اساس اصول سئو می باشد همچنین انتخاب کلمات کلیدی مناسب نیز برای موتورهای جستجوی گوگل بسیار حائز اهمیت می باشد.

برای طراحی سایت باید به زبان html ( آموزش html ) و css , javascript ( آموزش css ) آشنایی داشت.یادگیری این زبان ها با تمرین زیاد و تسلط کامل امکان پذیر خواهد بود.هرچه تسلط بیشتری داشته باشید خلاقیت بیشتری از خود نشان خواهید داد.

برای نوشتن تگ ها بهتر است ابتدا آن ها را داخل notepad وارد کنید.همچنین برای بهینه سازی سایت بهتر است حجم صفحات کم باشد برای اینکار بهتر است عکس های کم حجم انتخاب کنید این کار سرعت لود شدن پیج شما را افزایش می دهد برای این کار می توانید از برنامه Adobe photoshop و یا Xara 3d استفاده کنید.فراموش نشود که یک طراحی سایت اصولی و استاندارد باید در همه ی مرورگرها از جمله mozila firefox,internet explorer,goole chrome,opera قابل اجرا باشد.

در بخش آموزش html تمامی بخش های موردنیاز را برای شما توضیح داده ایم.

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 10 شهريور 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

همه ی افرادی که می خواهند تجارت خود را گسترش دهند و همچنین می خواهند خود را در عرصه ی وب معرفی نمایند می توانند با طراحی وب به هدف خود دست یابند.

در این قسمت می خواهیم شما را با نحوه طراحی وب سایت و همچنین مواردی که باید آن ها را یاد بگیرید آشنا کنیم.
افرادی که می خواهند آموزش های مختلف طراحی سایت را فرا بگیرند باید با یکسری برنامه ها از جمله photoshop , xara 3d و سایر برنامه ها آشنا باشند.
توجه داشته باشید  سایتی که طراحی می کنید قابل اجرا در تمام مرورگرها باشد.به خاطر داشته باشید که برای نشان دادن صفحات وب در مرورگر باید از پسوند htm,mht,php,aspx باشد در غیر این صورت متن شما در notepad به همان صورت باقی می ماند و در مرورگر نمایش داده نمی شود.
 هرچه ما در کد html و تگ های آن آشنایی داشته باشیم می توانیم طراحی سایت بهتری را انجام دهیم.

مقدمه-آموزش-طراحی-سایت


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 خرداد 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

در  وب سایت فقط گذاشتن مطالب و عکس کافی نمی باشد و باید برای جذب افراد بازدیدکننده  اصولی رعایت شود که در این مقاله این اصول را برای شما بیان می کنیم.

اصول-مهم-طراحی-وب

جلب توجه
برای اینکه مخاطب را جلب وب سایت خود کنیم باید مطالب وب سایت و همچنین عکس ها و لینک های هدایت کننده(میانبر) را در موقعیت مناسبی از سایت قرار دهیم استفاده از فونت مناسب،رنگ قلم،لینک های میانبر می تواند در جلب توجه کاربر موثر باشد.توجه داشته باشید که حداکثر استفاده از رنگ در سایت سه و نهایت چهار رنگ می باشد.
رعایت فاصله
در طراحی وب سایت رعایت فاصله بین متون ،عکس ها و سایر عناصر تاثیر بسزایی دارد زیرا  رعایت نکردن این فواصل باعث خستگی چشم بیننده می شود.رعایت فاصله می تواند در تعادل طراحی تاثیر داشته باشد.
لینک های میانبر (NAVIGATION LINKS)
برای اینکه کاربران بتوانند به راحتی و با سرعت بیشتر به اطلاعات و محتوای سایت دسترسی پیدا کنند باید منوی وب سایت شما دارای لینک های مشخص باشد به عبارتی بازدید کننده موقعیت خود را پس از چند دسته بندی شناسایی کند.منوهای درختی نمونه ای از منوی استاندارد می باشند.
استفاده از قلم مناسب
استفاده از فونت خوانا  و مناسب برای سایت از اصولی مهم در طراحی سایت می باشد.سعی کنید در متونی که می خواهید وارد سایت کنید از بولد کردن حروف مهم استفاده کنید.به عبارتی متن خود را ویرایش کنید.
استفاده از تصاویر کم حجم
بهتر است تصاویری که در سایت قرار می دهیم از حجم کمی برخوردار باشد و  از فرمت های jpg و gif  استفاده کنید همچنین استفاده از تگ Alt الزامیست.
رعایت اصل سئو(بهینه سای موتورهای جستجو)
سئو  به معنای ایجاد صفحات وبی است که برای موتور های جستجو با ارزش و جالب است. سئو  یک فرایند کاملا علمی و تقریبا وقتگیر است که جزئیات آن دائما در حال تغییر است. بهینه سازی صفحات وب به این معناست که وب سایت شما در نتایج جستجو بالاترین رتبه را داشته باشد.به عبارت دیگر لینک صفحه یا صفحاتی از سایت شما در ازاء جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و یا محصولات سایت در بالاترین رتبۀ نتایج جستجو قرار گیرد.
با ایجاد کلمات کلیدی برای هر صفحه از وب سایت می توانید در بین جستجوگر گوگل در بهینه سازی سایت کمک کنید.

ثبت یک نام تجاری

برای افزایش بازدید از سایت خود می توانید لینک ارتباط با ما و تماس با ما را در صفحه اصلی قرار دهید همچنین با ایجاد نام  ،هدف  و همچنین لوگوی مناسب می توانید تعداد بازدیدکننده از سایت خود را افزایش دهید.

نکته:لوگو و شعار سایت باید در بالا و سمت چپ تمام صفحات وب قرار بگیرد.

