طراحی سایت مبنا
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





بسیاری از ادمین ها و بلاگرها تصور می کنند که اگر یک متنی تولید کردند، برای آنکه متنشان توسط افراد بیشتری خوانده شود و ربات های جستجوگر گوگل را بیشتر جذب کنند، آن را در چندین نشانی دیگر کپی می کنند. حال آنکه امروزه باید بدانیم که حتا نشانی هایی که بعضا با www و همچنین بدون این 3 حرف، فعال هستند نیز در خطر جدی ایندکس نشدن و جریمه شدن هستند.

گوگل سخت تلاش می کند تا صفحاتی با اطلاعات متمایز از سایر صفحات وب، ایندکس کند و نشان دهد.

گوگل چندین راه برای پیشگیری از ایجاد لینکهای تکراری و همچنین راههایی جهت نشان دادن آنچه که شما می خواهید برایتان ایندکس شود را پیش پایتان می گذارد:

  1. تلاش کنید تا لینکهای داخلی‏تان بدون نقص باشند. برای مثال به صفحاتی این چنینی لینک ندهید: http://www.example.com/page/  و  http://www.example.com/page and http://www.example.com/page/index.htm.
  2. از وبمستر تولز برای آنکه به گوگل بگویید کدام قسمت از سایتتان را ایندکس کند استفاده کنید. شما می توانید به گوگل، دومین اصلی تان را معرفی کنید. برای مثال http://www.example.com or http://example.com).
  3. کاربران از دیدن صفحات خالی خوششان نمی آید. پس تا جای ممکن از این اقدام جلوگیری نمایید. برای مثال: صفحاتی را که هنوز برای آن مطلبی ندارید، ایجاد و منتشر نکنید. اگر قصد ایجاد چنین صفحاتی را داشتید، از noindex meta tag جهت قفل نمودن این گونه صفحات از ایندکس شدن استفاده کنید. این بدین معناست که از کد nofollow و نظایر آن که در بسیاری از سی ام اس ها (که جدیدترین شان وردپرس است و به راحتی این کار را برای لینک ها انجام می دهد) تعریف شده، استفاده نمایید.

در موارد نادر، الگوریتم گوگل ممکن است یک URLی را از یک سایت انتخاب کند که در حال انتشار مطلب شما بدون اجازه تان است. اگر شما معتقدید که آن سایت در حالت کپی برداری مطلب شما بدون رعایت قوانین کپی رایت است، احتمالا باید با هاست سایت مربوطه تماس بگیرید و درخواست حذفش را بدهید. به علاوه، می توانید درخواست حذف آن صفحۀ خاص را از طریق صفحۀ "درخواست تکمیل فرم مخصوص به قوانین نقض شده" به گوگل بفرستید.

تمام این موارد برای حفاظت از حقوق افراد ذکر شد. اما چه اتفاقی برای سایتهایی که مطالب و محتوا و دسترنج دیگران را با یا بدون ذکر منبع (امروزه برای صفحۀ نتایج جستجوی گوگل تفاوتی نمی کند) بر روی سایت خودشان پیاده می کنند می افتد؟

پیش از اشاره به این مطلب باید دوباره خاطر نشان کرد که حتا صفحات داخلی یک سایت اگر مشابه هم نیز باشند، بر سئو و ایندکس سایتتان تاثیر خواهد گذاشت. به همین خاطر ابزار مختلفی را که وبمستر تولز در اختیار کاربران گذاشته نیز می توان بسیار کاربردی یافت. در این ارتباط در مقالات پیشین توضیحاتی را ارائه دادیم و در آینده نیز مقالاتی از این دست منتشر خواهد شد.

 

برویم سر بحث اصلی!

گوگل و رباتهای جستجوگرش پس ارائۀ الگوریتم مرغ مگس خوار، دقت فراوانی در گشتن به دنبال اولین صفحه ای هستند که با توجه به زمان و تاریخ ایندکس شدن، مطلب را درج کرده است و باقی صفحات را از بخش نتایج جستجو حذف خواهند کرد. البته در صورت درخواست کاربر، گوگل می تواند صفحات تکراری را نیز نشان دهد اما در حالت عادی این صفحات برای گوگل فاقد ارزش و محتوا هستند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

مقالات زیادی در زمینه ی دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت و همچنین روش های بهینه سازی سایت گفته شده است. حال در اینجا می خواهیم تا شما را با اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت آشنا کنیم.

 

 

  • کلمات کلیدی: همانطور که قبلا گفته شد استفاده از کلمات کلیدی می تواند در بهینه سازی سایت تاثیر مثبتی بگذارد ولی عدم استفاده از keyword stuffing (اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل) و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing میگویند . این کار باعث بالا رفتن چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم می شود و میتواند  باعث افت وب سایت شما شود این اشتباه زمانی رخ می دهد که تعداد تگ ها بیش از حد باشد.استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند نمونه ای از keyword stuffing باشد.
  • لینک ها: ایجاد لینک های مخفی و غیر معتبر می توان در سئو سایت تاثیر منفی داشته باشد به صورتی که کاربران به لینک ها دسترسی نخواند داشت.همچنین تجربه نشان داده که خرید و فروش لینک کاملا باعث پنالتی شدن سایت شما میشود.
  • محتوای تکراری: بارها گفته شده که سعی کنید در سایت خود از مطالب مفید و کاربردی استفاده کنید و حرفی تازه برای گفتن داشته باشید.استفاده از محتوای تکراری از مهمترین اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت می باشد.
  • Page Cloakong :Page Cloakong تکنیکی است که محتوای نمایش داده شده با روبات موتورهای جستجو و کاربر با هم همخوانی ندارند به عبارتی چیزی که کاربر می بیند با موتورهای جستجو فرق دارد.این روش هم می تواند یکی دیگر از اشتباهات بهینه سازی سئو می باشد.
  • برگه‌های Doorway: این برگه ها همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو میکنید و بر روی یک نتیجه کلیک میکنید ، صفحه ای باز میشود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش میدهد . این صفحات کاملا میتوانند وبسایت شما را به صفحات ۳۰ و شاید بیشتر انتقال دهند !.اگر از این صفحات استفاده میکنید ، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید.

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

می دانیم که داشتن یک وب سایت کافی نمی باشد و باید به کیفیت و همچنین رتبه ی سایت بین موتورهای جستجو توجه کرد.Author Rank از جمله فاکتورهایی است که در این راه می تواند به ما کمک کند.در این مقاله می خواهیم تا شما را باراه های افزایش رتبه Author Rank بپردازیم. Author Rank به معنی نویسنده رتبه می باشد ، همانطور که از اسم آن مشخص است نوعی امتیاز است که موتورهای جستجو به نویسندگان وب می دهند و گوگل برای نویسندگان محبوب و پرطرفدار شبکه اجتماعی گوگل پلاس قائل است تا به نوشته های سایت آنها شانس قرار گرفتن در نتایج بالاتر را بدهد.

 

به عبارتی هرچه میزان محبوبیت شما در گوگل پلاس بیشتر باشد Author Rank شما افزایش پیدا می کند و در نتیجه احتمال اینکه ترافیک سایت افزایش پیدا کند بیشتر می شود.
حال به بیان راه های افزایش رتبه Author Rank می پردازیم:

√ تعداد اشتراگ گذاری ها و +1 در هر پست
√ فرکانس پست
√ ارتباط با سایر شبکه های اجتماعی غیر از گوگل
√ تعداد نظرات در هر سایت
√ قدرت سایتهایی که اشتراک می گذارند
√ تعداد # هایی که حلقه ها به کار میبرند
√ شاخص قدرت بیرونی
√ درجه مشغولیت گوگل +
√ اوسط پیج رنک

بنابراین اهمیت Author Rank را دست کم نگیرید تا بتوانید با افزایش آن در لینک های اولیه گوگل باشید و بتوانید با استفاده از آن میزان بازدید از سایت خود را بالا ببرید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 14 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان
 
 “ترافیک وبسایت مهمترین فاکتور موفقیت یک وبسایت تلقی شده است” ، اما این اظهار نظر دارای شرایطی می­باشد. اگرچه ترافیک یک وبسایت یک شریان حیاطی وبسایت است، اما کیفیت ترافیک به مراتب مهمتر از کمیت آن است.

این که بازدید وبسایت شما از چند نفر در روز به چند صد نفر در روز افرایش پیدا کند شاید فوق العاده برای شما هیجان انگیز باشد و در نگاه اول همان چیزی باشد که شما برای وبسایتتان به دنبال آن بودید، اما اگر بازدید کنندگان شما به دنبال چیزی غیر از آنچه که شما ارائه میدهید باشند، جز اینکه ترافیک وبسایت خود را از دست دهید چیزی دیگری ندارد. برای مثال استفاده از سایت های مانند پی سی رنک ، سایت های کلیکی که بازدید کننده در ازای کلیک خود مقداری پول کسب می کند و … جهت افزایش بازدید و رنک سایت. اما به نظر من این کارها جز از دست دادن ترافیک سایت چیز دیگری ندارد حتی از نظر رنک سایت. در این مورد من یکی از وبسایت های خود را مورد آزمایش قرار دادم و نتیجه در چند ماه اول خیلی خوب بود ولی بعد از گذشت چند ماه متوجه شدم که گوگل رنک سایت را کاهش داده است و تعداد ورودی ها سایت از گوگل به شدت کاهش پیدا کرده بود. اما در مورد رتبه الکسا کاهش زیادی دیده نمی­شد. خودتان قضاوت کنید که آیا الکسا به افزایش ترافیک شما کمک می کند یا گوگل؟

ترافیک هدفمند

شما به بازدیدکنندگان خاص خود احتیاج دارید که علاقه ­مند به محصولات و یا مطالب شما هستند. و یا می­توان گفت شما نیاز به ترافیک هدفمند دارید.

فکر می کنم ترافیک هدفمند به عنوان یک زیر شاخه از ترافیک وبسایت نیست، چرا که آنها دو موجودیت جداگانه هستند. اگر شما برای بازاریابی وبسایت خود برنامه­ریزی کرده اید و به نوع ترافیک اهمیت ندهید، شما خودتان را از ابتدا برای شکست آماده می کنید.
باور کنید یا نه، مردم وقتی وارد وبسایت می شوند اگر سرنخی از اطلاعاتی که به دنبال آن می­گردند نباشد کمتر از چند ثاینه وبسایت را ترک می کنند. (البته یک استثنا وجود دارد که آن هم طراحی قالب وبسایت می­باشد که اگر عالی باشد و کوچکترین اطلاعات هم برای بازدیدکننده نداشته باشد باعث ماندن بازیدکننده در وبسایت می­شود.) پس نحوه ی ارائه و مکان قرار گیری مطالب در وبسایت مهم است.

به همین دلیل است که بسیاری از وب سایت های موفق به باکس های قالب که در فوتر و یا سایدبار قرار می­گیرند اهمیت می­دهند، با این کار به معرفی بهتر سایت و یا معرفی بهتر خدمات به بازدید کننده کمک می کنند. و این کار باعث هدفمند شدن ترافیک می­شود.
چند راهنمایی برای آماده کردن وبسایت شما برای ترافیک هدفمند:

  • وبسایت خود را برای ترویج یک محصول و یا خدمات به عنوان آیتم های اصلی وبسایت طراحی کنید.
  • مشخص کردن مخاطب های خاص خود که علاقه­مند به محصولات و یا خدمات شما هستند و برنامه­ریزی برای جذب آنها به وبسایت.
  • انتخاب عنوانهایی که خدمات و محصولات شما را  بهتر معرفی کند و علاوه بر این جذاب بودن آنها مهم است.
  • نگه داشتن یک جریان ثابت از محتوای رایگان برای مثال محتوای آموزشی رایگان ، بر روی وبسایت شما و اضافه کردن مطالب جدید (در انتخاب نوع مطالب سعی کنید مطالبی که کمتر به آنها  پرداخته شده باشد انتخاب کنید و یا بهتر از موارد موجود به آنها بپردازید. ) و از بازدیدکنندگان برای دیدن مطالب جدید شما دعوت کنید. (در کنار حفظ بازدید کنندگان قدیمی سعی کنید افراد جدیدی را برای مشاهده مطالب دعوت کنید.)


هدف از نوشتن این مطلب این بود که نقاط تفاوت بین ترافیک وبسایت و ترافیک هدفمند برای شما روشن شود. اگر شما بازاریابی خود را بر روی ترافیک هدفمند متمرکز کنید دیگر فقط با آمار و ارقام خالی سرو کار نخواید داشت و با مشتریان بالقوه روبه رو می­شوید و مهمتر از آن خرید و فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 13 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

در این مقاله می خواهیم تا درباره بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت توضیح دهیم.برای اینکه بخواهیم زمان بارگذاری صفحات را کم کنیم باید از فایلهای کم حجم استفاده کرد ما در این مقاله می خواهیم تا روش های مورد استفاده در بهینه سازی تصاویر را مورد بحث قرار دهیم.
طبق آمار بدست آمده افراد در دنیای مجازی معمولا برای بارگذاری صفحات وقت زیادی را سپری نمی کنند این مبحث می تواند در کم حجم کردن تصاویر و همچنین سرعت بارگذاری صفحه ی وب اطلاعات خوبی را به شما دهد.

 

با توجه به اینکه صفحه نمایش کامپیوتر می تواند تنها تصاویری با وضوح 72dpi (نقطه در اینچ) را نمایش دهد. در نتیجه اولین گام در بهینه سازی تصاویر، کاهش وضوح به 72 dpi است. تصاویر بزرگتر می توانند به قسمتهای کوچکتری تقسیم بندی شوند. هر قسمت، فایل کوچکی است که می تواند در کسر کوچکی از زمان لود شود.

اکثر فایلهای گرافیکی شامل اطلاعاتی در مورد پالت رنگ تصویر هستند. این اطلاعات معمولا برای نمایش در سایت مورد نیاز نمی باشد. بسیاری از برنامه های گرافیکی این قابلیت را دارند تا تصاویر را بتوان برای وب دخیره سازی نمود. "Save for the web" انتخابی است که کلیه اطلاعات غیر ضروری را از تصویر حذف می کند بدون آنکه بر کیفیت نهایی تصویر خدشه ای وارد شود.

روش دیگری که به ظاهر می تواند زمان بارگذاری را بالاتر برد، استفاده از ویژگی progressive برای تصاویر GIF، یا PNGهای interlaced است. هر دوی این ویژگیها این امکان را می دهند تا زمان بارگذاری صفحات به تدریج صورت گیرد و در ابتدا تصویری مات نمایش داده شود و سپس تصویری با وضوح بیشتر و شفاف تر. در حقیقت این تصاویر حتی چند ثانیه نیز کندتر از تصاویر معمولی بارگذاری می شوند ولی آنها برای بازدید کنندگان به نظر سریعتر هستند.

در شروع کار تصاویر مورد نظر را بررسی کنید بعضی اوقات تصاویر نیازمند تغییر دادن بکگراند یا حذف قسمت هایی هستند که باید انجام شود.شما می توانید با نرم افزارهای فتوشاپ یا Fireworks کیفیت عکس را پایین آورده یا اگر یک آماتور هستید با نرم افزار Paint به راحتی می توانید به اهداف بهینه کردن تصاویر وب سایت برسید.

مینیمم کردن عمق رنگ هنگامیکه به کیفیت نیاز نیست و حذف قسمت هایی از عکس که نیازی نیست در وب سایت باشد.همچنین مشخص کردن اندازه ارتفاع و عرض تصاویری که کیفیت بالا دارند و بکار بردن پیش نمایش تصاویر به جای استفاده از تصاویر بزرگ می تواند در بهینه کردن عکس های سایت و لود سریع وب سایت کمک می کند .

رعایت موارد بالا در بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت می تواند تاثیر بسزایی در سرعت بارگذاری صفحات وب داشته باشد و همچنین می تواند میزان بازدید از سایت شما را ارتقا دهد و به دنبال آن در حرفه ی طراحی سایت بتوانید مشتریان خود را افزایش دهید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

تحقیقات نشان داده است که ۹۰ % از کاربران اینترنت وب سایتهای مورد نظر خود را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند و  این کاربران  از ۳۰ صفحه ای که در نتیجه جستجو نمایش داده می شود فراتر نمی روند.با در نظر گرفتن این مطلب براحتی می توان فهمید که چرا وب سایت شما با وجود طراحی سایت زیبا باید رتبه بالایی در این صفحات نتایج جستجو داشته باشد.
بدلیل اینکه ۹۰ % از افراد از موتورهای جستجو برای پیدا کردن مطلب مورد نظر خود استفاده می کنند این صفحات حاصله از جستجو مهم ترین صفحات در اینترنت به شمار می روند.

 به طور کلی و گسترده مبحث سئو را می توان به ۲ گروه طبقه بندی کرد:لیست بندی یا طبیعی و آگهی که بابتش پول پرداخت کردید که معمولاً در قسمت Pay Per Click یا PPC خریداری شده اند.تقریباً ۸۰ % لیست هایی که در گوگل انجام می شود از طریق لیست عضوی می باشد نه از طریق لیست PPC  و به همین دلیل است که باید وب سایت خود را به طور طبیعی در صفحات جستجو به بالاترین رتبه برسانید  و این مورد حائز اهمیت است.بالابردن رتبه سایت خیلی سخت نیست.فقط بهینه سازی سایت خود را طوری انجام دهید که خیلی سریع و راحت در موتور جستجو قرار گیرد.


بهینه سازی موتور های جستجو یا SEO به فرایندی گفته می شود که سایت شما را طوری مدیریت می کند که در برنامه موتورهای جستجو براحتی بالا آمده و دیده شود.SEO خیلی بیشتر حائز اهمیت است موتورهای جستجو سیستم های تحلیلی متنی می باشند بنابراین اگر صفحه وب شما حاوی عکس های زیاد باشد و متن های کمتری داشته باشد سایتتان خیلی رتبه بالایی نخواهد داشت.باید در صفحات مختلف عبارات/کلمات کلیدی خود را بنویسید.بنابراین اگر واژه “طرح تجاری” مورد نظرتان است باید یک صفحه با نام “طرح تجاری” داشته باشید و در آن صفحه متن های مرتبط با “طرح تجاری” را نیز یادداشت کنید.

