طراحی سایت مبنا

طراحی سایت مبنا
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





توضیحات در ارتباط با هر بخش وبمسترتولز، هرچقدر آسان و کاربردی اما به همان میزان ممکن است کمی پیچیده باشد چراکه هر چند وقت یک بار، گوگل ابزار جدیدی را به این قسمت اضافه می کند. طوری که کاربر فکر می کند حتما چنین چیزی را نیاز داشته و می بایست از مدت ها پیش این ابزار خاص به زیرمنوهای یکی از قسمت های وبمسترتولز اضافه می گشت.

اما این بار تقریبا وبمسترتولز سر ناسازگاری عجیب و شگفت انگیزی با وبمستران برداشته است: واکنش یا جریمه دستی!

به توضیحاتی در این مورد توجه کنید. اینکه مدیران بخش مبارزه با اسپم گوگل چه می کنند و وبمستران باید چه کنند تا با واکنش دستی گوگل مواجه نشوند!

ولی پیش از این موضوع به مطلبی دیگر اشاره می کنیم تا بدانید واکنش دستی چیست و در کجا از آن استفاده می شود!

اطلاعات ما برگرفته از توضیحات بخش Support گوگل و مقالۀ Image Mismatch می‏باشد.

Image Mismatch (عدم همخوانی یا تطابق تصویر):

اگر این پیام را در صفحۀ واکنش دستی می‏بینید، بدین معناست که برخی از تصاویر سایت شما ممکن است به صورت متفاوتی در صفحات نتایج جستجوی گوگل با زمانیکه در سایت خودتان نمایش داده می شوند وجود داشته باشد.

در نتیجه، گوگل یک واکنش دستی را در بخش های این چنینی سایتتان ثبت کرده است که باعث می شود بدانید که تصاویرتان چگونه در گوگل نمایش داده شده اند. اطلاعات مربوط به این اتفاق به صورت کامل در لیستی زیر تطابقات وسیع سایت (site-wide matches) آورده شده اند. همچنین اتفاقاتی نظیر این اگر تنها در بخشی از سایت رخ داده باشد می توانید اطلاعات مربوط به آن را نیز به صورت لیست شده و تحت نام تطابقات کوچک (partial matches) مشاهده نمایید.

پیشنهادهایی برای بهتر شدن

  1. مطمئن شوید که سایتتان دقیقا همانطور تصاویر را به کاربران نمایش می دهد که در بخش نتایج جستجوی گوگل! این مساله ممکن است به خاطر پلاگین های anti-hotlinking باشد. شاید بد نباشد که نگاهی به کدهای موجود در سرور سایتتان بیندازید.
  2. زمانیکه از نمایش دقیق آنچه که در سایتتان وجود دارد با آنچه که در نتایج جستجوی گوگل می بینید اطمینان پیدا کردید، درخواست بازبینی مجدد سایتتان را ثبت کنید.

زمانیکه اقدامات ثبتی و درخواست تجدید نظر را انجام دادید، گوش به زنگ و منتظر یک پیام در اکانت وبمسترتولز خود باشید. ما پس از بازبینی سایت، شما را در جریان خواهیم گذاشت. در صورتیکه محرز گردد که بر اساس راهنمایی های انجام شده، دیگر مواردی را نقض نمی کنید، واکنش دستی را منتفی خواهیم کرد.

و اما واکنش دستی کجاست و چه می کند؟

ابتدا به این ویدیو و توضیحات مت کاتس -مدیر بخش مبارزه با اسپم گوگل- توجه بفرمایید.