سازگار بودن با همه ی مرورگرها
طراحی سایت باید به گونه ای انجام شود که با همه ی مرورگرها قابل اجرا باشد.اگر وب سایت از استاندار w3c  پیروی کند سایت شما با همه ی مرورگرها سازگار خواهد بود.
کم حجم بودن صفحات
با انتخاب عکس های کم حجم و همچنین استفاده بهینه از کدهای برنامه نویسی حجم صفحات وب کم می شود و  دسترسی به صفحات به زمان کمتری نیاز خواهد داشت.
تست وب سایت
برای بررسی اشکالات موجود در وب سایت حتما باید به تست وب سایت پرداخت در غیر این صورت وب سایت بازدیدکنندگان خود را از دست خواهد داد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 خرداد 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

مینیمالیسم نوعی شیوه طراحی می باشد که بسیاری از شرکت ها از آن استفاده می کنند و بیشتر در زمینه های هنری و طراحی از مینیمالیسم استفاده می کنند.

منظور از مینیمالیسم صرفا ساده گرایی نیست،بلکه استفاده از عناصر اصلی و مهم بدون استفاده از عناصر پیچیده می باشد و باید عناصر اضافی را حذف کرد به عبارتی مینیمالیسم یعنی رعایت ساده گرایی و بی آلایشی.با این کار کاربرمی تواند به راحتی به خواسته ی خود برسد و ارتباط برقرار کند.

در این مینیمال اصل مهم استفاده کاربردی از رنگ ها و قالب ها در جهت بهینه سازی سایت و استفاده ی کاربردی می باشد؛به عبارتی در این روش مورد استفاده در طراحی سایت چگونگی استفاده از رنگ ها مهم می باشد نه تعداد رنگ مورد استفاده.با رعایت این اصل کاربر می تواند راحت تر به محتوای وب سایت پی ببرد.دقت کنید که در طراحی وب سایت خود نباید از همه ی فضای خالی استفاده کرد با این کار شما کاربر را به متونی که مهم و کاربردی هستند هدایت می کنید.

 مینیمالیسم


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 خرداد 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

چه کسانی بیشترین بازدید را از سایت شما دارند؟
بعضی وقتها یک وب سایت این قابلیت را دارد که فرصتی ایده ال برای رسیدن مخاطبین به اهدافشان باشد زیرا در دنیای امروز با توجه به مشغله های افراد دسترسی به اینترنت میتواند نیازهای افراد را در اسرع وقت را رفع نماید.

مخاطبین وب سایت

مارکتینگ آنلاین همانند بازاریابی آفلاین مقررات و ملزومات خاص خود را داراست.برای این امر نخست باید هدف خود را از بازاریابی مشخص نمایید.هدف نهایی و عملکرد وب سایت شما بایست براساس درخواست ها و منطبق با نیازهای مشتریانتان باشد.فراموش نکنید که طراحی وب سایت برای مخاطبین شما انجام شده نه برای شما!


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 فروردين 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

امروزه هر کسی بنا به حرفه ای که دارد می تواند با طراحی سایت حرفه و توانایی های خود را در بستر وب معرفی نماید.شما در وب سایت می توانید به معرفی محصولات،اهداف،تبلیغات و... بپردازید.


طراحی سایت در سال های اخیر گسترش زیادی پیدا کرده است و تقریبا می توان گفت که تمام کسب و کارها امروزه به منظور افزایش توان رقابتی خود اقدام به طراحی سایت نموده اند. در این میان آن دسته از افرادی که با علم طراحی سایت آشنایی دارند می توانند علاوه بر برطرف کردن نیاز افراد به طراحی سایت، از این راه کسب درآمد نیز داشته اند.

طراحی سایت تلفیقی از علم و هنر است. در واقع افراد برای آموزش طراحی سایت باید علاوه بر علم طراحی سایت دارای خلاقیت نیز باشند. به طور کلی طراحی سایت دارای انواع مختلفی است. افراد بسته به هدفی که دارند باید اقدام به طراحی سایت نمایند بنابراین یک طراح سایت باید با تمام انواع طراحی سایت آشنا باشد تا بتواند تمام نیاز مشتریان خود را بر طرف کند.

شرکت طراحی سایت مبنا در بخش آموزش طراحی سایت قصد دارد شما علاقه مندان را با تمام ترفندهای کاربردی در طراحی سایت آشنا کند. در ابتدای بخش آموزش طراحی سایت ابتدا شما را با هدف طراحی سایت آشنا می کنیم و سپس تمام عوامل و فاکتورهای تاثیر گذار و کاربردی در طراحی سایت را برای شما کاربران عزیز شرح می دهیم.

به منظور آموزش طراحی سایت ابتدا شما باید با مفاهیم کلیدی که در بخش آموزش طراحی سایت آورده ایم آشنا شوید سپس در بخش های مختلف نظیر آموزش html، آموزش css، آموزش ASP.NET و غیره به آموزش طراحی سایت به صورت تکمیلی و کاربردی بپردازید.

به طور کلی افراد می توانند به آموزش طراحی سایت به عنوان راهی برای کسب درآمد نگاه کنند. زیرا امروزه همانطور که گفته شد نیز به طراحی سایت در تمام کسب و کارها احساس می شود. بنابراین اگر تمایل به آموزش طراحی سایت و کسب درآمد از این طریق را داری، توصیه می کنیم حتما مقالات بخش آموزش طراحی سایت را در وب سایت شرکت طراحی سایت مبنا مطالعه کنید.

با مطالعه مقالات آموزش طراحی سایت،شما دید بازتری نسبت به طراحی سایت، مراحل و روش های طراحی سایت پیدا خواهید کرد. و به راحتی و بدون نیاز به صرف هزینه می توانید به آموزش طراحی سایت بپردازید. اگر به دنبال راهی برای آموزش طراحی سایت به صورت رایگان هستید، با ما در بخش آموزش طراحی سایت همراه شوید.

با طراحی وب سایت حرفه ای و استاندارد کاربر می تواند در لحظه ی اول به هدف سایت دست یابد.یک وب سایت استاندارد باید در تمامی مرورگرها قابل اجرا باشد.

برای استفاده از وب سایت و افزایش بازاریابی خود باید طراحی سایت بر اساس اصول مینیمالیسم و همچنین بر اساس html (آموزش html ) و  css ( آموزش css ) صورت گیرد. زیرا html از مهمترین زبان ها در برنامه نویسی می باشد و آموزش Css نیز همراه با html می تواند در بهینه سازی سایت موثر باشد.

در این قسمت با آوردن مقالاتی در زمینه اصولی مهم در طراحی وب سایت و همچنین آشنایی با فرایندهایی که در طراحی وب سایت موثر می باشند شما را آگاه کنیم.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 فروردين 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

ترجیح میدهید که مخاطبین از چه طریقی با شما تماس برقرار کنند؟ از طریق ایمیل،تلفن،بصورت آنلاین یا آفلاین از طریق سایت و یا اصلا هیچ تماسی نداشته یاشند؟! آیا در نظر دارید که محصولات خود را بصورت آنلاین به فروش برسانید؟آیا قصد ارائه ی خدمات آنلاین را به مشتریان خود را دارید؟آیا بروز رسانی سایت را خود تان به عهده میگیرید یا یا ترجیح می دهید یک شرکت طراحی وب سایت این کار را برای شما انجام دهد؟ آیا نیاز به یک موتور جستجوگرداخلی دارید؟

نیازهای تجاریتان را دقیقا بررسی کنید و پس از تجزیه و تحلیل مطالبی که در بالا به آن اشاره شد توجه داشته باشید که وب سایت شما چگونه می تواند از این موضوعات پشتیبانی کند.این مهم را به یاد داشته باشید که هر چه نیاز های شما بیشتر باشد هزینه شما نیز برای طراحی وب سایت بیشتر خواهد شد.

فرایند-لازم-طراحی-سایت

این بدان معنی نیست که شما از نیازها و خواسته هایتان گذشته و یا آنها را کاهش دهید. اگر این انتظارات همان چیزی باشد که وب سایت به آن نیاز دارد در این صورت باعث پیشرفت و کارایی بهتر سایت شما خواهد شد. این بدان معنی است که در مورد نیازهایتان به خوبی فکر کنید.

اگر لیست محصولات شما بیشتر از چند صفحه باشد آیا به یک موتور جستجو گر نیازدارید؟ اگر به طور منظم نوع محصولاتی را که به فروش می رسانید تعویض می کنید، آیا از شرکت طراح وب سایتتان میخواهید که این کار را انجام دهد و یا با توجه به هزینه ای که برای شما در بر خواهد داشت ترجیح می دهید خودتان این کار را انجام دهید؟ برای اینکه بر روی اهداف و فرآیندهای وب سایت خود متمرکز شوید ، باید به فرآیند راه اندازی وب سایت به همان صورتی نگاه کنید، که به فرآیند استخدام یک کارمند و پیشرفت او نگاه می کنید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 اسفند 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

چگونه می توانیم یک وب سایت خوب و کارا داشته باشیم؟ هنگامی که تصمیم به راه اندازی یک وب سایت می گیرید سوال و نکته ی مهم این است" هدف از طراحی سایت چیست؟

هدف از طراحی سایت

کسانی که به تازگی وارد دنیای تجارت الکترونیک شده اند به این سوال بر می خورند که جواب این سوال این است که اگر شما در ضمینه ی شغلی خود ارائه دهنده ی خدمات هستید می توانید از این پایگاه برای دسترسی آسان تر وهرچه سریعتر مشتریانتان بهره ببرید و در مقابل خدمات گسترده تر و به روز تری را به مخاطبین خود عرضه کنید.شما همیشه در دسترس خواهید بود و این مهم باعث تحکیم اعتماد و در نتیجه وفاداری مشتریان به مجموعه ی شما خواهد بود. 

اگر شما فروشنده و توزیع کننده محصولات هستید می توانید بیشترین بهره را از وب سایت خود ببرید که این امر به مراتب کم هزینه تر و نتیجه بخش تر از روش های قدیمی و پر هزینه ی بازاریابیست.

در این روش شما محدودیت زمانی و مکانی ندارید و یک فروشگاه اینترنتی شبانه روزی و بازار فروشی به وسعت شهر ،استان و کشور خود دارید که باعث رشد روز افزون مشتریان و افزایش سود دهی فعالیت اقتصادی شما خواهد بود .

یک وب سایت خوب به شما این امکان را می دهد که جدید ترین محصولات را به همراه مشخصات کامل و تصاویر در کمترین زمان ممکن در اختیار بازدید کنندگان قرار دهید و به سرعت از رقبای خود پیشی بگیرید.بهره گیری از ایده های خاص و جدید شما را در طراحی سایت کارا و موفق تر یاری خواهد کرد.البته انتخاب و ارزیابی دقیق شرکت طراحی سایت امریست  مهم که در رسیدن به هدف مطلوب موثر است.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 اسفند 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

یکی از مهمترین دلایل برای طراحی سایت افزایش بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش و همچنین جلب رضایت کاربران وب سایت می باشد با توجه به این موضوع طراحی فروشگاه اینترنتی که بتواند نیازهای شما را برطرف کند لازم است.لازم به ذکر است که طراحی یک فروشگاه اینترنتی بایستی جذاب تر و سازمان یافته تر از وب سایت های دیگر باشد زیرا در غیر این صورت کاربر از خرید کردن و همچنین بازدید از سایر بخش های سایت منصرف خواهد شد.

e-shop

از مهمترین نکات در طراحی فروشگاه اینترنتی تهیه ی امکانات کامل محصول،وارد کردن قیمت محصول و سایر اطلاعاتی که بهتر است راجع به محصول داده شود قرار داده شود همچنین با اضافه کردن بخش راهنما با عنوان سوالات متداول (FAQ) می توان سوالات اساسی که راجع به محصول به نظر می رسد ایجاد کرد در این بخش می توان با پیش بینی و پاسخگویی به مسائل و سوالات اساسی را جواب داد.

برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بهتر است از رنگهایی انتخاب شود که روحیه ی کاربران را حین خرید اینترنتی افزایش دهد در غیر اینصورت و کسل کننده بودن وب سایت کاربران سایت خود را از دست خواهید داد.بهتر است در این وب سایت ها محصولاتی را که فکر می کنید مناسب هستند را به مشتریان نشان دهید برای این کار بهتر است مرحله به مرحله پیش رفت یک برنامه نویس خوب می داند که طراحی سایت مناسب با یک یا دو کلیک کاربر را به هدف برساند همچنین آرامش در طول دوره ی خرید حفظ شود تا کاربر را به هیجان آورید.

برای طراحی سایت مناسب که شما را به اهداف خود برساند بهتر است که به این نکته مهم توجه داشت که نگاه ها را به سمت مطلب خاصی جلب کنیم ؛ از آنجا که قسمت وسط سایت و همچنین وسط سمت راست جلب توجه می کند بهتر است از این مکان ها استفاده ی مفیدی کرد. مثلا در طراحی فروشگاه اینترنتی رعایت این موارد و توجه به این قسمت ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

از آنجا که صفحه اصلی هر سایت از مهمترین صفحات می باشد باید از روشهایی جهت جلب و هدایت مشتری به سایر قسمت ها استفاده کرد یکی از این روش ها لینک دادن به صفحه ی فروشگاه اینترنتی می باشد با این کار کاربر را به راحتی به قسمت خرید اینترنتی و امکانات شرکت مورد نظر می رساند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 دی 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

امروزه با افزایش روز افزون مشغله های افراد، مردم برای انجام کارهای روزمره خود دارای زمان کمتری هستند. همین امر موجب شده است تا افراد هر روز بیشتر به دنیای اینترنت روی آورده و برای انجام کارهای خود بیشتر از اینترنت استفاده کنند. در این میان کسب و کارهایی که در صفحه اول گوگل حضور دارند شانس بیشتری برای پیشرفت و کسب درآمد دارند. برای راه پیدا کردن به صفحه اول گوگل هر سایتی باید بر روی سئو خود کار کند و در واقع سایت خود را بهینه کند. اما سئو چیست ؟ 

سئو به فرآیندی اتلاق می شود که به سایت شما این امکان را می دهد تا در گوگل دیده شوید. برای انجام سئو راهکارهای مختلفی وجود دارد. سئو در واقع همگام کردن سایت با الگوریتم های گوگل و کاربر پسند بودن است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به اینکه سئو چیست ؟ چه کاری انجام می دهد؟ و برای بهبود سئو چه کاری باید انجام داد؟ به سایت طراحی سایت مبنا مراجعه کنید. 

شرکت طراحی سایت مبنا با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت و همچنین با به کار گیری کادری مجرب آماده خدمت رسانی به شما دوستان عزیز و ارتقا کسب و کار شما است.

شرکت طراحی سایت مبنا


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 14 آبان 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

html یکی از زبان های برنامه نویسی است که در طراحی سایت کاربرد زیادی دارد. درواقع با فراگیری زبان html به راحتی می توانید یک سایت ساده طراحی کنید. آموزش html پایه و اساس طراحی سایت است و به طور کلی می توان گفت برای طراحی سایت باید ابتدا آموزش html  ببینید سپس سایر زبان های برنامه نویسی مانند آموزش php را فرا بگیرید.

به منظور آموزش html از جمله تگ div و غیره و همچنین آموزش php به سایت طراحی سایت مبنا مراجعه کنید. 

شرکت طراحی سایت مبنا


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 14 آبان 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

شبکه های اجتماعی جدیدترین ابزار در بازاریابی اینترنتی هستند که به طور قابل توجهی باعث رشد سریع وبسایت ها می گردند. استفاده از این شبکه ها روز به روز در حال افزایش هستند و موفقیت و اعتبار شرکت‏ها در استفاده از این سبک جدید تبلیغات به صورت بالقوه در حال رشد است.
شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک دومین نقطۀ برجسته و قوت یک وبسایت برای تبدیل آن به یک تجارت بزرگ است.

شبکه های اجتماعی

اگر بخواهیم در یک جمله، سخن را خلاصه کنیم، می توانیم بگوییم که شبکه های اجتماعی، یک انقلاب هستند. چه وبسایت داشته باشید و چه نداشته باشید.
خودسوزی یک فرد و هجوم کاربران برای دیدن فیلم آن در فیسبوک، پیدا کردن بهترین شغل متناسب با شرایط شما از طریق گوگل پلاس، پیدا کردن دنیایی از منابع برای آغاز و به اتمام رساندن بزرگترین پایان نامه ها در ویکی پدیا، آغاز انقلابی در تونس و پس از آن در بسیاری از کشورهای عربی نظیر مصر، لیبی، یمن، سوریا و غیره از طریق انتشار یک فیلم چند دقیقه ای در یوتیوب، نجات یافتن از زیر آواز در سونامی هاییتی با هشتگ زدن در توییتر، آسان شدن شنیدن و دریافت موسیقی و کاهش هزینه های تولید آلبوم های خوانندگان و به تبع آن فروش بیشتر و زنده شدن کپی رایت در مای اسپیس و چندین مورد دیگر که شبکه های اجتماعی در آسان سازی زندگی کمک رسان بوده اند.
حال، شما برای ارتقای تجارت خود حاضر به تولید محتوا برای این شبکه ها و سودرسانی به شرکت خود نیستید؟ در طراحی سایت نیز می توانید از لینک های شبکه های اجتماعی برای ارتقاع کسب و کار خود استفاده کنید.

انقلاب شبکه های اجتماعی


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 آبان 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان
 همانطور که در مقاله ی کدام را انتخاب کنیم: سئو یا بهینه سازی؟ گفته شد اولین اصل سئو تولید محتوای جدید و غیرتکراری است اما با وجود این اصل مطالب کپی زیادی در وب دیده می شود و همچنین روش های زیادی برای کپی مطالب از جمله استفاده از Feed و کپی مطالب به صورت مستقیم وجود دارد.

 

خبرخوان و یا فید روشی ساده است که به شما این امکان را می دهد که به راحتی آخرین مطالب، اخبار ،عکس و یا هر اطلاعات دیگر را دریافت کنید و با استفاده از نرم افزار خبرخوان می توانید به راحتی آخرین مطالب سایت ها را ببینید.استفاده از هر دو روش کپی برداری مستقیم و خبرخوان می تواند موجب از دست دادن بخشی از کاربران سایت شما شود.

برای جلوگیری از نمایش مطالب و عکس های خود در سایر وب سایت ها می توان از ویژگی Hot link استفاده کرد. Hotlink ها لینک های مستقیمی از domain شما به image ها یا فایل های multimedia از دیگر domain ها می باشند که اینکار می تواند موجب کاهش ترافیک سایت شما شود.برای جلوگیری از کپی تصاویر سایت خود می توان با استفاده از یک فایل بسیار کوچک به نام htaccess استفاده کرد.همچنین در صورتی که مایلید به جای تصاویر وب سایت شما که در سایر وب سایت ها لینک داده شده است یک تصویر جایگزین انتخاب کنید.

با تکمیل فرم در سایت htaccesstools می توانید مانع کپی مطالب سایت خود شوید .حال به توضیح تیترهای این  صفحه می پردازیم.

Allowed Domain : در این بخش نام سایت یا سایت هایی که می خواهید دسترسی به تصاویر را داشته باشند معرفی کنید؛در این بخش نیاز به نوشتن www نیست.

Allow Blank Referers : با توجه به اینکه تعدادی از افراد با استفاده فایروال های خاص امکان ردیابی و شناسایی محل ارجاع را به شما نمی دهند در این بخش میتوانید دسترسی این افراد به تصاویر را محدود کنید. توجه داشته باشید که با این کار کسانی که قصد کپی مطالب سایت را ندارند و با وارد کردن آدرس تصویر به صفحه آن میرسند نیز محدود میشوند. در مجموع پیشنهاد میکنیم که این گزینه را تغییر نداده و در حالت پیش فرض باقی بگذارید.

Blocked Image URL : در این بخش می توانید از یک تصویر جایگزین هنگام کپی کردن تصاویر استفاده کنید باید توجه داشته باشید که این تصویر باید از دامنه ای باشد که اجازه استفاده از تصاویر را به دیگران بدهد.

Files To Protect : این قسمت مخصوص پسوند فایل هایی است که میخواهید در کپی مطالب سایت و دامنه های خارجی نمایش داده نشوند می باشد.

با فشردن کلید generate وارد صفحه ی دیگری میشوید که نشان می دهد کد موردنشر برای شما تولید شده است.با اضافه کردن این کد به htaccess در روت هاست خود اجازه کپی مطالب و تصاویر سایت را به دیگران نخواهید داد.بعد از انجام این مراحل با رجوع به سایت Test hotlink protection می توانید به تست کپی تصاویر خود بپردازید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 آبان 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

تصور می کنیم که شما 2 سایت طراحی کرده اید و هرکدام در دو زمینۀ متفاوت و مختص به خود مشغول به فعالیت هستند. یکی از این سایتها را 2 سال پیش طراحی نموده اید و در جریان این 2 سال فعال بوده است. و دیگری را حدود 1 ماه است که اجرا نموده و هر روز مطالبی تخصصی در آن درج می کنید.

هیچ کدام از این 2 سایت سئو نشده اند. حال قصد دارید سایت شمارۀ 3 را در یکی از همان دو زمینۀ تخصصی راه اندازی کنید.

اکنون این پرسش مطرح می شود: آیا باید سایت قدیمی را بهینه سازی و سئو کنید و یا از نو سایتی دیگر طراحی کنید و از همان ابتدا آن را سئو، بهینه سازی و اصولی نمایید؟

این پرسش مدت هاست در ذهن مدیران وبسایت هاست. ما در مثال بالا بهترین حالت ممکن را آوردیم. حالتی که سایت پیشین هم فعال بوده و تنها سئوی خاصی بر روی آن انجام نگرفته است. اکنون فرض کنید که سایت قدیمی با قدمت 2 ساله نه تنها سئوی مناسبی نداشته که محتوای تکراری و کپی درج نموده، دورۀ زمانی مشخصی برای به روزرسانی انجام نداده، و همچنین از ابزار وبمستر تولز نیز کوچکترین بهره ای نبرده تا آنالیزی هرچند کلی از تارنمای مربوطه داشته باشد.

سئو + طراحی

در ارتباط با مدل شمارۀ 1، پاسخ مورد نظر متفاوت با مدل شمارۀ 2 می باشد. از همین مثال دوم آغاز می کنیم:

پاسخ کوتاه این است که سئوی تارنمای مذکور با توجه به عدم استفادۀ وبمستر آن از ابزار وبمستر تولز گوگل، اگر ناممکن نباشد به شدت غیر قابل پذیرش است که بتواند توجه ربات ها و صفحات نتایج جستجوی گوگل را به خود معطوف کند (آن هم با این ارفاق که از کنار لینک های جریمه شده بگذریم!).

اما نشدنی هم نیست. این نشدنی نبودن به راحتی طراحی یک سایت جدید نیست و بسیار سخت خواهد بود. از موارد ساده ای که می توان به آن اشاره کرد، ثبت سایت در موتورهای جستجو، ثبت در وبمستر تولز گوگل و آنالیز کامل آن پس از حدود 1 ماه، تولید محتوای جدید، رفع خطاهای واکنش دستی و غیره! 

و اما مورد یکم که مرتبط با سایتی است که 2 سال فعالیت مداوم داشته، تولید محتوا نموده اما بر اساس اصول سئو حرکت نکرده است هرچند که اولین اصل سئو تولید محتوای جدید و غیر تکراری است.

چنین سایتی با صرف زمان قابل توجهی به آسانی و البته با استفاده از متخصصین مجرب، امکان ارتقای پلکانی و حتا آنی را داشته و در جایگاه حقیقی خود در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار خواهد گرفت. خواه رتبۀ یکم و خواه رتبه دهم!

از روش های موثر و آغازین سئوی یک سایت، ثبت آن در وبمستر گوگل، ارسال ربات های گوگل یا Crawlerها جهت بررسی تک تک لینک های تارنمای مورد نظر، کشف و اصلاح خطاهای سرور اعم از 404، 503 و امثالهم، یافتن Manual Actionها، ساختن بک لینک داخلی و ارسال و دریافت بک لینک حقیقی خارجی و مواردی از این دست می باشند.

سئو + طراحی + ایده

توجه داشته باشید که سئو تنها محدود و منحصر به ایجاد چند لینک داخلی، یافتن و حذف و اصلاح نمودن لینک های تخریب شده و غیر قابل استفاده نیست. سئو شدن یک وبسایت نیازمند فردی متخصص در همین زمینه می باشد که به جای اصلاح، سایت را به اعماق جریمه ها و نابودی کامل آن نکشاند. بارها در سایر مقالات و کتب سئوی زیاد و عدم سپردن بهینه سازی سایت به دست افراد نابلد، طرح شده است. همانطور که برای هر آچاری که بر ماشین تان می کشید ارزش قائلید و نگران هستید، همان را به سطح سایت خود ارتقا داده و جلوی تخریب آن را نه تنها گرفته که به بهترین وجه ممکن کار رو تمام خواهیم نمود.

توجه بفرمایید که در بسیاری از سرویس های وب نویسی، عدم ایجاد تغییرات در برخی از این سرویس ها به صورت هشدارگونه در ارتباط با فایلهایی چون robots.txt مطرح گشته است. در ارتباط با robots.txt بیشتر بخوانید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 مرداد 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

تقریبا یک ماه دیگر می شود یک سال از زمانیکه شاهد آخرین آپدیت تولبار پیج رنک گوگل بودیم. +  +

این ذات تکنولوژی است که حتا بهترین سرویس ها بیایند و در اوج به یک باره ناپدید شوند. همانطور که بخش فیدخوان گوگل -گوگل ریدر- آمد و پس از مدت ها دیگر نبود. و همانطور که از ابتدای سال 2014 پیش بینی هایی از همه سو بر کاهش اعتبار و جمعیت فیسبوک می شود. پیش بینی هایی که حتا اگر تبلیغاتی باشند و نوید افول فیسبوک در سالهای 2017 تا 2020 را بدهند، باز هم این امکان وجود دارد و همیشه حتا بهترین ها هم پایدار نخواهند بود.

تولبار الکسا چه شد

در مثالی دیگر و ملموس تر برای ایرانیان، اتاق های گفتگوی نرم افزار پیام رسان یاهو را شاهد بودیم که دیگر نشانی از اتاق های یاهو نیست.

اما از این بحث ها که بگذریم، به موضوع پیج رنک و تلاش های اکثر وبمستران جهت طراحی و به روز رسانی برای چند ربات گوگل و نه مخاطبین، باز می‏گردیم.

تکلیف کسانی که سالها برای گوگل سایت ایجاد کردند تا گوگل با سخت گیری فراوان و بر اساس ضوابط و قوانینش که آن را الگوریتم می خوانند، نمره ای به نام دامنه و صفحات سایت مورد نظر بدهند چه خواهد شد؟ اکنون که پیج رنک نیست و الگوریتمی بس منضبط تر به نام مرغ مگس خوار آمده تا تمامی وبسایتهایی که به وضوح کپی کاری  می کنند را جریمه کند، چه بر آنانی خواهد آمد که نه همۀ تلاش خود را برای گوگل کرده اند و نه تقلب و فریب در کارشان بوده است؟

این موضوع خیلی پیچیده نیست. پیشتر در مقاله با عنوان "تاثیر محتوای تکراری بر سئو"، به صورت کلی تر به این موضوع نگاهی داشتیم. پیج رنک گوگل

پس از خداحافظی اعلام نشده و شاید موقت پیج رنک و آغاز فعالیت قدرتمند الگوریتم مرغ مگس خوار، وبمستران به 2 دسته کلی تقسیم خواهند شد. 1- آنانی که متقلب و فریب دهنده بودند؛ 2- آنانی که محتوای جدید، مفید و غیر تکراری تولید کردند! انتشار الگوریتم مرغ مگس خوار، تاکیدی است بر اهمیت گوگل به محتوای جدید و غیر تکراری (کپی نشده) و همچنین جریمۀ کپی کاران و متقلبین. همچنین جریمه کنندۀ پاپ آپهای مزاحم و تبلیغاتی و مواردی از این دست که در مقالات مختلف در ارتباط با آخرین آپدیت الگوریتم گوگل توضیح داده شده و در آینده نیز در این باره مقالاتی برای علاقه مندان منتشر خواهد شد.

در این صورت افرادی که به موازات سئوی سفید، به نظر کاربران و مخاطبین دیگر نیز احترام می گذارند و کار جدیدی را ارائه می‏دهند، مورد توجه خزنده‏های تحت فرمان الگوریتم دسامبر 2013 قرار گرفته و سایرین منهای جریمه‏های متفاوت که در مقالۀ "واکنش دستی" در گوگل وبمستر چیست؟ (Manual Actions) توضیح دادیم، شامل جریمه‏های دیگری نظیر عدم نمایش وبسایت‏شان در نتایج جستجوهای گوگل خواهند شد.

در پایان یادآور می شویم که حتا اگر پیج رنک گوگل، تصمیم بگیرد پس از 1 سال خود را به روز نماید، باز هم تولیدکنندگان محتوا نه تنها در اولویت هستند که در بیشتر اوقات، تنها سایت ها و وبلاگ هایی نمایش داده خواهند شد که محتوایی را برای اولین بار منتشر می کنند؛ آنهم اکنون که مرغ مگس خوار، بزرگترین ضد اسپمر در حیطۀ خود شناخته می‏شود. ادغام این الگوریتم و پیج رنک، تولد و حمایتی بی سابقه از تولید کنندگان و مرگ و پایانی برای سارقین زحمات دیگران اعم از ربات و انسان خواهد بود. همانطور که زمان مرگ این جریان وقتی که شناسایی تگ‏ها هوشمند (و بی اعتبار از نظری دیگر) شدند، فرا رسید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 مرداد 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

شرکت الکسا اینترنت، واقع در کالیفرنیا و از شرکت های زیر مجموعۀ شرکت عظیم آمازون می‏باشد که وظیفه اش ارائۀ سرویسی تحت عنوان اطلاعات ترافیک وب عنوان شده است.

ما در این جستار، به بررسی قسمت هایی از الکسا به خصوص تولبار الکسا می‏پردازیم.

نحوۀ امتیاز دهی و یا رنکینگ سایت الکسا، بر مبنای یک تولبار ساده است که کاربران مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و گوگل کروم می توانند آن را نصب و امکانات آن استفاده کنند. امکاناتی که تولبار الکسا به استفاده کنندگانش می‏دهد، به طور کلی در 4 دسته بندی قرار می‏گیرند:

  1. اعتبار ترافیک الکسا: می توانید ببینید که یک وبسایت چقدر معروف و مورد توجه است.
  2. پیوندهای مربوطه: نزدیک ترین وبسایتی که مربوط به آنچه که در حال دیدن هستید را به شما معرفی می‏کند.
  3. راه بازگشت: می توانید چگونگی یک وبسایت را در گذشته ببینید.
  4. تحلیل جستجو: امکان این را دارید که ببینید چه عباراتی، در نتایج جستجوها به سایت شما ترافیک می‏فرستند.

تولبار الکسا امکانات گسترده ای در اختیار کاربران و وبمستران می گذارد

کاربران و به خصوص وبمسترانی که این تولبار را بر روی مرورگر خود نصب کنند، از این 4 دسته و سایر امکانات خوب الکسا به رایگان بهره خواهند برد.

اصولا بسیاری از کاربران از نصب هرگونه تولباری بر روی مرورگرهایشان خودداری می‏کنند. چراکه تولبارهای بسیار زیادی تنها برای تبلیغات بر روی مرورگرها نصب می‏شوند، بسیار آزاردهنده و گاها مخرب هستند. حتا همین تولبار الکسا با اعتباری که کسب نموده تا سال 2005 تنها 10 میلیون بار دانلود شده است. همچنین این تولبار توسط سپر مدافع شرکت مایکروسافت برای اینترنت اکسپلورر نسخۀ 7، به عنوان مالور، نشانه گذاری شد.

با همۀ این اوصاف، تولبار الکسا در حیطۀ کاری خود به عنوان خالق امتیاز دهی و شماره بندی وبسایت های دنیا بر اساس دسته بندی گوناگون شناخته و به خوبی استفاده می گردد. تولباری که در کمک کردن به سئو، موتورهای جستجو وبهینه سازی وبسایت ها نقشی اساسی ایفا کرده و همچنان به این نقش به صورت پررنگ و بی رقیب ادامه می دهد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 مرداد 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

دلایل زیادی وجود دارد که دسترسی ربات گوگل به صفحات و یا کل یک سایت محدود و یا کاملا قطع شده باشد. یکی از این دلایل می تواند تنظیمات DNS دامین یا ایجاد مشکلاتی در سرور سایت باشد. این قبیل اتفاقات می‏تواند به Seoی سایت شما آسیب بزند و در موارد بسیاری، موتور جستجوگر و ربات گوگل نتواند صفحات سایت را ایندکس کند.

برای یافتن اینکه آیا در تنظیمات DNSتان مشکلی وجود دارد یا خیر، گوگل در سلسلۀ ابزارهای وبمستر (Webmaster/tools...) به شما کمک خواهد کرد. برای پیدا کردن وجود یک مشکل در بخش DNS سایت خود به صفحه وبمسترتولز خود بروید و از مسیر Crawl، می توانید گزارشی از 90 روز قبل تا کنون را توسط این ابزار و این بخش مشاهده کنید.

جان مولر در این ارتباط می‏گوید:

این قبیل اتفاقات ممکن است در مدت کوتاهی بر سئو سایت شما تاثیر گذار باشد ولی در دراز مدت به جایگاه قبلی خود باز خواهید گشت. زمانیکه دسترسی روبات های گوگل به صفحات سایت شما ممکن شده و به بازخوانی مجدد و ایندکس آنها بپردازند دوباره جایگاه خود را در نتایج گوگل کسب خواهید کرد. ولی این امر نیازمند گذشت زمان خواهد بود. البته توجه داشته باشید که برگشت به جایگاه قبلی در صورتی رخ خواهد داد که تغییری اساسی در الگوریتم های گوگل در این زمان ایجاد نشده باشد.

این سخنان بدان معناست که سرور هر سایتی ممکن است حتا با توجه به آپتایم 99 درصدی، در مواقعی (حتی دقایقی) با قطعی مواجه شود و یا با تنظیمات اشتباه و دسترسی‏ها و محدودیت‏ها با استفاده از فایل robots.txt، موجب بروز خسارتی چون عدم ایندکس شدن صفحات سایت توسط ربات گوگل گردد که با استفاده از یکی دیگر از امکانات وبمسترتولز یعنی بخش Crawl Errors نیز تا حد قابل توجهی حل شدنیست.

برای رفع این موضوع به بخش Crawl و زیرمنوی Crawl Errors بروید و لیست صفحاتی که به دلیل عدم وجودشان، خطا گرفته و ایندکس نشده اند را در دو نسخۀ وب و گوشی هوشمند، مشاهده نمایید. در 95 درصد از مواقع، این صفحات، صفحاتی هستند که دیگر وجود ندارند و همان خطای معروف 404 را با خود به یدک می کشند.

 

2 راه برای رفع این مساله وجود دارد: 1- نشانی های مورد نظر را محتوادار نموده و سپس Mark as fixed کنیم. 2- و یا از طریق حذف لینک ها به 3 روش (که توضیح آن از حوصلۀ این جستار خارج است) از وجود لینک های اضافی در سایت خود جلوگیری کنیم.

سپس می توانید از طریق گزینۀ Fetch as Google تا 500 دفعه، دستور دوباره ایندکس شدن صفحۀ اصلی و یا تمام صفحات سایت را وارد کنید تا مجددا گوگل، سایت شما را بازبینی و ایندکس نماید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 10 مرداد 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

با توجه به تعدد پرسشهای کاربران محترم، امروز مقاله ای را تحت عنوان ذکر شده خدمتتان ارائه می کنیم. 

 

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، گوگل پس از ارائۀ الگوریتم پنگوئن و سپس پنگوئن 2، ضد اسپم خود را تا جای ممکن فعال و بخشی را تحت عنوان واکنش دستی که توسط کارمندان

 گوگل مدیریت می شود ارتقا داد و موضوع بک لینک ها و بک لینک فروشی نیز حداقل در این حالتی که جا افتاده بود حذف و غیر کارآمد شد.

برای بازدید گرفتن و رسیدن به جایگاه مطلوب خود در گوگل، راه هایی را نظیر نوشتن به عنوان میهمان و فعالیت حرفه ای (و نه اسپم گونه) هم در مقالات پیشین بدان اشاره شد و هم بیشتر در این ارتباط خواهیم نوشت.

امروز اما، در خدمتتان هستیم و در ارتباط با بک لینک های غیر واقعی و در واقع تقلبی گفتگو می کنیم.

مدت تقریبا قابل توجهی است که فروختن بک لینک به یک بیزینس بدون دردسر و البته با کلاه گذاشتن بر سر ربات های گوگل تبدیل شده است. بدین معنی که فرض بفرمایید اگر یک زمانی وبمستران و بلاگرهای ایرانی تنها از روی عشق و علاقه و ایجاد رابطه ای چند سویه بدون توجه به موضوعاتی چون سئو، پیج رنک، رتبه و جایگاه گرفتن در نتایج گوگل، یکدیگر را لینک می کردند، امروز اما شرایط به گونۀ دیگریست. سایتهایی به وجود آمدند که پشت سرشان ممکن بود صد یا هزار عدد وبلاگ و سایت با یک سری محتوای تکراری، بی خاصیت و غیر مفید وجود داشته باشند.

مدیران این تارنماها، پس از مدتی که از گوگل رنک می گرفتند، لینک تمامی سایتهایشان را به یک صفحۀ استاتیک و ساده منتقل می کردند و برای درج تبلیغ شما (یا همان بک لینک معروف غیر واقعی) بر اساس رنکی که از خود گوگل گرفته بودند، اقدام به فریب گوگل نموده و بر اساس همان رنک دریافت شده به سایر مدیران سایت ها و وبلاگ ها تعرفه می دادند؛ و این مدیران ساده اندیش و بدون اطلاع بودند که کمترین تجربه ای در زمینۀ سئو و بک لینک نداشتند و گرفتار مسائل و سختی های سئو می شدند. چراکه اگر کوچکترین اطلاعی از موضوع سئو می داشتند، این هزینه، امید و وقتشان را بر روی سئوی حرفه ای سایتشان می گذاشتند تا برایشان نتیجه بخش باشد.

امروزه اما همانطور که گفته شد گوگل این نوع سایت ها و وبلاگ ها را جریمه خواهد کرد.

طبق مقاله ای که توسط بخش وبمسترتولز نوشته شده، نگاهی داریم به لینک های غیر واقعی و مشکلاتی که برای یک کاربر غیر وارد ممکن است به وجود آید. هر نوع پیوندی که تنها به صرف و هدف افزایش پیج رنک سایت و یا بهبود رتبه بندی شما در نتایج گوگل ایجاد میشود بعنوان لینک غیر طبیعی شناخته خواهد شد و برخلاف راهنمایی ها و اصول وبمستر گوگل است. که شامل لینک های ورودی به سایت و خروجی از آن میشود.

بک لینک های غیر طبیعی مخرب هستند

یک مثال و راه حل: وبسایت یا وبلاگی تنها به قصد بک لینک شدن و فروختن بک لینک ایجاد می شود و مطالبی غیر مفید بر روی خروجی آن درج می شود. در صورتیکه این تارنما و تارنماهای مشابه، پس از مدتی از آغاز فعالیت شروع به لینک دادن به یک سایت خاص کنند، نه تنها بک لینک ها (که شکلی شبیه به یک سایت معمولی دارند) جریمه می شوند (طبق آخرین آپدیت الگوریتم گوگل) که سایت لینک داده شده نیز در معرض خطر ربات های جستجوگر گوگل قرار خواهند گرفت.

راه حل

در یک واژه Disavow کردن این لینک ها و این سایت ها را می توان پیشنهاد نمود.

اما Disavow links چیست؟ و چگونه عمل می کند؟

وبمستر می تواند برای اطلاع دادن به ربات های جستجوگر در این مورد که آن لینک مورد نظر، مخرب است و سایت وی تمایلی به لینک شدن سایت خود ندارد، با تکمیل نمودن فرمی این مساله را به اطلاع ربات های گوگل می رساند و خود را از گزند لینک های مخرب حفظ می کند.

نحوۀ عملکرد Disavow links در وبمسترتولز

 

  1. به صفحۀ اصلی وبمسترتولز بروید و بر روی سایت مورد نظرتان کلیک کنید.

  2. در قسمت داشبورد، روی Search Traffic کلیک کنید و سپس Links to Your Site را برگزینید.

  3. زیر عبارت Who links the most، بر روی More کلیک کنید.

  4.  

    روی Download more sample links کلیک کنید. اگر روی Download latest links کلیک کنید نیز آخرین تاریخ ها را نیز مشاهده خواهید کرد.

زمانیکه در حال دیدن لینک های سایت خود در وبمسترتولز هستید، ممکن است بخواهید هر دو نسخۀ دومین با www و بدون www را تایید کنید. برای گوگل این دو کاملا متفاوت هستند. نگاهی به اطلاعات هر دو بیندازید. (اطلاعات بیشتر)

به ترتیب زیر می توانید لینک های مورد نظر را Disavow کنید.

  1. به صفحۀ diwavow links tool page بروید.

  2. سایت خود را انتخاب کنید.

  3.  

    بر روی Disavow links کلیک کنید.

  4. بر روی Choose file کلیک کنید.

نکته: بارگذاری یک فایل جدید باعث از بین رفتن بارگذاری های پیشین و جایگذاری فایل جدید با فایل قدیمی خواهد شد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 10 مرداد 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد