طراحی سایت مبنا
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





گرایشات طراحی سایت دائما بسته به بازخورد کاربرها، روشهای کدنویسی و سئو در حال تغییرن. تو سال 2016 خیلی ها برای طراحی سایت ایده های جدید دادن، به نظرتون سال آینده چه مدلهایی تو طراحی سایت قراره مد بشه؟ تو این مقاله میخواهیم با هم چند تا از این مدلها رو پیش بینی کنیم.

  • زیبایی ظاهری با طراحی فلت

طراحی فلت سال 2016 خیلی محبوب شد و در سال 2017 محبوبتر هم میشه. تو طراحی سایت فلت همه بخش های سایت تر و تمیز کنار هم قرار میگیرن، برای همین برقراری ارتباط با سایت راحت میشه.

  • طراحی واکنشگرا همه گیر شده

با توجه به مزایای سایتهای واکنشگرا، توسعه دهنده ها از دو سال پیش به این سمت رو آوردن. دیگه الآن به ندرت سایتی رو میشه پیدا کرد که واکنشگرا نباشه، چون دیگه طراح های سایت با در نظر گرفتن حالت نمایش در تلفن همراه نظریه پردازی میکنند. الگوهای رابط کاربری طوری ساخته میشن که به راحتی تو حالت نمایش تلفن همراه به حالت ردیفی دربیان.

  • بنرهای ویدئویی

من خودم زیاد خوشم نمیاد روی سایت ویدئو نمایش داده بشه، اما پس زمینه های ویدئویی خیلی محبوب شدند. یکی از مدهای سال 96 سایتهایی میشه که یه اسلاید ویدئویی و یه اسلاید تصویری دارن.

  • کاهش استفاده از تصاویر آماده

الآن اگه توجه کرده باشید حتما دیدید بعضی عکسها تو همه سایتها هستن. داشتن تصاویر خاص روی سایت خیلی روی انتخاب مشتری ها تأثیر میذاره. مردم خسته شدند از بس تو همه سایتها عکسهای تکراری بوده، برای همین یه عکس جدید قطعا با استقبال روبرو میشه و سایتها به این سمت پیش میرن.

  • فونت ضخیم و رنگهای درخشان

برندها سعی میکنن بیشتر خاص باشن و بهتر خودشونو نشون بدن، بنابراین سال دیگه فونتهای ضخیمتری هم خواهیم داشت. مدل نوشتن میتونه روی گیرایی و وضوح جملات شعاری برندها تأثیر بذاره. تصاویر قهرمان گونه با یه نوشته بزرگ و انمیشینهای زیبا و لایه های نوشته مد خواهند شد.

  • کاهش سایتهای کاملا پارالاکس

این مد بخاطر اثر منفی که روی سئو میذاره دیگه داره کم کم از بین میره. معمولا سایتهای پارالاکس طولانی و یه صفحه ای هستن و برای صفحات داخلی URLهای مجزا درست نمیکنن، برای همین هم موتورهای جستجو این سایتها رو بررسی نمیکنن و نمیخزند. البته پارالاکس همچنان میمونه، چون میشه برای بعضی بخشهای طراحی سایت که نیاز به زیبایی بصری خاصی هست به طور هوشمندانه ای ازشون استفاده کرد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 دی 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

۵ نکته ساده روانشناسی در طراحی سایت

رعایت برخی از نکات ساده روانشناسی در طراحی وب سایت موجب تأثیر مثبت بر عملکرد و بازدهی سایت می شود. تشخیص مسیر دیداری بازدیدکنندگان سایت و علایق آن ها می تواند استراتژی مشخصی را برای طراحان مشخص کند، همچنین داشتن اطلاعات کافی از روانشناسی رنگ ها نیز می‌تواند به بهبود جلب توجه کاربران سایت و افزایش تعداد اعضای سایت،، تماس‌ها، خریدها و … کمک نماید. به طور خلاصه به کارگیری روانشناسی در طراحی سایت می‌تواند موجب افزایش مشارکت کاربران و نرخ تبدیل سایت شود که در ادامه به ۵۵ مورد آن اشاره می‌کنیم.

۱. جلب اعتماد کاربران سایت

امروزه تجربه کاربران اینترنت از بازدید سایت‌ها افزایش یافته و بسیاری از آن‌ها اگر به سایتی اعتماد نکنند، هیچ کاری انجام نمی دهند و حتی ممکن است سریعاً از آن خارج شوند. پس یکی از مهم‌ترین مسائلی که یک شرکت باید بر روی آن متمرکز شود، ایجاد اجزایی است که حس اعتماد را به بازدیدکنندگان سایت القا کند. این اجزای طراحی وب سایت عبارتند از:

  • لوگو شرکت و رنگ سازمانی
  • دسترسی آسان به صفحات مهم سایت با منویی منظم در صفحه اصلی وب سایت
  •  آدرس و اطلاعات تماس شرکت به همراه گواهینامه ها و افتخارات
  • دسترسی سریع به به صفحه “تماس با ما” یا “درباره ما”
  • استفاده از تیترهای واضح و مناسب که مشخص کننده ی هدف هر صفحه باشد و …

در نهایت یکی از اجزایی که وجود آن در صفحه اصلی سایت برای جلب اعتماد بازدیدکنندگان ضروری است، بخش “مشتریان ما ” می باشد که به طور واقعی نشان می‌دهد شما تاکنون با چه شرکت‌هایی کار کرده‌اید و سطح کیفیت محصولات و خدماتتان در چه حدی است. تمامی اجزای ذکر شده باید به شکلی کنار هم قرار گیرند که حس اعتماد کاربران را افزایش داده و تاثیر مثبتی بر بازدیدکنندگان بگذارد.

۲. اهمیت برندینگ

برندینگ یکی از نکات مهم در کاربرد روانشناسی برای طراحی سایت می باشد. ثبات در طراحی نیز عامل مهم دیگری است که اغلب اوقات (مخصوصاً در سایت کسب و کارهای کوچک) نادیده گرفته می‌شود. رنگ لوگو شرکت مهم است و باید در ترکیب رنگی طراحی سایت حتی به طور جزئی مانند رنگ آیکون‌ها یا لینک‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین رنگ‌هایی که در طراحی سایت استفاده می‌شود باید کنتراست خوبی با یکدیگر داشته باشند تا بازدیدکننده به‌ راحتی بتواند آن‌ها را بخواند.

لوگوی شرکت شما باید علاوه بر هدر سایت در جاهای دیگری مانند صفحه  “تماس با ما” و “درباره ما” نیز نمایش داده شود. دلیل این کارها فراتر از ایجاد حس اعتماد در بازدیدکنندگان سایت بوده و هدف اصلی آن ایجاد یادآوری بهتر برند شما در آینده است. این نکته یکی از حقایق پذیرفته شده در دنیای بازاریابی است، و هر چقدر افراد لوگو یا برند یک شرکت را بیشتر به خاطر داشته باشند، زمانی که می‌خواهند خریدی در آن زمینه انجام دهند تمایل بیشتری به خرید از آن برند خاص دارند. پس نمایش لوگو و تلاش برای بهبود برندینگ شرکت‌تان باعث می‌شود در ذهن بازدیدکنندگان سایت بمانید.