 

درحالیکه گوگل مشغول اقدامات لازم بر روی الگوریتم هایش جهت ارزیابی و بهبود مداوم کیفیت جستجو است، ما هم بخشی را با عنوان واکنش دستی که از تکنولوژی ضد اسپمینگ استفاده می کند بر روی سایت ها آورده ایم. این بدین معناست که بخش واکنش دستی بر خلاف بخش های دیگر گوگل که ربات ها بسیار فعالند، در اینجا نیروی انسانی و کارمندان بخش مبارزه با اسپم کار و این بخش را کنترل می کنند. صفحۀ واکنش های دستی اقداماتی از این دست را بر عهده دارد (و البته اقدامات امنیتی دیگر) و به قسمت هایی که از نظر گوگل دچار مساله هستند لینکهایی جهت بررسی و رفع مساله توسط ادمین سایت می دهند. (اگر رنکینگ سایت شما تحت تاثیر فشارهای بخش واکنش دستی قرار گرفت، ما این موضوع را در مرکز پیام خودتان در وبمسترتولز اعلام خواهیم کرد)

 

اگر سایت شما در نتایج جستجو دیده نمی شود، یا آنطور که پیشتر اجرا می شد،  اکنون نمی شود، پیشنهاد می کنیم سری به صفحۀ واکنش دستی خود بزنید تا به نشانی های مشکل دار برسید و در جهت رفعشان اقدام کنید.

زمانیکه شما از عملکرد سایتتان در قبال راهنمایی های ما مطمئن شدید، می توانید درخواست یک بازبینی از سایتتان را به صورت مستقیم از صفحه واکنش دستی تان ثبت نمایید. دنیای وب یک دنیای اکوسیستمی است که هر لحظه در حال تغییر است؛ و عملکرد سایت شما هم به عنوان جزیی از دنیای وب در جستجو، تقریبا به طور قطع در گذر زمان در حال نوسان است. بر این اساس حتا اگر درخواست تجدید نظر شما موفقیت آمیز باشد، رنک سایت شما ممکن است به پایینتر (یا بالاتر) از چیزی که قبلا بود برسد.

مروری بر صفحه واکنش دستی

1.     در داشبورد وبمسترتولز، روی Search Traffic کلیک کنید.

2.     بر روی Manual Actions کلیک کنید.

3.     واکنش های دستی لیست شده را در این بخش مرور کنید. هنگامی که مشکلات لیست شده را رفع کردید و اطمینان حاصل نمودید که سایتتان از راهنمای وبمستر (Webmaster Guidlines) پیروی می کند، بر روی Request a review کلیک کنید تا از گوگل درخواست تجدیدنظر سایت شما را ثبت نمایید.

دو بخش مهم در صفحه واکنش دستی وجود دارد:

  • بخش Site-wide matches که اقدامات موثر یک سایت را لیست می کند.
  • بخش Partial matches که وظیفۀ بررسی یک URL خاص یا یک بخشی از سایت را دارد. این موضوع برای صفحاتی از یک سایت مشهور غیر معمول نیست که حداقل چند واکنش دستی دریافت کرده باشد. به خصوص اگر آن سایت مربوط به پلتفرمی برای سرویس دهی به کاربران یا مشاغل در زمینۀ اشتراک گذاری و خلق آثار باشد.

هر بخش شامل اطلاعات زیر می شود:

Reason: دلیل هر خطا و اقدامی که گوگل کشف می کند.

Affect: قسمتی از سایت را نشان می دهد که واکنش دستی را حساس و جلب توجه کرده است. اگر یک واکنش دستی بیش از 1000 آدرس را زیر ذره بین بگیرد، تنها 1000 نشانی اول نمایش داده می شوند.

در مورد گوگل و اسپم

الگوریتم گوگل بسیار خوب در تشخیص اسپم ها عمل می کند و در بیشتر موارد، به صورت اتوماتیک آن را کشف و از نتایج جستجو حذف می کند. به هر حال جهت حفاظت از ایندکس ها، گوگل اراده ای قوی در این موضوع دارد و به همین خاطر بخش واکنش دستی را جهت حذف اسپم و اسپمینگ از نتایج جستجویش ایجاد نمود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 10 مرداد 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان