طراحی سایت مبنا
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





بهترین فونت برای استفاده در طراحی سایت  چیست؟

میدانیم اکثر طراحان بیش تر روی طرح ظاهر وب سایت و چگونه به نظر رسیدن آن هستند اما نوع فونتی که برای طراحی سایت خود انتخاب میکنید نیز حتی برای کسب و کارتان حائز اهمیت است و نیاز به فونتی دارید که در جذابیت سایت موثر باشد. 

پس بهتر است زمان طراحی وب سایت، به طور شانسی فونت انتخاب نکنیم .
چرا انتخاب فونت در طراحی سایت بسیار حیاتی و مهم است؟ 
لطفا سوال ذیل را پاسخ دهید: هدف اصلی انتخاب نوع فونت چیست؟ بله! فونت انتخاب شده برای طراحی سایت ، ارتباط برند شما را با مشتریان و کاربران وب سایت برقرار می کند. 
اما تارگت واقعی چیست؟ تارگت اصلی فونت این است که خوانا بوده تا مطالعه محتوای سایت برای کاربران ساده باشد. پس به نظر شما فونت بدون نقص در طراحی سایت چیست؟ بله ! فونتی است که به سادگی خوانده شود و اگر تنها جذاب بودن برای طراح در زمان طراحی سایت مهم باشد، اشتباه است. 
خواهید دید که وسعت متن های موجود در وب سایت شما کاربران را نسبت به محتوا و سایت دلسرد یا دلگرم می کند و به همین اندازه فونت متن های به کار رفته در وب سایت زمان طراحی می تواند موثر باشد. نمی توان گفت که تنها یک فونت درست وجود دارد بلکه گروهی از فونت ها هستند که بهتر است در طراحی سایت به کار گرفته شود. 
خوشبختانه دو گروه فونت داریم : 1. ساده 2. تفننی 
بهتر است از هر گروه در کجا و برای چه وب سایت هایی استفاده شود؟ برای فهمیدن این موضوع باید روانشناسی پشت هر دسته از فونتها را بدانید: 
1.روانشناسی فونتهای ساده: 
 افرادی که فونتهای ساده را انتخاب می کنند،اگر تخمینی،8.2 دقیقه زمان میبرد تا متنها را بخوانند در حالیکه افرادی برای مطالعه متن باز فونتهای پیچیده استفاده میکنند تقریبا دو برابر زمان نیاز دارند. یک تغییر ساده در فونت، تخمین زده شده است که تا 86% روی هدایت کاربران موثر است. زمانی که فونت ساده تر است،حتی محتوای مربوطه و آموزش داده شده به کاربر، ساده تر به نظر می رسد. بعلاوه وقتی کاربران فونت ساده تر می بینند برایشان بی تکلف تر بوده و برای خواند ساده تر به نظر می رسند.
2.روانشناسی فونتهای تفننی : 
 فرض میکنیم افرادی که از منوی فونتهای تفننی استفاده می کنند، مانند سرآشپزی هستند که غذا را با مهارت بیش تری آماده می کندد. این به چه معنایت ؟
 زمانیکه شما محصولاتی با فونتهای تتفننی انتخاب می کنید این نوع  فونتها باعث می شوند کاربران یا خوانندگان محتوا  باید تلاش  بیش تری برای فهمیدن  متن و مفهوم محتوا کنند.
 پس حال که روانشناسی انواع فونت در طراحی سایت را متوجه شدید می دانید که چقدر انتخاب فونت در میزان ماندگاری کاربران و سهولت مطالعه محتوا برایشان بیش تر می شود. همچنین لازم به ذکر است که فونتهای به کار گرفته شده در تیترها برای محتوای طراحی سایت باید متفاوت از فونت پایه باشد و در انتخاب نوع آن دقت لازم به کار گرفته شود.

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 23 بهمن 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان

دوباره سال جدید داره میرسه و صنایع بخاطر اونچه که طی سال گذشته کسب کردند جشن میگیرند. ما هم اینجا تو دارکوب بخاطر چیزهایی که سال جدید با خودش به همراه میاره خوشحالیم. تو محیط دائما در حال رشده اینترنت، بروز بودن و استفاده از آخرین گرایش های طراحی سایت برای شرکتهای دیجیتالی خیلی مهمه.
همینطور که طراحی سایت داره همچنان طراحی اسکیومورفیک رو به نفع طراحی فلت کنار میزنه، یه چیزی هر روز روشن تر میشه و اون اینه که محتوا پادشاهه سایته. الآن بیشتر از هر وقت دیگه ای اهمیت نمایش محتوا در بهترین نور ممکن برامون روشن شده. ما بعنوان طراح باید اطمینان حاصل کنید که ترکیب سایت و طراحی سایت نه تنها محتوا رو بهتر میکنه بلکه به درک بهتر کاربر از برند و صدای شما و روش ارسال پیامتون کمک میکنه. تو این مقاله قصد داریم نگاهی به گرایشهای سال 1396 بندازیم تا مطمئن بشید که محتوا تاج گذاری کرده.

  • تو چشم باشید

استفاده از عنوان های بزرگ و رنگهای تو چشم تو طراحی سایت خیلی هم تازه نیست اما خیلی بیشتر رواج پیدا کرده و حالا تو همه صنایع داره بکار میره. چون دوره توجه همیشه پایینه، جلب توجه کاربر و دادن یه خلاصه سریع در نگاه اول به کاربر برای نگهداشتن کاربرها اهمیت پیدا میکنه. 
در حالی که ما به محتوا تمرکز داریم و به روشهای طراحی فلت و مینیمالیسم چسبیدیم، باید یه چیزی رو تو فرهنگ تجارت در نظر بگیریم و اون شخصیت سایته. یکی از روشهای شخصیت دادن به سایت استفاده از رنگهای جذاب و تو چشمه. 
یه چیز جالب در این رابطه اینه که صنایع مختلفی برای درگیر کردن کاربر با محتوای سایت و تبدیلشون به مشتری از همین روش استفاده کردند. یعنی از تیترهای بزرگ و رنگهایی که کاربر بهتر بتونه هدف و مدل سایت رو درک کنه. اما اگرچه فرمول کار یکسانه اما هر کدوم از این سایتها و برندها در نوع خودشون خاص و بی نظیرند.
یه نکته ای که باید اینجا اضافه کنم اینه که منظور از تیترهای بزرگ، اندازه نوشته نیست بلکه بیشتر منظور میزان فضاییه که تیتر اشغال میکنه.

طی سالهای اخیر، بخاطر معرفی طراحی فلت، عناصر کادربندی شده زیادی روی سایتها بوجود اومدند. یه عده در مقابل برای خاص بودن میون سایتهای استاندارد شده و با بهبود قالب CSS از بلوک های محتوا استفاده کردند و این طرح مد شد. پینترست مثالی از کاربرد این روشه. طراح ها میتونن با خنثی سازی و یکی کردن تایپوگرافی یا عوامل گرافیکی روی سایت، سایتهای جذابتری بسازن و چشم کاربر رو از طریق محتوای صفحه به سمتی که خودشون میخوان هدایت کنند.

  • عملکرد

احتمالا این یکی مهمترین مد سال جدید میشه. چون گوگل صفحات سرعتی موبایل رو در دستور کار خودش قرار داده و تو نتایج جستجوی موبایلی این صفحات رو در نظر میگیره و کاربرها هم میخوان محتوا سریعتر از قبل به دستشون برسه، بنابر این برای نگهداشتن کاربرها روی سایت، عملکرد خیلی مهمه. یعنی باید تأکید بیشتری روی بهینه سازی فضای سفید، تایپوگرافی و رنگهای برند داشته باشیم و استفاده از تصاویر سنگین رو محدود کنیم. با اینکه تصویر برای جذب کاربر و نمایش بصری محصولات اهمیت زیادی داره، اما انتظار داریم تصاویر کمتر و کوچیکتری روی سایتها ببینیم. 
حالا آماده اید از این گرایشها برای سایتتون استفاده کنید و مشتری رو در سطح جدیدی با خودتون همراه کنید؟ میخواهید محتواتون تاجی رو که شایستگیش رو داره به سرش بذاره؟ اگه جوابتون به این سوالها مثبته، با شرکت طراحی سایت مبنا تماس بگیرید و از گروه خلاق ما برای مدیریت محتواتون کمک بگیرید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 بهمن 1395برچسب:, توسط زهرا مرزبان