برای من این موضوع خیلی معمولی بود اما از آن به بعد در زمینه SEO سالهاست فعالیت کردم اگرچه این تفکر که چرا افراد هنوز هم صفحات اصلی خود را خانه می نامند یا نام تجاری خود را روی قسمت عنوان تمامی صفحات سایت خود می نویسد مرا متعجب می کند کمرنگ نشده است.ممکن است صاحبان وب سایتها بدنبال کسب و کار خود هستند و وقتی در صفحات اول گوگل به آن بر می خورند برایشان رضایت بخش است.این موضوع فقط برای مشتریانی که نام کمپانی شما را می دانند خوب است که برای برند های معروفی مثل Agros یا Amazon هم بد نیست اما اگر سعی بر این دارید تا مشتریان خود را از طریق اینترنت پیدا کنید باید متن های سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

از جوانب دیگر بالا بردن رتبه سایت اعتماد و اعتبار است.هیچ فرقی با کسب و کارهای دیگر که به دنبال شهرت خوب و اعتماد هستند ندارد.دنیای مجازی را برای چند لحظه فراموش کنید ، در دنیای واقعی تجارتها از قبل بنا شده اند  نفوذ بیشتری نسبت به کسب و کارهای جدیدی  که راه اندازی شده است دارند مثل رستوران مورد علاقه خودتان، اگر رستوران جدیدی در انتهای خیابان محل سکونتتان افتتاح شده باشد شاید این شانس را نداشته باشید تا در آنجا غذا بخورید و یا به رستوران مورد علاقه تان می روید حالا اگر شنیده باشید که شهرت خوبی کسب کرده و غذاهای خوبی هم سرو میکند شاید تصمیم بگیرید تا آنجا را هم امتحان کنید.چنین مطلبی در مورد وب سایت هم صدق می کند به جز اعتمادی که از طریق الگوریتم بدست می آید.هر چه از سایت های (برتر) و قابل اعتماد لینک دریافت کنید گوگل بیشتر به شما اعتماد می کند واقعاً این موضوع اهمیت دارد زیرا وب سایت خوب به سایتهای غیر مرتبط یا بی ارزش لینک نمی شود.

یکی دیگر از جنبه های مرتبط با اعتماد کارهایی است که شرایط و ضوابط موتورهای جستجو انجام می شود.یعنی ایجاد لینک ها به طور طبیعی و استفاده از کلمات کلیدی بیش از اندازه می باشد.اضافه کردن ۵۰۰ صفحه در یک روز پیشرفت خوبی به شمار نمی رود.موتور های جستجو از وب سایتها انتظار دارند تا به آرامی گسترش پیدا کنند و چراغ اخطار آن ها به این معنی است که احتمالاً وب سایت شما را بد شناسایی کرده و شاید آن را جریمه کند.

بنابراین تنها راه بالا بردن رتبه خود انجام هر کاری است که موتورهای جستجو آن را می پذیرند یعنی وب سایت هایی را راه اندازی کنید که بتوان براحتی آن ها را هدایت کرد( بنابراین کاربران و افرادی که جستجو می کنند بتوانند به راحتی هر صفحه را پیدا کنند) محتوی جالب و مرتبط بسیار زیادی داشته باشد و لینک های قابل اعتماد هم در آن وجود داشته باشدطراحی وب سایت خود را با دیدگاه خود در اینتریت به بهترین شکل ارائه دهید و نباید دچار اشتباه شوید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

با توجه به استفاده کاربران از نت ، مسئله ی ارتقا سطح اطلاعات وب مسترها در چگونگی ارتقا وب سایت در موتور جستجو گوگل اهمیت ویژه ای پیدا کرده است به همین دلیل در اینجا می خواهیم چند فاکتور مهم در بهینه سازی سایت را برایتان بیان کنیم.

√ رنکینگ بالای سایت جهت قرار گرفتن در لینک های اولیه ی صفحات همیشه مشتریان زیادی را بوجود آورده است.
√ با توجه به آمار حدود 91 درصد کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند.



√ 87 درصد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند.
√ حدود ۷۳ درصد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز میشود.
√ نزدیک به 4.2 بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند.

امروزه علم سئو به وسیله سایت های فعال در تجارت الکترونیک و به تازگی در تمامی سایت ها حتی خدماتی به طرز گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.
امروزه افرادی که می خواهند در عرصه ی وب پیشرفت کنند و بازاریابی اینترنتی خود را افزایش دهند باید صفحات وب را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند زیرا رعایت این اصول کاربران را جذب سایت خواهد کرد.اگر شرکت شما نظر بهطراحی سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید سئو را در اولویت قرار دهید.
به خاطر داشته باشید که سئو شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار اینترنتی معرفی میکند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

 بلوکه شدن یک سایت می تواند از طریق بلوکه شدن نام دامنه سایت شما یا آی پی آدرس سایت شما باشد.

۱- استفاده بسیار زیاد از محتوای یکسان در وبسایت.

۲- توصیف محصول توسط سایت های تجارت الکترونیکی برجسته.

۳- صفحاتی که موضوع بندی مشخصی ندارند و دارای مطالب متفرقه زیادی هستند وتوسط افراد مختلفی نوشته شده است.

۴- سایت دوقلو

سایتهای دوقلو به سایتهائی گفته می شوند که محتوای یکسانی دارند اما آدرس دسترسی به آنها متفاوت است. استفاده از دو آدرس با محتوای یکسان یکی از روشهائی است که تعدادی از سایتها یا مشاوران سایتها برای بالا بردن رتبه سایت (Page Ranking) استفاده می کنند. استفاده از این روش می تواند باعث بلوکه شدن کل سایت شما بشود.

۵- مخفی سازی تعدادی از سایتها با استفاده از صفحاتی که برای موتورهای جستجو بهینه شده اند ولی محتوای چندانی برای کاربران سایت ندارند

بعنوان صفحات ورودی استفاده می کنند. این صفحات برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می شوند در حالیکه صفحات اصلی سایت برای بازدیدکنندگان متفاوت هستند. این صفحات بطور خودکار توسط موتورهای جستجو در سایت تشخیص داده شده و در کوتاه مدت باعث کاهش رتبه سایت و در بلند مدت باعث بلوکه شدن سایت خواهد شد.



۶- متون غیر قابل مشاهده

استفاده از متون غیر قابل مشاهده هم یکی از روش های نادرست برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو است. در این روش متونی را که از نظر محتوائی نباید در صفحه نشان داده شود را با رنگ پس زمینه در صفحه سایت قرار می دهند. این متون عموما به گونه ای هستند که بصورت عادی می توانند باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شوند. اما بدلیل اینکه روش ارائه ( غیر قابل مشاهده بودن) روش غیر قابل قبول موتورهای جستحو است، توسط روباتهای موتور جستجو تشخیص داده شده و باعث کاهش رتبه و در نهایت بلوکه شدن سایت می شود.

۷- اقدام به ثبت سایت به مقدار زیاد

اقدام به ثبت یک سایت یک صفحه ای از سایت با تکرار زیاد هم می تواند دلیلی بر بلوکه شدن سایت باشد. در ۲۴ ساعت نباید به دفعات زیادی اقدام به ثبت یک سایت کرد. بعضی از موتورهای جستجو زمان ۳۰ روز را برای فاصله بین دفعات ثبت سایت در نظر می گیرند. بنابراین برای سایتهائی که این قانون را نقض می کنند، مشکلاتی در این موتور جستجو پیش می آید. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت سایت خود در موتور جستجو حتما بخش مربوط به قوانین آنرا مطالعه کنید تا با این مشکل مواجه نشوید.

۸- استفاده از کلمه های کلیدی نامربوط

استفاده از کلمه های کلید نامربوط به محوای سایت نیز می تواند دلیلی بر پائین بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو باشد. استفاده از محتوای صفحه وب بعنوان کلمات کلیدی می تواند باعث بلوکه شدن سایت شود. منطقی ترین روش این است که تعدادی کلمه کلیدی مرتبط با محتوای صفحه در بخش کلمات کلیدی قرار گیرد.

۹- اقدام به ثبت سایت بصورت خودکار

تعدادی از سایتهای اینترنتی پیشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی از موتورهای جستجو را می دهند، استفاده از این روش هم می تواند تاثیر منفی در رتبه سایت شما داشته باشد. در صورت تداوم این عمل می توان انتظار بلوکه شدن کل سایت در موتور جستجو را هم داشت. البته این مسئله بیشتر در مورد موتورهای جستجوی مادر صدق می کند.

۱۰- صفحات ورودی

منظور صفحاتی هستند که محتوای زیادی برا بازدیدکنندگان شما ندارند اما برای موتورهای جستجو بهینه شده اند. این صفحات به گونه ای طراحی شده اند که بصورت خودکار یا دستی بازدیدکنندگان را به صفحات بعدی در سایت راهنمائی می کنند. استفاده از این صفحات را می توان با تکنیکهایی از دید بازدیدکنندگان پنهان کرد اما از دید موتورهای جستجو و روباتهای آن پنهان نمانده و برای کل سایت ایجاد مشکل می کند.

۱۱- استفاده از وب سایتهای رایگان

استفاده از وب سایت های رایگان می تواند دلیل بر کم بودن رتبه یک سایت علی رغم استفاده از تمام تکنیک های بهینه سازی سایت باشد. زمان هایی که سایتهای رایگان در دسترس نیستند، بدلیل اینکه مثلا پهنای باند در نظر گرفته شده برای ماه مصرف شده است، باعث کاهش رتبه سایت می شود. البته این اتفاق می تواند بر روی سرویسهای ارزان هم رخ بدهد. اگر در زمانی که روبات موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند، سایت شما در دسترس نباشد ، تاثیر زیادی در کاهش رتبه سایت شما خواهد داشت. به همین دلیل استفاده از سرویس های ارزان یا رایگان را برای سایتهای حرفه ای ، مقرون به صرفه نیست.

۱۲- مشکل آدرس اینترنتی

اگر از همه روشهای گفته در طراحی سایت خود اجتناب کردید و بازهم مشاهده کردید که سایت شما بعد از گذشت چند ماه در موتورهای جستجو وجود ندارد، احتمالا مشکل از سرویس هاستینگ شماست. گاهی اتفاق می افتد که یک موتور جستجو یک آدرس آی پی را بلوکه می کند. در این حالت کلیه سایت هایی که از آن آی پی استفاده می کنند هم دچار مشکل می شوند. این اتفاق بیشتر برای هاستینگهائی می افتد که با استفاده از برنامه های خودکار سایتهای خود را در موتورهای جستجو و با روشهای غیر مجاز ثبت می کنند.

 

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

در این قسمت می خواهیم تا شما را تکنیک های آسان و بدون هزینه سئو آشنا کنیم . فرایند سئو نیازی به هزینه ی بالا ندارد و این فرایند بیشتر نیازمند تجربه می باشد.

 

با استفاده از تکنیک های آسان و بدون هزینه سئو می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب نمایید . در زیر به این موارد اشاره می کنیم :


ایجاد متن ها و مقالات جدید

با توجه به گسترش روز افزون تعداد سایت ها و همچنین افزایش رقیب در بستر وب تولید محتوای با ازش و منحصر به فرد یک ضرورت به شمار می رود تا سایت شما نسبت به بقیه وب سایت ها متمایز باشد . 

افزایش ارتباط با سایر وبلاگ ها و وب سایت ها

پس از ایجاد متن ها و مقالات جدید و خلاق می توانید متون خود را با سایر وبلاگ ها و وب سات ها مبادله کنید یکی از بهترین کارها در ایجاد ارتباط با سایر وب سایت ها استفاده از پست مهمان می باشد زیرا از مزایای پست مهمان به دست آوردن لینک های هم مرز می باشد به عبارتی یعنی لینک هایی که به سایت شما وارد می شود . برای رسیدن به این سطح، ابتدا باید با سایت ها و وبلاگ هایی که به نوعی با شما همکار هستند ارتباط برقرار نمایید؛ با حال و هوای محتواهایی که تولید می کنند آشنا شوید و سپس خودتان با پست مهمان به آنها سرویس دهی کنید . در این بین ممکن است از مشاهده فعالیت ها و محتواهای تولید شده از سوی دیگران، ایده های بکری به ذهن تان برسد که بعضاً ممکن است بسیار ارزشمند و کاربردی باشد .

ارتباط با همکاران
شما می توانید در شبکه ها اجتماعی (مانند:فیس بوک،توییتر،گوگل پلاس،لینکدین و..) پبت نام کرده و با سایر شرکت ها و افرادی که در زمینه ی کاری شما فعالیت می کنند همکاری کنید و آن ها را دنبال کنید . برای پیدا کردن افراد مرتبط ، می توانید از ابزارهایی همچون FollowerWonk یا WeFollow.com استفاده کنید .

اشتراگ گزاری محتوای مناسب
پس از طراحی سایت شما می توانید در سایر سایت های همکاران و همچنین انجمن های گفتگو چرخی بزنید و محتواهای مناسب و مربوط به حرفه ی خود را انتخاب کنید  و در فواصل مناسب در شبکه های اجتماعی بازنشر نمایید . انجام این کار دو مزیت دارد اول اینکه شما در صنعت خودتان به تدریج شناخته می شوید و دوم اینکه با جستجو در منابع اطلاعاتی مربوط به کسب و کار خود، ایده ها و الهامات جدیدی برای خلق محتواهای سودمند به ذهن تان خطور می کند و شما می توانید با تهیه و انتشار آنها در سایت خود، هم رتبه وب سایت تان را ارتقاء دهید و هم از این محتواها در «بازاریابی محتوا» بهره ببرید .

تعامل داشته باشید
ایجاد ارتباط با سایر وب سایت ها و گذاشتن کامنت در سایت ها نیز می تواند در سئو موثر باشد زیرا به تازگی فرایند سئو به بازاریابی محتوا و ایجاد تعامل و برقراری ارتباط نظر دارد.تعامل باعث می شود سایت شما نزد موتورهای جستجو و کاربران شناخته شود .

آنالیز کلمات کلیدی
انتخاب کلمات کلیدی مناسب همیشه و در هر وب سایتی بسیار موثر است و همچنان اهمیت و تاثیرگذاری خود را در سئو حفظ کرده استبر خلاف گذشته ، آنالیز کلمات کلیدی باید بر به دست آوردن فقط چند کلیدواژه قوی ( که بر سر آنها رقابت شدیدی صورت نمی گیرد ) متمرکز شود .

در شبکه های اجتماعی مطلب بنویسید
ورود مطالب جدید،برطرف کردن عیب ها و راهنمایی های سودمند بسیار ارزشمند می باشد .Hubpages و Squidoo دو مکان آنلاین ارزشمند برای بازاریابی محتوا و به دست آوردن لینک های هم مرز (Inbound Links) محسوب می شود از آنجاییکه این صفحات معمولا رتبه و رنک بالاتری در گوگل بدست می اورند ورود مطلب در شبکه های اجتماعی می تواند موثر باشد .

اجتماعی شوید
تعدادی از شبکه های اجتماعی را یادداشت کنید و به اشتراک گذاری لینک ها ، پست ها و مقالات مفید بپردازید انجام این کار نیاز به زمان دارد .می توانید از بزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی از قبیل HootSuite و Sendibleh استفاده کنید که فرایند رصد و به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را تسهیل می نمایند .

تکرار موارد بالا
از آنجاییکه سئو فرایندی زمان بر است انجام تکنیک های بالا نیاز به زمان و حوصله دارد شما می توانید برای پیاده سازی تکنیک های بالا از کارشناسان سئو استفاده کنید . تمام موارد بالا را می توان در سه مرحله نام برد:بهینه سازی ، تکرار وبهینه سازی سایت .
بنابراین پس از رعایت تکنیک های بالا در سایت خود می توانید سئو سایت خود را بالا ببرید و از رقبای خود پیشی بگیرید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

از آنجایی که طراحی سایتبسیار به رقبا ی شما مربوط است باید به این نکته توجه داشت که سایت شما باید بین رقبایتان شناخته شود و یک سایت ناشناخته نماند .
بنابراین باید سایت شما توسط موتورهای جستجوگر گوگل شناخته شود برای این کار باید با سئو آشنایی پیدا کرد . از آنجاییه بسیاری از افراد با بهینه سازی سایت ( سئو ) آشنایی ندارند شرکت طراحی سایت وظیفه دارد تا به این گونه مشتریان را از مسئله ی سئو آگاه کند .

 شما می توانید با تعریف اینکه موتورهای جستجو از فرمول پیچیده ای به نام الگوریتم سئو استفاده می کنند آن هارا متقاعد کنید به این صورت که  گوگل با توجه به الگوریتم سئو سایت ها را رتبه بندی می کند که این رتبه بندی بر اساس بهترین موضوع مربوطه به جستجوی شما می باشد اگر در راستای سئو بخواهید از راه های کوتاه تر و به عبارتی با کلک زدن جلو روید گوگل شناسایی می کند و رتبه ی سایت شما نزول پیدا خواهد کرد .

گوگل و سایر سایتهای دیگر برای جستجوی مطالب درخواستی صفحات و محتوایی را که از قبل ذخیره کرده اند یا اصطلاحا index  کرده اند را جستجو می کنند .سعی کنید با قرار دادن لینک هایی در سایر وب سایت های پر بازدید به موتورهای جستجو خود را معرفی کنید و این انگیزه را ایجاد کنید تا  به سایت شما سر بزنند .

برای اینکه بتوانید این کار را به درستی انجام دهید باید محتوای صفحات  را به درستی وارد کنید برای اینکار کافی ست برای هرصفحه از سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان بیشتر با سایت شما روبرو می شوند .

در واقع کار اصلی سئو این است که سایت شما را در گوگل معرفی می کند و نتیجه ی این کار می تواند باعث جذب مشتریان بیشتری می شود منتها عملی شدن این هدف نیازمند تجربه می باشد . به عنوان یک شرکت طراحی وب سایت به شما توصیه می کنیم چیزی بیشتر از سوال مشتری جواب ندهید زیرا در این صورت ذهن مشتری درگیر شده و منصرف خواهد شد!


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

گوگل با تجزیه و تحلیل وب سایت شما و تعداد لینک های ورودی و خروجی سایت رتبه ای را برای سایت شما در نظر می گیرد که این رتبه عددی بین 1 تا 10 می باشد و هرچقدر عدد رتبه به 10 نزدیکتر باشد صفحه موردنظر لینک های ورودی بیشتری داشته و از نظر موتورهای جستجو دارای ارزش بیشتری هستند و مسلما در رتبه ی بالاتری قرار خواهند گرفت.

 

 

با توجه به این نکته که سایت هایی که در لینک های بالاتری قرار دارند بازدید بیشتری خواهند داشت پس سایت باید طوری طراحی شود که بتواند در گوگل معرفی شده و دارای گوگل رنک بالایی شود. به منظو این کار شما باید با اصول بهینه سازی سایت آشنایی پیدا کنید تا بتوانید بازدید خود را بالا ببرید و  بازاریابی خود را افزایش دهید و طبیعتا به دنبال آن مشتری بیشتری را نیز خواهید داشت.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

شما می توانید برای معرفی مستقیم یک سایت به موتورهای جستجو ، سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید در این قسمت میخواهیم تا به نحوه ثبت سایت در موتورهای جستجو بپردازیم. از آنجاییکه سایت هایی مانند گوگل و یاهو از روبات های اختصاصی برای شناسایی سایت ها در بستر وب استفاده می کنند اجرای اقدامات ثبت سایت در موتور جستجو و SES از طرف مدیران سایت کمتر موردتوجه قرار می گیرد.

 مدیران موفق ترجیح می دهند به جای صرف زمان برای شناسایی سایتشان توسط موتورهای جستجو خود اقدام به ثبت سایت در این موتورهای جستجو می کنند که البته با این کار می خواهند سایتی به روز در نتایج موتورهای جستجو داشته باشند.

معرفی سایت به دو روش صورت می گیرد که عبارتند از:

√ معرفی سایت به صورت صفحه به صفحه
√ استفاده از تکنیک map سایت که به صورت یکپارچه در موتور جستجو ثبت می شود.

توجه داشته باشید که اگر طراحی سایت به صورت حرفه ای و استاندارد صورت گیرد ثبت صفحه ی اول کافی می باشد و توسط موتورهای جستجو شناسایی می شود.به همین دلیل است که اکثر افراد خواستار این هستند که در لینک های بالاتری قرار گیرند و به عبارتی رقابت دارند زیرا اکثر افراد برای بدست آوردن کالا و خدمات مورد نظرشان ابتدا با جستجو در موتورهای جستجو شروع میکنند.

برای بدست آوردن رتبه های مناسب در نتایج موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت اقداماتی باید انجام شود که به این مجموعه اقدامات در اصطلاح بهینه سازی سایت ( SEO ) گفته میشود.
اجرای ثبت در موتورهای جستجو ( SES ) در کنار دیگر اقدامات بهینه سازی همچون بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) در تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی که در افزایش بازدید سایت امری حیاتی می باشد، بسیار ضروری است.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

 مهمترین نکات برای راه اندازی یک سایت و داشتن یک سایت خوب ، رعایت تمامی اصول سئو در ماژول های برنامه نویسی و همچنین رها نکردن وب سایت پس از تحویل گرفتن آن می باشد.

بسیاری از کاربران بعد از تحویل گرفتن سایت هیچگونه فعالیتی در آن انجام نمیدهند. در صورتی که یکی از آیتم های خیلی مهم برای موتورهای جستجو قدرتمند وارد شدن یک سایت با مطالب جدید و مفید در عرصه وب میباشد.

در لیست زیر به نکات مهمی برای بالابردن رتبه گوگل سایت شما میپردازیم :

    • قدرتمند وارد شدن و پر محتوا کردن از همان لحظه تحویل سایت
    • نوشتن مطالب مفید و غیر تکراری جهت نشان دادن یک سایت غیر تکراری در عرصه وب از جمله داشتن عکس و فیلم های متفاوت 

نکته اول : موضوع مطلبی که کپی می کنید را کمی تغییر دهید . مثلا : (( طراحی سایت حرفه ای ))==> ((طراحی سایت حرفه ای و داینامیک + عکس))

نکته دوم : متن اصلی را تغییر دهید ، مثلا لینک منبع و عکس و خلاصه مطلب و ... را اضافه کنید 

نکته سه : عکس های متن را تغییر دهید ، چون گوگل باهوش است و همیشه عکس ها را چک می کند ، مثلا در عکس ها نام سایت و ...تغیر دهید .

نکته 4 : کلمات کلیدی متن را با توجه به موضوع اضافه کنید ، هر چه این کلمات کمتر و مرتبط تر باشد بهتر است.

  • اشتراک گذاری مطالب سایت
  • لینک های داخلی مفید و کارا برای دسترسی آسان به قسمتهای مختلف سایت On-site optimization

۱- بهینه سازی سایت میتواند باعث افزایش رتبه وب سایت ما در گوگل شود. (مستقیم)

۲- میتواند باعث بالارفتن بازدید ورودی ما از موتورهای جست و جو شود.

۳-  باعث افزایش و بالا رفتن تجربه کاربری شود.(غیرمستقیم)

  • کار کردن لینک های خارجی مفید مانند ثبت کردن مطالب سایت در فروم های مرتبط جهت افزایش تعداد لینک های خروجی Off-page optimization

۱- به سئو کمک شایانی میکند. (مستقیم)

۲- بک لینک های بیشتر و بازدید بیشتر به ارمغان می‌آورد. (مستقیم)

۳- بر روی برند ما تاثیر گذار است. (مستقیم)

۴- مشترکین وب سایت را افزایش می دهد. (غیرمستقیم)

  • لینک ثبت کردن در وبلاگ ها ، لینک ثبت کردن در وبلاگ های معتبر و پر بازدید برای افزایش بازدید سایت بسیار تاثیر گزار است.
  • پیوسته وارد نمودن اطلاعات و داده ها در سایت ، منظور از پیوسته وارد نمودن ، ورود داده ها در سایت به صورت ممتد و در بازه زمانی طولانی مدت میباشد.
  • انتخاب دامین مناسب سئو ، انتخاب دامنه متناسب با موضوع سایت در بالابردن رتبه گوگل سایت تاثیر گزار است.
  • انتخاب عنوان مناسب  Title ، داشتن تگ Title ، متناسب با هر صفحه بسیار مهم است ، توجه داشته باشید که title تکراری در صفحه نباید وجود داشته باشد.
  • توضیحات صفحه Meta Description ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
  • کلمات کلیدی  Meta Kewords ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
  • هیچ وقت برای گوگل و رنک بالا سایت نزنید ، همیشه برای رضایت کاربران باید باشد .
  • فعالیت بر روی چند موضوع نزدیک به هم ، یک وب سایت اگر بر روی چندین موضوع مرتبط به صورت همزمان کمک کند ، میتواند بازدید کننده های بیشتری را به خود جذب کند.
  • خوانابودن نوشته های سایتتان ، استفاده از فونت استاندارد وب برای خوانایی سایت بسیار مهم است.
  • نظرات ، داشتن قسمت نظر دهی به مطالب موجود در سایت شما ، نشان دهنده مهم بودن سایت شما و همچنین کاربران میتوانند با استفاده از لینکهای مختلف نظرات خود را به ثبت برسانند.
  • سرعت لود سایتتان ، با رعایت تمام اصول طراحی سایت از جمله رعایت اصول سئو ( آموزش سئو ) ، استفاده از css ( آموزش css ) ، استفاده استاندارد از Html ( آموزش html ) سرعت وب سایت شما به مراتب افزایش می یابد.

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

در اینجا می خواهیم تا شما را با عواملی که در سرعت وب سایت موثر هستند آشنا کنیم تا با رعایت آنها به افزایش سرعت وب سایت مان کمک کنیم.

1. صفحه طولانی را به چند صفحه کوتاه تبدیل کنید.

فایل عکس ها بزرگند و زمان زیادی طول می کشد تا بارگذاری شوند. اگر سایت شما فروشگاهی باشد برای اینکه فضای زیادی برای عکس ها اشغال نشود بهتر است از گروه بندی استفاده کنید.

 

2.تمام عناصر زاید را از صفحه پاک کنید.

نگاه عمیق و اساسی به وب سایت خود بیندازید و ببینید کدام یک از المان های وب سایت شماست که شما را به هدفتان نزدیک تر میکند.اگر هدف المان خاصی وجود دارد که مستقیما در هدفتان تاثیری ندارد آن را حذف کنید و از آن صرفه نظر کنید. سرعت بارگذاری در صفحات وب با حجم کتر، بیشتر است.

3.فواصل اضافی مابین کدهای خود را حذف کنید.

تصور نمیکنم پاک کردن فواصل space مابین کدها مسئله ای سخت و درگیر کننده باشد؟ این کار موجب کاهش میزان قابل توجه ی کیلو بایت برای وب سایت شما خواهد شد.

4.کدهای زاید و اضافی را پاک کنید.

برداشتن کدهای اضافی تاثیر به سزایی در کاهش حجم سایت دارد. اما توجه کنید که برداشتن این کدها خدشه ای به محتوای سایت شما وارد نکند. توجه داشته باشید که اگر از HTML editor ها مانند Dreamweaver برای طراحی وب سایتخود استفاده می کنید کدهای زاید به صفحات شما افزوده میشوند که بهتر است آن ها را یافته و پاک کنید زیرا این کدها در مرورگرها سرعت بارگذاری صفحات شما را کاهش می دهند.

5. از css برای طراحی خود به جای جدول استفاده کنید.

وب سایت هایی که از صفحات خارجی بیشتری استفاده می کنند سرعت بارگذاری بیشتری نسبت به آن دسته ای است که از صفحات داخلی استفاده می کنند. همچنین اگر از css به جای table استفاده شود امکان نمایش وب سایت حتی در محل هایی که سرعت اینترنت کم است درمدت زمان کمتری میسر است.

6.فایل های عکس را کم حجم تر کنید.

یکی از روش ها استفاده از crop به جای cut  است. سعی کنید قسمت هایی از عکس را که نمیخواهید حذف کنید. روش دیگر کم حجم کردن عکس برای وب پیج ها تبدیل آن ها به فرمت های کم حجم تر است زیرا کیفیت تصویر (resolution) را کم می کنند. تصویر را تا 72dpi کم کنید زیرا این مقدار کیفیت استاندارد عکس در وب است.

7.از فایل های (JavaScript and XML (AJAX در صفحات وب خود استفاده کنید.

 زیرا این فایل ها سرعت بارگذاری صفحات وب را افزایش می دهند. زیرا این کدها تعداد دستورات بیشتری را در کمترین کد جای می دهند.

8.از اسکریپت های خارجی استفاده کنید.

در فایل خارجی اسکریپت مورد نیاز خود را تعریف کنید و در هر جا از برنامه نیاز بود آن اسکریپت را صدا بزنید. زیرا اگر در هر کجا از صفحه که نیاز به آن اسکریپت بود آن را تولید کنید مرورگر هر بار اطلاعات را دوباره لود می کند که باعث اتلاف وقت می شود.

9.طول و عرض تصویر را با tag تعریف کنید.

استفاده از tag طول و عرض به مرورگرها میگوید که دقیقا طول و عرض را چه اندازه قرار دهد که حجم بیشتری را اشغال نکند.

10. از CDN برای محتوای خود استفاده کنید.

تکنولوژی CDN از سرورهای شبکه استفاده میکند برای CACHE کردن محتوای وب سایت و باعث افزایش سرعت بارگذاری می شود. این تکنولوژی به عکس های پر حجم و مالتی مدیا ها اجازه لود شدن سریع را می دهد اما این تکنولوژی برای شرکت ها بسیار پرهزینه خواهد بود.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

آیا سرعت بارگذاری وب پیج در سئو تاثیر دارد؟ در اینجا می خواهیم به بیان ربط این مساله در ترافیک سایت بپردازیم. از آنجاییکه روبوت های گوگل که مسئول خواندن و امتیاز دادن به سایت شما هستند در صورتی که متوجه بشوند شما توانسته اید کاربران خود را راضی نگه دارید به شما پاداش می دهند و رتبه سایت شما را افزایش می دهند.

شما با افزایش امکانات و جذاب تر کردن وب سایت خود سعی در حفظ کاربران خود کنید و یا با نوشتن مقالات و مطالب آموزشی کاربران را در سایت خود نگاه دارید. در واقع طراحی تاثیر به سزایی در حفظ کاربران دارد.واضح است که کاربران از وب پیج هایی که به سرعت لود شوند علاقه دارند در نتیجه اگر کاربران از بازدید سایتی احساس رضایت کنند موتورهای جست و جو پس از اطلاع از این موضوع آن وب سایت را در رده ی وب سایت های برتر قرار داده و به هدف خود یعنی راضی کردن کاربران خود رسیده اند.براساس تحقیقات هر وب سایت تنها 4 ثانیه فرصت برای جذب کاربران خود دارند.

در سال 2010 گوگل یکی از فاکتورهای اساسی برای بالا بردن رنکینگ سایت را افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب اعلام کرد.می توانید برای یافتن سرعت لود شدن وب سایت خود از تولز های موجود در اینترنت استفاده کنید سپس به اعمال تغییرات در سایت خود بپردازید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب:سرعت بارگذاری* سئو* موتور جست و جو* رنکینگ, توسط زهرا مرزبان