طراحی سایت مبنا
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





طراحی سایت و باید ها و نباید های آن : در مقاله ی امروز از سری مقالات آموزشی طراحی سایت " سایت کد " قصد داریم شما کاربران عزیز  را با نکاتی کلیدی مربوط به محتوای وب سایت در راستای دست یابی به بهترین نتیجه در بازار رقابتی موجود آشنا نماییم . در واقع طرف گفتگو در این مقاله اشخاصی که قصد دارند طراحی وب سایت شان را بهینه سازی کنند و افرادی که در حوزه ی طراحی سایت به نتیجه ی  مورد نظرشان نرسیده اند می باشد ، از این رو تا انتها با ما همراه باشید .

شناخت کافی از بازدیدکنندگان سایت :

این مورد را با یک مثال برای شما شرح خواهیم داد . فرض کنید می خواهید یک وب سایت اسباب بازی طراحی نمایید . مسلما رنگ ها و کلماتی که در این وب سایت استفاده می کنید نسبت به یک وب سایت آنلاین بانک داری کاملا متفاوت می باشد . در نهایت می توان نتیجه گرفت شناخت کاربران وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .

به کار گیری جملات کوتاه :

در متن تان از جملات کوتاه اما مفهومی استفاده کنید . همان طور که می دانید شبکه ی اینترنت شبکه ای با سرعت بالا می باشد . بازدیدکنندگان یک طراحی سایت توقع دارند اطلاعات را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایند از این رو سعی کنید مطالب تان را چندین  بار مرور کرده و تا حد امکان کلمات غیر ضروری را حذف نمایید .

دقت در املاء صحیح کلمات :

وب سایت شما به هر زبانی که می باشد می بایست بدون اشتباه های املایی و دستوری باشد . برای اطمینان در این موضوع می توانید از کنترل کننده املاء استفاده نمایید البته نباید به طور کامل به آن متکی شوید و برای اطمینان کامل از خواندن و محک انسان نیز استفاده نمایید .

عدم استفاده از اصطلاحات حرفه ای در محتوا :

از به کار گیری اصطلاحات حرفه ای بپرهیزید چرا که بسیاری از مخاطبین تان را از دست خواهید داد . تنها در صورتی می توانید از اصطلاحات حرفه ای استفاده نمایید که وب سایت تان دارای مخاطبینی از گروه متخصصین باشد .

عدم استفاده از عبارات بی معنی در متن :

ممکن است در برخی از طراحی سایت ها استفاده از این گونه عبارات نتیجه ای مطلوب به همراه داشته باشد اما به طور کلی سعی کنید از  استفاده از این کلمات اجتناب نمایید .


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 29 فروردين 1396برچسب:, توسط زهرا مرزبان

پرستاشاپ (PrestaShop) یکی از چندین فروشگاه ساز در جهان است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سایت با استفاده از پرستاشاپ نسبت به طراحی سایت با سایر فروشگاه سازهای موجود دارای طرفداران بیشتری است.

محبوبیت استفاده از پرستاشاپ به موجب سئو پیشرفته و قابلیت های گسترده و حرفه ای است که در این نرم افزار طراحی شده است. پرستا شاپ یک فروشگاه ساز منبع باز یا اصطلاحا OpenSource است که به دلیل طراحی حرفه ای توانسته در طول سال های متوالی از سال 2010 تا سال 2014 جایزه بهترین و برترین فروشگاه ساز رایگان جهان را به خود اختصاص دهد.

طراحی سایت فروشگاهی بر پایه پرستاشاپ

استفاده از پرستاشاپ به منظور طراحی سایت و راه اندازی تجارت الکترونیک در سال های اخیر در ایران نیز بسیار افزایش پیدا کرده و در حال حاضر سایت های زیادی از این نرم افزار برای راه اندازی بخش فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنند. علاوه بر امکانات پیشرفته و ماژول ها و ابزارک های حرفه ای، نصب این نرم افزار بر روی هاست لینوکس بسیار آسان و سریع است. بنابراین با استفاده از پرستاشاپ شما می توانید به راحتی با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن صاحب یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکانات شوید و اقدام به کسب درآمد نمایید.

در پرستاشاپ ماژول ها و ابزارک های زیادی به صورت رایگان ارائه شده اند که امکانات زیادی را در طراحی فروشگاه اینترنتی ارائه می کنند. از جمله این امکانات در طراحی سایت با پرستاشاپ به شرح زیر است:

• امکان تنظیم نامحدود شاخه و زیر شاخه به منظور دسته بندی محصولات در تعداد نامحدود
• قابلیت ثبت نام و عضویت در سایت و خبرنامه
• قرار دادن مشتریان در گروه های مختلف
• تنظیم تخفیف و حراجی 
• امکان اعمال تخفیف برای گروه خاصی از مشتریان
• برخی از برنامه های مدیریتی
• قابلیت پرداخت وجه به روش های مختلف
• وجود بخش هایی نظیر پرفروش ترین ها، محبوب ترین ها، محصولات ویژه و غیره در طراحی سایت
• ویژگی هایی تعاملی همچون ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات که موجب جلب رضایتمندی مشتریان می شود.
• وجود قالب و پوسته گرافیکی با قابلیت تغییر آسان
• طراحی سایت چندزبانه
• تنظیم تعداد نامحدودی تصویر برای یک محصول با ویژگی بزرگنمایی و همچنین نامحدود خصوصیات برای محصول
• قابلیت فروش محصولاتی نظیر فایل های صوتی و متن


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 فروردين 1396برچسب:, توسط زهرا مرزبان

امروزه با توجه به افزایش وب سایت ها در همه ی زمینه ها لازم است تا با انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری وب آشنایی پیدا کرد بنابراین آشنایی با انواع وب  سایت بیشتر موردتوجه قرار می گیرد.می دانیم یک سایت می تواند از نظر گروهی از بازدیدکنندگان بسیار خوب و حرفه ای به نظر رسد و از طرف دیگران بسیار بد و ابتدایی. طراح سایت خوب، وبسایت را با سلیقه ی خود نمی سازد بلکه بنابر گروه مخاطبین سایت و آنچه مدیر سایت تمایل دارد طراحی می کند.

طراحی سایت سایت های نامنظم که امروزه یکی از پر طرفدارترین طراحی های جدید دنیای گرافیستان هستند، به سایت هایی گفته می شود که از خصوصیات زیر برخوردارند:
لبه های نامتقارن و نامنظم،رها و کهنه.این نوع خصوصیت سایت را از دیگر وب سایت ها جدا می کند اما باید به این مورد توجه داشته که با وجود این خصوصیات نظم و هارمونی خاصی در این سایت ها وجود دارد که باعث اذیت شدن مخاطب نمی گردد. درواقع این سایت ها با وجود بی قانونی در طرح گرافیک چهارچوب خاصی برای پیاده سازی دارند.

این گونه سایت ها برای هنرمندان ، افراد خلاق و دوستداران طراحی های مدرن و متفاوت مناسب است و برخی از پزشکان، مهندسان، مرتبان و کسانی که با خط کش و نظم ساخت انسان، میانه ی خوبی دارند اصلا آن را نمی پسندند.

طراحی سایت خلوت:اینگونه وب سایت ها در عین ظاهر زیبا بسیار مفهومی هستند از خصوصیات دیگر این گونه وب سایت ها استفاده از المان های کم و گرافیکی و دو یا سه رنگ می باشد به طور کل دارای نظم می باشند و به تمیزی معروفند.و سایت های خلوت متمایز، حرفه ای و مدرن هستند، همچنین پیام "صاحب این سایت مشتاق است" و " صاحب این سایت قابل اعتماد است" را به بازدیدکننده القا می کند.  این گونه سایت ها برای همه مناسب است غیر از کسانی که دوست ندارند تفاوت شایانی با بقیه داشته باشند.

طراحی سایت پر المان:این طراحی طرفدارانش در ایران بیشتر از طراحی سایت دسته های دیگر می باشد. موضوع سایت تعیین می کند وبسایت از چه المان ها و رنگ  هایی تشکیل شده یاشد. مثلا اگر موضوع سایت شرقی ، سنتی هنری و ایرانی باشد از انواع المان های بوته جقه، فلورال یا انواع گلیم و بافت آن در سایت استفاده می شود. یا اگر موضوع سایت کودک یا فضایی فانتزی باشد، آیکون های مختلف در جای جای بک گراند و هدر بکار می رود. این سایت ها اگر به درستی طراحی شوند فضایی گرم، پر هیجان را ایجاد می کنند و صاحب سایت را فردی با پشتکار، خونگرم و پر مشغله معرفی می نمایند.

طراحی سایت ساده و استاندارد: این طراحی را خوب می شناسید. اغلب سایت هایی که می بینید از این نوع طراحی بهره بردند. هدری مستطیلی در بالای صفحه، منو در زیر هدر یا به صورت عمودی، همه قسمت ها در سایت قاب و محدوده دارند، معمولا از رنگ های رایج خاکستری، سفید برای بک گراند با طرح های خط یا شیار استفاده می شود. هدر ها شامل جند عکس هستند. البته  این طرح ها می توانند در کمال سادگی زیبا هم باشند و با تلفیق درست رنگ و عکس هدر ، حسی حرفه ای ایجاد کنند. اما ظاهر اینگونه سایت ها یاد بازدیدکننده نمی ماند که برای برخی از صاحبان سایت، اصلا مهم نیست و به مسائل دیگری همچون محتوای با ارزش اهمیت می دهند، که درست هم هست. این سایت ها برای شرکت ها، تجار ، وکلا و مشاغل جدی بسیار مناسب هستند.
با توجه به مقاله بالا و آشنایی پیدا کردن با انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری وب می توانید وب سایت دلخواه خود را براحتی انتخاب و به طراحی وب سایتی  که مربوط به حرفه و خصوصیات شما باشد را انتخاب نمایید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 فروردين 1396برچسب:, توسط زهرا مرزبان