کاربرد روانشناسی در طراحی سایت برای جلب اعتماد کاربران

۳. تقویت مفاهیم با تصاویر

بسیاری از طراحان سایت تصاویر مورد نیاز برای سایت خود را از عکس‌های استوکی انتخاب می‌کنند که ارتباط ساده‌ای با موضوع هر صفحه داشته باشد. اما کار بهتر استفاده از تصاویری است که چندین معیار را در نظر گیرد و همچنین اشاره‌ای هم به برند شرکت داشته باشد. برای مثال برای معرفی یک سیستم ایمنی خانگی می‌توان به سادگی تصویر یک قفل یا درب بسته را نشان داد، در حالی که حالت حرفه‌ای تر استفاده از فردی است که در حال استفاده از سیستم ایمنی خانگی بوده و در کنار تصویر هم به طور ضمنی اشاره‌ای به لوگو شرکت شده است. در واقع استفاده از انسان‌ها در تصاویر برای انتقال حس اعتماد بسیار مؤثر است. البته یکی از اشتباهات رایج سایت‌های ایرانی در این خصوص، استفاده از عکس‌های استوک افراد خارجی برای بیان مفاهیم و انتقال احساسات است. ایراد این کار انتقال حس بیگانگی و تقلبی بودن به بازدیدکنندگان سایت می‌باشد، پس حتماً از تصاویر مردم ایرانی در سایت خود استفاده کنید.

۴. روانشناسی رنگ‌ها

یکی دیگر از نکات روانشناسی در طراحی سایت استفاده از رنگ مناسب می باشد.  اهمیت روانشناسی رنگ‌ها و رعایت آن در طراحی سایت بر کسی پوشیده نیست، و استفاده مناسب از رنگ‌ها در طراحی کمک شایانی در انتقال احساسات مختلف به کاربران سایت می‌کند. برای نمونه:

  • رنگ نارنجی افراد را تشویق به انجام اقدامات فوری می‌کند
  • رنگ قرمز انرژی افراد را افزایش می‌دهد و به آن‌ها احساس فوریت و ضرورت القا می‌کند
  • رنگ زرد توجه افراد را جلب می‌کند و سطح پایینی از اضطراب را به آن‌ها القا می‌کند
  • رنگ آبی اعتماد افراد را جلب می‌نماید و به آن‌ها حس امنیت می‌دهد
  • رنگ سبز بیانگر ارتقا، رشد و آرامش می‌باشد.

علاوه بر نکات فوق رنگ‌ها کارکرد فرهنگی مختص خود را نیز دارا بوده و ممکن است هر رنگ در کشوری نماد و بیانگر حس متفاوتی باشد، برای مطالعه بیشتر در این زمینه به مقاله “روانشناسی رنگ‌ها در طراحی سایت” در وبلاگ وبسیما مراجعه کنید.

۵. مفید بودن محتوای سایت

با تغییر اصول سئو از مباحث تکنیکال به سمت تولید محتوا و بازاریابی محتوایی، اهمیت محتوایی که به کاربران سایت اطلاعات مفیدی ارائه کند رو به روز افزایش می یابد. محتوای با کیفیت علاوه بر ارتقا رتبه سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل، به دلیل ایجاد ارزش برای بازدیدکنندگان سایت به آن‌ها حس اعتماد نیز منتقل کرده و شما را به عنوان متخصصی در حوزه کاری‌تان معرفی می کند. به زبان ساده‌تر شما با دادن اطلاعات مفید به بازدیدکنندگان سایت به تصمیم‌گیری آن‌ها کمک کرده و آن‌ها را از مزایا و کیفیت محصولات و خدمات خود با خبر می‌سازید. تحقیقات نشان می‌دهد افراد تمایل بیشتری به خرید از سایت‌ها و شرکت‌ طراحی سایت دارند که اطلاعات مفیدی در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند و خود را به عنوان متخصصی در حوزه کاری‌شانن  معرفی کرده‌اند.

می‌توان در چندین هفته طراحی سایت را یاد گرفت، اما به کار بردن نکات اصولی روانشناسی، گرافیک، برندینگ و … در طراحی که موجب ایجاد حس اعتماد در بازدیدکنندگان وب سایت می شود، نیازمند صرف زمان زیادی بوده و به میزان تجربه طراحان سایت بستگی دارد. با رعایت نکات ساده روانشناسی در طراحی سایت می توانید به طور موثر کاربران زیادی را به سمت سایت خود جذب کنید و موفقیت های بسیاری کسب نمایید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 دی 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان