طراحی سایت مبنا
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





همه ی افرادی که می خواهند تجارت خود را گسترش دهند و همچنین می خواهند خود را در عرصه ی وب معرفی نمایند می توانند با طراحی وب به هدف خود دست یابند.

در این قسمت می خواهیم شما را با نحوه طراحی وب سایت و همچنین مواردی که باید آن ها را یاد بگیرید آشنا کنیم.
افرادی که می خواهند آموزش های مختلف طراحی سایت را فرا بگیرند باید با یکسری برنامه ها از جمله photoshop , xara 3d و سایر برنامه ها آشنا باشند.
توجه داشته باشید  سایتی که طراحی می کنید قابل اجرا در تمام مرورگرها باشد.به خاطر داشته باشید که برای نشان دادن صفحات وب در مرورگر باید از پسوند htm,mht,php,aspx باشد در غیر این صورت متن شما در notepad به همان صورت باقی می ماند و در مرورگر نمایش داده نمی شود.
 هرچه ما در کد html و تگ های آن آشنایی داشته باشیم می توانیم طراحی سایت بهتری را انجام دهیم.

مقدمه-آموزش-طراحی-سایت


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 خرداد 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

در  وب سایت فقط گذاشتن مطالب و عکس کافی نمی باشد و باید برای جذب افراد بازدیدکننده  اصولی رعایت شود که در این مقاله این اصول را برای شما بیان می کنیم.

اصول-مهم-طراحی-وب

جلب توجه
برای اینکه مخاطب را جلب وب سایت خود کنیم باید مطالب وب سایت و همچنین عکس ها و لینک های هدایت کننده(میانبر) را در موقعیت مناسبی از سایت قرار دهیم استفاده از فونت مناسب،رنگ قلم،لینک های میانبر می تواند در جلب توجه کاربر موثر باشد.توجه داشته باشید که حداکثر استفاده از رنگ در سایت سه و نهایت چهار رنگ می باشد.
رعایت فاصله
در طراحی وب سایت رعایت فاصله بین متون ،عکس ها و سایر عناصر تاثیر بسزایی دارد زیرا  رعایت نکردن این فواصل باعث خستگی چشم بیننده می شود.رعایت فاصله می تواند در تعادل طراحی تاثیر داشته باشد.
لینک های میانبر (NAVIGATION LINKS)
برای اینکه کاربران بتوانند به راحتی و با سرعت بیشتر به اطلاعات و محتوای سایت دسترسی پیدا کنند باید منوی وب سایت شما دارای لینک های مشخص باشد به عبارتی بازدید کننده موقعیت خود را پس از چند دسته بندی شناسایی کند.منوهای درختی نمونه ای از منوی استاندارد می باشند.
استفاده از قلم مناسب
استفاده از فونت خوانا  و مناسب برای سایت از اصولی مهم در طراحی سایت می باشد.سعی کنید در متونی که می خواهید وارد سایت کنید از بولد کردن حروف مهم استفاده کنید.به عبارتی متن خود را ویرایش کنید.
استفاده از تصاویر کم حجم
بهتر است تصاویری که در سایت قرار می دهیم از حجم کمی برخوردار باشد و  از فرمت های jpg و gif  استفاده کنید همچنین استفاده از تگ Alt الزامیست.
رعایت اصل سئو(بهینه سای موتورهای جستجو)
سئو  به معنای ایجاد صفحات وبی است که برای موتور های جستجو با ارزش و جالب است. سئو  یک فرایند کاملا علمی و تقریبا وقتگیر است که جزئیات آن دائما در حال تغییر است. بهینه سازی صفحات وب به این معناست که وب سایت شما در نتایج جستجو بالاترین رتبه را داشته باشد.به عبارت دیگر لینک صفحه یا صفحاتی از سایت شما در ازاء جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و یا محصولات سایت در بالاترین رتبۀ نتایج جستجو قرار گیرد.
با ایجاد کلمات کلیدی برای هر صفحه از وب سایت می توانید در بین جستجوگر گوگل در بهینه سازی سایت کمک کنید.

ثبت یک نام تجاری

برای افزایش بازدید از سایت خود می توانید لینک ارتباط با ما و تماس با ما را در صفحه اصلی قرار دهید همچنین با ایجاد نام  ،هدف  و همچنین لوگوی مناسب می توانید تعداد بازدیدکننده از سایت خود را افزایش دهید.

نکته:لوگو و شعار سایت باید در بالا و سمت چپ تمام صفحات وب قرار بگیرد.

سازگار بودن با همه ی مرورگرها
طراحی سایت باید به گونه ای انجام شود که با همه ی مرورگرها قابل اجرا باشد.اگر وب سایت از استاندار w3c  پیروی کند سایت شما با همه ی مرورگرها سازگار خواهد بود.
کم حجم بودن صفحات
با انتخاب عکس های کم حجم و همچنین استفاده بهینه از کدهای برنامه نویسی حجم صفحات وب کم می شود و  دسترسی به صفحات به زمان کمتری نیاز خواهد داشت.
تست وب سایت
برای بررسی اشکالات موجود در وب سایت حتما باید به تست وب سایت پرداخت در غیر این صورت وب سایت بازدیدکنندگان خود را از دست خواهد داد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 خرداد 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

مینیمالیسم نوعی شیوه طراحی می باشد که بسیاری از شرکت ها از آن استفاده می کنند و بیشتر در زمینه های هنری و طراحی از مینیمالیسم استفاده می کنند.

منظور از مینیمالیسم صرفا ساده گرایی نیست،بلکه استفاده از عناصر اصلی و مهم بدون استفاده از عناصر پیچیده می باشد و باید عناصر اضافی را حذف کرد به عبارتی مینیمالیسم یعنی رعایت ساده گرایی و بی آلایشی.با این کار کاربرمی تواند به راحتی به خواسته ی خود برسد و ارتباط برقرار کند.

در این مینیمال اصل مهم استفاده کاربردی از رنگ ها و قالب ها در جهت بهینه سازی سایت و استفاده ی کاربردی می باشد؛به عبارتی در این روش مورد استفاده در طراحی سایت چگونگی استفاده از رنگ ها مهم می باشد نه تعداد رنگ مورد استفاده.با رعایت این اصل کاربر می تواند راحت تر به محتوای وب سایت پی ببرد.دقت کنید که در طراحی وب سایت خود نباید از همه ی فضای خالی استفاده کرد با این کار شما کاربر را به متونی که مهم و کاربردی هستند هدایت می کنید.

 مینیمالیسم


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 خرداد 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان